chroom verwijderen

Wij zorgen voor de ruimte, zorg zelf voor het bier... (niet quadgerelateerde onderwerpen horen hier thuis)
Plaats reactie
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

chroom verwijderen

Bericht door epix no-fear »

hallo

weet iemand van jullie een manier om chrome ergens vanaf te halen?
dit ivm met mijn frame dat verchromed is

mvg bart
CustomCoatingsHelvoirt
gutte
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door gutte »

zandstralen
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

vraag is aan SG6, die ging toch zijn acteras ook laten herchromen, voor dat er af te doen was dat iets met elektrokuteren ofzoiets :)
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

idd om chroom te verwijderen doen ze dit elektrolytisch naar het schijnt. Hoe het gebeurt zal ik volgende keer vragen. Denk niet dat je dit thuis kan doen.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door epix no-fear »

Sg6 schreef:idd om chroom te verwijderen doen ze dit elektrolytisch naar het schijnt. Hoe het gebeurt zal ik volgende keer vragen. Denk niet dat je dit thuis kan doen.
nja ik heb al wel iets gehoord van elektrolytisch chroom verwijderen maar dat schijnt enorm duur te zijn :?
CustomCoatingsHelvoirt
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

nee is niet zo duur. om een achteras de chroom te verwijderen en opnieuw te verchromen komt dit op een 75 euro.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

al het chroom wordt door elektrolyse op metaal gezet of eraf gehaald. De gebeurd door een verschil in negatieve en positieve ionen. Ik kan nog wel even mijn oude scheikunde boeken erop naslaan als iemand het precies wil weten.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Of Wikipedia :p
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

ja ik weet ook dat het wel met positieve en negatieve lading is. Maar oe in godsnaam kunde da eraf krijgen? Ik was precies aan het denken om de lading omgekeer te plaatsen zodat er bv meer positieve dan negatieve zijn enzo de chroom afbladerd.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

Beetje gelijk een versneld roestproces zeker? Niet noodzakelijk met zuurstof, maar gewoon zorgen dat je het chroom chemisch laat verbinden met een bepaald element (bvb in een zuur), eventueel versterkt door nog wat stroom erop.
Chroom kan je met alles verbinden, vandaar dat er naar alle waarschijnlijkheid meerdere opties zijn, goede en minder goede, dure en minder dure...
White LTZ-450 - powered by MSD -
Léon
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Léon »

Als het gewoon lak was geweest was het geen probleem geweest ik heb een groot bad staan waar ik kan ontlakken een dagje in het bad en volgende dag afspuiten an klaar is alles wat ontlakt moet worden dus helaas geen chroom verwijderaar
Plaats reactie