Bombardier rijders

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
quadmanerik
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bombardier rijders

Bericht door quadmanerik »

Hoi,

Ik wil binnenkort de olie van de bombardier verversen.
Wie van jullie kan mij even uitleg geven. Hoeveelheid, aftapplug en oliesoort ( ik denk zelf aan een volsyntheet of halfsyntheet van een goed merk.)

De rechter ronde schijf aan het blok zweet ook een beetje olie, zal ik pakking moeten bestellen, maar wie weet hoe ik aan een werkplaatshandboek van de DS650 van 2000 kan komen?

Gr Erik
One life-Live it !
Prodigy
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Prodigy »

Bij mijn DS650 "zweete" hij ook olie maar deze was bij mij afkomstig van de olieslang op het blok aan de
linkse zijde, stopte bij mij na aandraaien van die ringen er rond, olie aflaten bij een ds is niet echt simpel
ik liet 1st het olie reservoir in de neus leeglopen zo die plug naast de darm van het reservoir uitdraaien.
Als je dit doet kan je best een slang met een diameter van +- 3 cm er rond houden en deze in een opvang
reservoir houden zodat alles niet over de kader loopt. Dan gewoon de aftap plug blok eruit draaien en de olie van het blok aflaten,
oliefilter kan je best ook vervangen, heb altijd volsynthetische gebruikt en dit zonder problemen

Hopelijk heb je er wat aan :bier:

greetz Prodigy
quadmanerik
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door quadmanerik »

Hier heb ik zeer zeker wat aan, heb net zo`n ding dus ben heel benieuwd wat er nog allemaal aan kan gebeuren.Heb iig wel begrepen dat ze betrouwbaar zijn, alleen moet ik nog wel heel erg wennen aan het fijt dat ie in de bochten het liefst rechtdoor gaat.
Gr Erik,
One life-Live it !
Plaats reactie