Tipjes

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
JAN15-10
Quadrider
Quadrider

wetgeving

Bericht door JAN15-10 »

Je hebt helemaal gelijk Hans,goed onderbouwd is het juiste woord ,zover is het dus nog niet. :cry:
Voor Die mensen die je tegen komt is het dan ook beter uit te leggen, en voor hen de mogelijkheid om de juiste keus te maken ,quad aanschaffen of niet.

Bij het tanken komen altijd mensen even neuzen,en vragen dan ,kost da ding,vreemd genoeg springen ze dan weer in hun wagentje en racen weg,vreemd toch ?
Ze Blijven denken dat het een vereedelde grasmaaier is. :twisted:

Nog `n hoop te doen dus voor de club ! :wink:

Groeten,Jan 8)
Driving a YAMAHA KODIAK 4x4 autom.

Rijd Quad,of blijf bij je schat !
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Tsja, ze weten niet wat ze missen :P

Nu we toch met dit onderwerp bezig zijn: weet er iemand nog een groot evenement wat over een tijdje gaat plaatsvinden :?: Zo'n beurs of weet ik veel wat. Iniedergeval iets waar we een beetje 'de quad' kunnen promoten.
Dan kunnen we proberen heel nederland quadrijdend te krijgen :wink:
becon

Bericht door becon »

ja Ralph
ik weet het een rolbeugel is geen gezicht.
maar ja het is zo
net als die 60 km.bp. op het kenteken dat is er ook voor om je van de snelweg af te houden. maar ik zie je wel in amsterdam dan kunnen we er is over praten over de wet ik weet er ook niet alles van maar best wel veel denk ik want ik verkoop zelf quad's met kenteken .
groetjes becon
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Oke is goed. Ik hoop dat het weer mee zit, met regen daar rond rijden is ook niks.
Daan
Quadrider
Quadrider

Bericht door Daan »

Ralph schreef:Een quad met een rolbeugel :shock: Daar wil niemand mee rijden lijkt mij.
In Israel is het zelfs verplicht om een rolbeugel op je quad te hebben :lol: . Ik had op m'n vorige computer een foto van een Blaster met een rolbeugel, maar die foto is verloren gegaan. Als ik nog een foto vind, zal ik hem hier wel posten. Ik vind een rolbeugel in ieder geval geen gezicht.
Ik heb absoluut geen problemen met een helm. Een crosshelm of iets dergelijks staat meestal nog erg stoer ook. 8)

Bedankt, Peter, voor de moeite die je doet om de waarheid te achterhalen wat die wetten betreft :wink: . Er is inderdaad veel onduidelijkheid over.
Bakker
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Bakker »

becon schreef:hoi
Wat ik weet van de wet voor de quad's is dat die wet er NIET is.
De quad valt onder de wet van de trike.
Een helm is NIET verplicht ALS je een gordel en er een rolbeugel er op zet ander wel.
groetjes Becon [bert]
zo een heftig onderwerp, heb eerst 10 minuten weer berichten moeten lezen :lol:

Een helm is wel verplicht, dat staat in de wet, ik hoop binnen nu een een paar dagen het verkorte antwoord te hebben van het RDW ! ! een quad valt zeker niet onder een TRIKE (over de helmplicht dan), zeker niet wat de wet betreft! het gekke is, ja schrik niet want --> het valt onder een :shock: BROMMER :shock:
Vanuit dat stanpunt wordt de helmplicht in de wet aangeduid. het is 10 pagina's met wetten wat ik nu voor me heb... bla bla bla.. allemaal moeilijk taalgebruik, maar ik snap het wel.. hihi
ik wist het ook niet maar ja, het gaat uit van de Aeon zo ongeveer! daarvanuit is de wet geschreven voor de helmplicht van een quad.

Nou hou je vast!! hier komt de wet:
1.

De bestuurder en de passagier van bromfietsen, motorfietsen en driewielige motorvoertuigen moeten een goed passende helm dragen, die door middel van een sluiting op deugelijke wijze op het hoofd is bevestigd en die is voorzien van een goedkeurmerk als bedoeld in artikel 22, vierde lid, van de wet
2.

Het eerste lid (hierboven dus) geldt niet voor:

a. bla bla
b. bla bla
c. bla bla
d. bla bla
:!: e. De bestuurder of de passagier van een brommobiel zonder gesloten carrosserie of een driewielig motorvoertuig, van wie de zitplaats in deze brom mobiel of dat motorvoertuig is voorzien van bevestigingspunten voor autogordels overeenkomstig het bepaalde in richtlijn 97/24/EG, zoals deze gold op de datum waarop het voertuig in gebruik is genomen, en van autogordels die voorzien zijn van een krachtens artikel 5.2.47, zesde lid, van het Voertuig regelement vastgesteld goedkeuringsmerk.
:!:

Dit betekend dus, of helm of gordel of een veiligheidscel (rolbeugel): ik denk dat het nu duidelijk is, het is vanuit een brommobiel geschreven maar geld dus voor de auto/motor en brommer uitvoering.

zodra ik het van het RDW binnen heb, hoop snel, dan horen jullie dat!

ik hoop dat jullie nu wat wijzer zijn!

Bakkertje

p.s. toch aardig van die agent dat ie me even wou helpen, hij heeft gewoon al die wetten gekopieerd voor me (tja, hij denkt ook, anders moet ik het gaan uitzoeken, net als bij het RDW, daar vinden ze me ook niet zo aardig denk ik, het duurt wel lang voordat ik antwoord krijg.. maar ja :P

:!: 18-01-2003 klik hier voor het antwoord van het RDW :!:
Laatst gewijzigd door Bakker op za 18 jan, 2003 19:42, 6 keer totaal gewijzigd.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Zo daar zijn we gelukkig uit :D Heel erg bedankt voor het doorkijken van al die advocaten taal :!:
Nu is het wachten op de RDW...
Bakker
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Bakker »

JAN15-10 BEDANKT!! dit kwam van hem in mijn mailbox! dit verduidelijkt ook weer wat!

Afbeelding

Bakkertje
JAN15-10
Quadrider
Quadrider

Bericht door JAN15-10 »

Èn dan nu als FINALE,voor de mensen die toch nog `n gordel overwegen die moet nu even naar de site van de modderberen (bij filmpjes ongelukje )gaan met in gedachte dat die gast `n gordel aan heeft :twisted:

TJÈZUS WAT HEEFT DIE GAST (ON ) GELUK !!! :shock:

Dan had het onderschrift geweest R.I.P

GORDEL ?? WEG ERMEE !! :twisted:

Groeten,Jan 8)
Driving a YAMAHA KODIAK 4x4 autom.

Rijd Quad,of blijf bij je schat !
becon

Bericht door becon »

Hoi
Ik ben zeer onder de indruk van je werk naar het zoeken van de wetgeving .
Als wij op een quad een kenteken aanvragen bij RDW dan wordt hij aangemeldt voor de categorie trike dus dat is wat ik er van weet verder hoeven wij geen quad meer te laten keuren bij RDW wij sturen het c.o.c. op naar RDW en dan binnen 5 werkdagen heb ik een kenteken als de goede man niet teveel snipperdagen en vrij is .
Zodoende komt het dat het volgens ons onder de trike's valt .
Het lukt ons ook niet zo met quad's die niet gehomologeerd zijn bv Yamaha , Suzuki dan duurt het wat langer en kost het meer .
Verder weet je ook dat een bromfiets quad langzaam verkeer is en auto quad niet .
Wij weten uit eigen ervaring dat het allemaal niet zo makelijk is die wetgeving en rechten en plichten .
Verder maak het mij ook niet uit waar dat de quad onder valt het gaat tenslote dat wij zelf gewoon quad kunnen rijden en quad kunnen verkopen en daar proberen de mensen uit te leggen wat wel en wat niet mag volgens de wet .

Met vriendelijke groet
Becon
en tot ziens in amsterdam
Bakker
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Bakker »

idd, als we maar lekker kunnen rond crossen :lol:

Bakkertje
Daan
Quadrider
Quadrider

Bericht door Daan »

Bedankt voor de info, Peter. Goed geregeld :wink: .
Dus we rijden allemaal op een brommobiel rond :lol: .
Om het allemaal nog wat verwarrender te maken: op mijn kentekenbewijs staat dat ik een cabriolet heb :lol: .

Edit:
Ik bedenk me nu net dat je dan ook met 2 personen op een quad mag. Je mag ook met 2 personen in een brommobiel. En de waarschuwings-iconen zijn iconen die er door de fabrikant zijn opgezet om van die bizarre rechtszaken in de VS te voorkomen (onze quads worden rechtstreeks, zonder aanpassingen uit de VS geimporteerd). Dus als je gewoon een stukje tape over die waarschuwing doet, is er geen agent die je wat kan maken als je met 2 man op een quad zit :D .
Rik350
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Ik zag laatst een filmpje met een stuntman op een quad die kon ook op één achterwiel rijden ed:? . Maar die had er ook een met een rolbeugel en als hij dan hard in de voorrem kneep maakte hij een koprol over de beugel :shock: Even later ging hij proberen over een radar boot te springen met een schans van 11 meter lang en 7 hoog ofzo maar toen raakte hij het achterste hekje en brak werkelijk elk bot in zijn lijf bij de landing.
2 jaar later probeerde hij het nog eens met een andere schans en de sprong was goed maar de landing was zo hard dat tie van ze quad stuiterde en weer een paar maandjes kon recovveren.
Maar t ging eigenlijk over de rolbeugel :?
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Als ik ooit iemand op een quad met rolbeugels zie rijden dan verklaar ik hem of haar voor gek :D
Bakker
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Bakker »

ja ik ook, het antwoord van het RDW is binnen!

klik hier

Bakkertje
Plaats reactie