hallo de vorige eigenaar heeft in de motor altijd 5w40 olie in gedaan en in het boekje staat 10w40 kan dit kwaad als ik er gewoon 10w40 in doe moet ik voort doen met 5w40?
Hey, niet alleen de viscositeit speelt een rol maar ook de kwaliteit.
Alle olie verwijderen en filter vervangen . dan Castrol GPS (10w40) erin!
en dan kun je gerust
vergeet vooral Gps niet, (half syntetische en prima kwaliteit.dus ideaal voor de quad)moest de vorige eigenaar met te dikke olie gereden hebben en jij zou daar nu de dunste gaan opdoen, dan zou je extra verbruik kunnen hebben..
ja maar sorry dat ik het zeg maar het is me ook om de prijs te doen ik wil men quad goed onderhouden maar als ik om de 2 maanden 60€ aan olie moet betalen dat is ewa veel vind ik en die 10w40 heb ik voor minder dan de helft.
Wat type is dat dan ? dan controleer ik het even. maar als de kwaliteits norm niet goed is rij je u blok kapot ! en dan rij je beter wat langer met de gps dan is de kwaliteit nog altijd beter dan dat olie gebruikt die niet voldoet. Hoeveel betaal jij dan voor 1l gps ?
Ralph schreef:60 euro voor 4 liter? Afzetters, dat is betalen voor het merk.
Waar haal jij die prijs ?
Kost rond de 10€ de lieter,
Of maak van u hart een steen en vergeet Castrol, ga dan naar een goedkoper merk maar kijk vooral toch naar de kwaliteit,en de toevoegingen. en deze word weergegeven in het Api nr. deze staat ook in u handleiding van de quad. Gps is Api SG.
vanpee jelle schreef:maar als ik om de 2 maanden 60€ aan olie moet betalen
Ik zag dat en vroeg daarom of het 60 euro is voor vier liter (vandaar het vraagteken). Maar 10 euro per liter is al een stuk beter.
Ja, door de tekst achter het vraagteken was ik geschrokken zodat ik het vraagteken over het hoofd heb gezien. Castrol zijn geen afzetters hoor,maar leveren echt wel goed spul,en ja goedkoop zijn ze ook niet.
ik heb zeer lang moeten zoeken eer ik de olie gevonden had en dat was bij een suzuki dealer het merk da zij gebruiken is motul en ze hadden alleen bussen van 1L staan daarmee dat het zo duur was en ik had maar 3L mee dat was dus ook de eerste en laatste keer dat ze me daar gezien hebben maar de olie nodig want moest dringend een onderhoud doen ik had er bijna een overgeslagen. Maar nu weet ik dat het geen kwaad kan dus kan ik zo goed als overal die olie 10w40 vinden BV.: auto 5 heeft die ook van castrol en is dicht bij men werk of hein gericke hebben die ook is nog beter dan krijg ik nog punten op men kaart.