Om over na te denken...
Om over na te denken...
Deze tekst zag ik op een ander forum, misschien leuk om even over na te denken :
Af en toe hebben leden onderling een beetje ruzie.. Een meningsverschil...
Natuurlijk zijn we allemaal verschillend, allemaal met onze eigen achtergronden, taalgebruik, woordkeuze.
Daar kunnen best wel eens misverstanden door ontstaan.
7% van onze communicatie gaat met (geschreven) woorden, wat we hier doen dus.
We maken wat we bedoelen vaak duidelijker met handgebaren, lichaamstaal en dat is goed voor nog eens 35% van elkaar begrijpen!
De overige 58% maken we duidelijk met oogkontakt, onze stem, de toon...
Geen wonder dat het af en toe verkeerd gaat! Het is gewoon verschrikkelijk moeilijk om met die 7% middelen, 100% goed uit te leggen wat we willen zeggen, wat we bedoelen. Een vraag stellen, lukt nog wel, maar zodra emoties mee gaan spelen wordt het moeilijker.
Natuurlijk hebben we emoticons, misschien kunnen we die 7% daarmee wel verdubbelen!
De ander moet dan wel lezen, zien, dat er een gezichtje achter staat en begrijpen dat "[scheldwoord]! " iets anders is als "[scheldwoord]! "
Maar op een forum mis je dus 93% van de communicatiemiddelen die je normaal, oog in oog wel hebt...... Raar hè?
Geen wonder dat het soms (per ongeluk!) mis gaat...
Geschreven op http://www.dutchfs.org/forum/index.php, door FsTheo.
Af en toe hebben leden onderling een beetje ruzie.. Een meningsverschil...
Natuurlijk zijn we allemaal verschillend, allemaal met onze eigen achtergronden, taalgebruik, woordkeuze.
Daar kunnen best wel eens misverstanden door ontstaan.
7% van onze communicatie gaat met (geschreven) woorden, wat we hier doen dus.
We maken wat we bedoelen vaak duidelijker met handgebaren, lichaamstaal en dat is goed voor nog eens 35% van elkaar begrijpen!
De overige 58% maken we duidelijk met oogkontakt, onze stem, de toon...
Geen wonder dat het af en toe verkeerd gaat! Het is gewoon verschrikkelijk moeilijk om met die 7% middelen, 100% goed uit te leggen wat we willen zeggen, wat we bedoelen. Een vraag stellen, lukt nog wel, maar zodra emoties mee gaan spelen wordt het moeilijker.
Natuurlijk hebben we emoticons, misschien kunnen we die 7% daarmee wel verdubbelen!
De ander moet dan wel lezen, zien, dat er een gezichtje achter staat en begrijpen dat "[scheldwoord]! " iets anders is als "[scheldwoord]! "
Maar op een forum mis je dus 93% van de communicatiemiddelen die je normaal, oog in oog wel hebt...... Raar hè?
Geen wonder dat het soms (per ongeluk!) mis gaat...
Geschreven op http://www.dutchfs.org/forum/index.php, door FsTheo.
I'm dreaming of a white [strike]christmas[/strike] Raptor 700
-
- Quad Expert
het is precies hierom dat ik msn en dergelijke programma's eigelijk maar slecht vind om een gesprek met bepaalde inhoud te voeren.
je kan er veel op bespreken en op een forum ook.
echter als je het over wat zwaardere onderwerpen gaat hebben is het imo beter om dat in een persoonlijk gesprek te doen
je kan er veel op bespreken en op een forum ook.
echter als je het over wat zwaardere onderwerpen gaat hebben is het imo beter om dat in een persoonlijk gesprek te doen
CustomCoatingsHelvoirt
Dobois, waarover heb je het nu? Begrijp me niet verkeerd heDubois schreef:Interessant en waarheidsgetrouw artikel. Vooral ik moet der soms wat meer op letten met mijn ironische opmerkingen die soms verkeerd begrepen worden.
Wat gezegd wordt, is de waarheid, het is soms moeilijk om te begrijpen wat een ander wil zeggen, als je enkel een tekst ziet...Hopelijk denkt iedereen die dit leest volgende keer twee keer na voor ze zich aangevallen voelen...Een grapje maakt het hier alleen maar leuker, spijtig dat er vaak ruzie van komt...
-- We ride together - We die together - Bad boys For life! --
-
- Quadverslaafde