helium in banden????
-
- Quadrider
helium in banden????
kan mss belachelijk klinken, maar zou het niet helpen als je je banden zou
opblazen me helium op gebied van gewicht???
hell was full so I came back with a YFM660R!
I'm too fast 4 ya babe!!!!!
-yfm660R
-kodiak
-grizzly
-V-force
I'm too fast 4 ya babe!!!!!
-yfm660R
-kodiak
-grizzly
-V-force
-
- Quadracer
- Contacteer:
Helium: gebruiken ze wel voor die wielrenners in zo'n kuipbaan waar elke 100e seconde en elke gram telt op het gewicht van 180 kg of meer op een quad ga jij geen verschil merken met maximaal 10 gram verschil ofzo. Dan kan je beter ff naar de wc gaan voor je gaat rijden dat scheelt meer gewicht.
Stikstof : omdat stikstof in tegenstelling tot lucht niet kan worden gecomprimeerd geven je banden minder mee waardoor ze soepeler over het asfalt lopen en dus minder weerstand geven en hierdoor minder snel slijten en minder warm lopen. Bij quads slaat dit ook nergens op omdat je banden bij quads nooit hard op moet pompen maar juist wel wilt dat ze een beetje meegeven.
oftewel doe maar gewoon lucht erin denk ik dan
Stikstof : omdat stikstof in tegenstelling tot lucht niet kan worden gecomprimeerd geven je banden minder mee waardoor ze soepeler over het asfalt lopen en dus minder weerstand geven en hierdoor minder snel slijten en minder warm lopen. Bij quads slaat dit ook nergens op omdat je banden bij quads nooit hard op moet pompen maar juist wel wilt dat ze een beetje meegeven.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
-
- Quadrider
-
- Toeschouwer
- Contacteer:
Re: helium in banden????
kwa gewicht scheelt het niet veel voor een quad denk ik maar ik heb al wel gehoord dat als je lek rijd je banden niet zo snel zouden leeglopenjohn trekels schreef:kan mss belachelijk klinken, maar zou het niet helpen als je je banden zou
weet niet of dit wel degelijk waar is maar heb het al veel gehoort
groeten
-
- Toeschouwer
- Contacteer:
bij een wielrennersband staat de druk vaak op 8 bar, het volume in de band is daarmee GROOT dus het soortelijk gewicht van het "gas" waarmee men de band vult moet dan ook zo klein mogelijk zijn voor het gewicht, vandaar "mogelijk" helium.Rik350 schreef:Helium: gebruiken ze wel voor die wielrenners in zo'n kuipbaan waar elke 100e seconde en elke gram telt op het gewicht van 180 kg of meer op een quad ga jij geen verschil merken met maximaal 10 gram verschil ofzo. Dan kan je beter ff naar de wc gaan voor je gaat rijden dat scheelt meer gewicht.
stikstof kan wel degelijk worden gecomprimeerd, het heeft echter een belangrijk positief effect en dat is dat het niet onderhevig is aan grote drukschommelingen bij afkoeling of opwarming van de band, daarom worden vleigtuigbanden op druk gezet met stikstofgas in verband met temperatuur en niet te vergeten het vlamdovend effect bij een klapband.
stikstof ontneemt de zuurstof uit de lucht.
Ja ja dat kan DE BESTE overkomen, anders kan het MIJ niet overkomen.