Achteras rechten...

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
tuumke
Quadrider
Quadrider

Achteras rechten...

Bericht door tuumke »

Ik ben op zoek naar iemand die ervaring heeft in het rechten van een achteras. Het gaat hier over een standaard achteras van een Raptor 660 '02, ligt gebogen en een aftermarket achteras, ook ligt gebogen.

Kan je dit of weet je iemand die daar ervaring mee heeft, dan hoor ik het graag :duimhoog:

Grts.
"Het is beter om je mond te houden en als idioot over te komen dan om hem open te doen en alle twijfel weg te nemen"
wally
Quadracer
Quadracer

Bericht door wally »

slecht plan rechten. de kracht van de as is eruit en als je deze laat rechten, duurt het geen uur op een parcour voordat deze weer een wokkel wordt.
hmmmmmm. eat me..
tuumke
Quadrider
Quadrider

Bericht door tuumke »

Azo, dat wist ik niet. En is er geen mogelijkheid om de as weer te harden?
"Het is beter om je mond te houden en als idioot over te komen dan om hem open te doen en alle twijfel weg te nemen"
wally
Quadracer
Quadracer

Bericht door wally »

nope, of via heel speciale behandeltechnieken, dan kan je beter een nieuwe as kopen...
hmmmmmm. eat me..
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

ik ken een goeie smid in de buurt die die wel voor 99,9% rechtrekt, verhitten en laten afkoelen zonder schrikken behoud je je hardheid van je as.
misschien eens gaan luisteren bij een smid in de buurt,eentje met een goede oven moet dat kunnen.
greetz
Skicks
Quadracer
Quadracer

Bericht door Skicks »

Robby schreef:ik ken een goeie smid in de buurt die die wel voor 99,9% rechtrekt, verhitten en laten afkoelen zonder schrikken behoud je je hardheid van je as.
misschien eens gaan luisteren bij een smid in de buurt,eentje met een goede oven moet dat kunnen.
greetz
is dat niet bijna even duur als een nieuwe...?
wally
Quadracer
Quadracer

Bericht door wally »

Robby schreef:ik ken een goeie smid in de buurt die die wel voor 99,9% rechtrekt, verhitten en laten afkoelen zonder schrikken behoud je je hardheid van je as.
greetz
je behoud nooit meer de hardheid van je as als hij al bewerkt is vanuit de fabriek en jij rijd hem krom en wil hem nog een keer bewerken..
hmmmmmm. eat me..
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

Skicks schreef:
greetz
is dat niet bijna even duur als een nieuwe...?
heb toen ergens een 20€ betaald, had accidentje gehad met blaster,en ben nu niet wat ze een rustige rijder noemen, maar zelf met men spoorverbreders van 5cm bleef die derachter nog sterk genoeg :)
greetz
tuumke
Quadrider
Quadrider

Bericht door tuumke »

Robby schreef:heb toen ergens een 20€ betaald, had accidentje gehad met blaster,en ben nu niet wat ze een rustige rijder noemen, maar zelf met men spoorverbreders van 5cm bleef die derachter nog sterk genoeg :)
greetz
Hebben ze die as ook warm rechtgeplooid dan of koud?
Dan ga ik mij hier in de buurt eens een goede smid zoeken :)
Banshee-Boy
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Banshee-Boy »

tuum gooie de assen maar binne. als je deze recht mag je zeker niet warm stoken. want dan is de sterkte eruit. deze moet je terug koud recht persen. ik heb dit ook met mijn banshee as gedaan en dat heeft toch ene heel poos gebleven.
::::::: team dqt ::::::::::::

www.dqt.be
www.jumpingjet.be
www.technoflex.be DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
steefke
Quadrider
Quadrider

Bericht door steefke »

[quote="Banshee-Boy"]tuum gooie de assen maar binne. als je deze recht mag je zeker niet warm stoken. want dan is de sterkte eruit. deze moet je terug koud recht persen. ik heb dit ook met mijn banshee as gedaan en dat heeft toch ene heel poos gebleven.[/quote

en niet te vergeten die van mij is ook bij md onderhandengenomen
stevo is nu steefke

[img]http://img499.imageshack.us/img499/3561/stev
en42al.jpg[/img]
blasterjoris
Quadfanaat
Quadfanaat

richten

Bericht door blasterjoris »

doen ze bij maesse achterasjes richten en perfect ook.
RIDERKE
Toeschouwer
Toeschouwer

Re: richten

Bericht door RIDERKE »

Ik een plaats waar ze dat doen. Ik heb het zelf laten doen voor mijn broer en het heeft nog geen 30euro gekost.
Dus een pak goedkoper dan nen nieuwe as.
ltr 450
Plaats reactie