op zijwielen rijden?!
-
- Quadrider
- Contacteer:
Ik rij nog maar 1 maand met een quad en op de zijwielen rijden lukt al deftig (zie avatar ). Ik kan wel niet rechtdoor blijven rijden, ik ga telkens schuin, dus in bochten is het wel super-easy maar rechtdoor, hmzz.
Wheelies op achterwielen lukt lichtjes maar het is inderdaad niet gemakkelijk om spontaan op de achterrem te duwen . Kheb gelukkig nog niet omgekanteld maar dit komt zeker nog . Ik oefen altijd op hard of zacht zand zodat "als" hij kantelt dat hij zacht valt, hehe...
Wheelies op achterwielen lukt lichtjes maar het is inderdaad niet gemakkelijk om spontaan op de achterrem te duwen . Kheb gelukkig nog niet omgekanteld maar dit komt zeker nog . Ik oefen altijd op hard of zacht zand zodat "als" hij kantelt dat hij zacht valt, hehe...
Mijn quad en aanhangwagen staat te koop op http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... highlight=
-
- Quadrider
- Contacteer:
Damn, kzal er moeten op letten want ik maak er een gewoonte van om vooral in de binnestraatjes op mijn zijwielen te gaan .Willems David schreef:Niet goed voor de lagers mannen !!!!
De show zal na verloop van tijd geld gaan kosten zulle !!!!
Af en toe O.K. !
Maar niet overdrijven ! (Is er niet voor gemaakt ook)
Kzal nu proberen om op mijn 2 achterwielen te rijden in de bochten
Mijn quad en aanhangwagen staat te koop op http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... highlight=
-
- Quadrider
- Contacteer:
Just kidding dude . Ik kan zelfs nog niet met manieren een rechte wheelie uitvoeren dus laat staan eentje in de bocht .Willems David schreef:Wheelie in de bocht !!??
Gewoon lekker driften in de bocht lijkt mij al genoeg !
Die wheelies hou ik voor in de rechte stukken !!!
Het gaat er om gecontroleerd te rijden en niet wa show te verkopen !
De lagers in de achterbrug van een quad zijn zowieso eigenlijk niet gemaakt voor de constructie.Willems David schreef:Niet goed voor de lagers mannen !!!!
De show zal na verloop van tijd geld gaan kosten zulle !!!!
Af en toe O.K. !
Maar niet overdrijven ! (Is er niet voor gemaakt ook)
Enne overdrijven is nooit goed he
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
De lagers van de achteras schijnen niet bedoeld te zijn voor de krachten die erop komen bij gebruik in een quad.
Weet niet of dit met alle modellen zo is maar heb hier wel het een en ander van gelezen.
Daarom zijn er constructies met o.a. 4 lagers in de achterbrug om zo de krachten wat te verdelen.
Weet niet of dit met alle modellen zo is maar heb hier wel het een en ander van gelezen.
Daarom zijn er constructies met o.a. 4 lagers in de achterbrug om zo de krachten wat te verdelen.
-
- Quad Expert
ghoh ja ik weet het niet, als het lang genoeg houdt dan zijn de lagers volgens mij geschikt genoeg, en dat is toch meestal het geval dacht ik. Het ene type lager is al beter dan het andere, en gaat al iets langer mee, maar is dan ook soms ook duurder. Gewicht speelt ook een rol, jammer genoeg.
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
- Quadracer
- Contacteer:
Het probleem bij quads is dat dat het achtertandwiel best ver van de lagers zit en ook nog eens aan één kant. Effect is dus scheve kracht erop dus snellere slijtage vooral aan de kant van het tandwiel.
Dus rijden is slecht voor je lagers stop hier dus mee!!!!!
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Inderdaad dat is het precies. Bovendien komt er enorme kracht op omdat het 1 starre as is, vooral op asfalt trekt dit enorm!Rik350 schreef:Het probleem bij quads is dat dat het achtertandwiel best ver van de lagers zit en ook nog eens aan één kant. Effect is dus scheve kracht erop dus snellere slijtage vooral aan de kant van het tandwiel.
Stop dus onmiddelijk met rijden als je je quad in goede staat wilt houden