op zijwielen rijden?!
Die achteras lagers is nou wel het minste waar ik me druk over maak als ik denk aan op 2 zijwielen rijden.
denk is even aan je draagarmen voor of je
achterbrug achter..
die lagers van de achteras zullen (even netjes blijven):
AAN MN ANUS OXIDEREN.
ofwel die gaan niet zomaar stuk van op 2 wielenrijden.
Maar goed. Het ziet er leuk uit.
en zoals al vaker gezegt:
Doe het met mate.
denk is even aan je draagarmen voor of je
achterbrug achter..
die lagers van de achteras zullen (even netjes blijven):
AAN MN ANUS OXIDEREN.
ofwel die gaan niet zomaar stuk van op 2 wielenrijden.
Maar goed. Het ziet er leuk uit.
en zoals al vaker gezegt:
Doe het met mate.
Moest je eens weten hoe een quadshop profiteerd van hun
lager prijzen !
Vraag eens in een bedrijf waar men electro motor techniek doet !
Duvivier in Brugge verkoopt lagers die veel beter zijn dan die originele
in de quads. (Standaardmaten voor in machines) Zware machines !!
€ 100 ??? Ik heb maar € 20 betaald ! met stofkap erbij !
Eerst goed informeren alvorens je naar een quadshop gaat !
Ga gewoon naar een metaalbewerkingsbedrijf !
lager prijzen !
Vraag eens in een bedrijf waar men electro motor techniek doet !
Duvivier in Brugge verkoopt lagers die veel beter zijn dan die originele
in de quads. (Standaardmaten voor in machines) Zware machines !!
€ 100 ??? Ik heb maar € 20 betaald ! met stofkap erbij !
Eerst goed informeren alvorens je naar een quadshop gaat !
Ga gewoon naar een metaalbewerkingsbedrijf !
-
- Quadrider
- Berichten: 421
- Lid geworden op: di 24 feb, 2004 13:21
- Locatie: De Kust (België)
- Contacteer:
Vergeef mij voor die stomme vraag: maar wat zijn lagers??? Ik ken echt niets van het mechanisme van quads
Mijn quad en aanhangwagen staat te koop op http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... highlight=
Wå®®iør schreef:Vergeef mij voor die stomme vraag: maar wat zijn lagers??? Ik ken echt niets van het mechanisme van quads
Daarin draait je as rond. Er zitten immers allemaal bolletjes in bedoeld om de wrijving zo klein mogelijk te maken.
De techniekers van de site zulen dit beter kunnen uitleggen.
KFX540
-
- Quadrider
- Berichten: 421
- Lid geworden op: di 24 feb, 2004 13:21
- Locatie: De Kust (België)
- Contacteer:
Oooh, rollementen noem ik dat . Ken dat nog van de tijd toen ik skateboarde en skeelerde .
Mijn quad en aanhangwagen staat te koop op http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... highlight=
Heb die zelf ook gekocht bij een machine-onderdelen-zaak ofzoiets.
Was nog vrij prijzig maar lagers zijn wel wat degelijker.
Als je ze kunt kopen via kennis die zaak heeft ofzo dan scheelt het VEEL!! (krijgt veel korting en ex btw)
Was nog vrij prijzig maar lagers zijn wel wat degelijker.
Als je ze kunt kopen via kennis die zaak heeft ofzo dan scheelt het VEEL!! (krijgt veel korting en ex btw)
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
- Quadracer
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
- Locatie: Hagestein
- Contacteer:
Ik had ze zonder stofkap weet je waarom......
Omdat de originele Yamaha lagers afgesloten lagers zijn met een keerring op de zijkant je hoeft ze dan ook niet in te vetten omdat dat vet er toch niet inkomt probeer je het toch met een dun vet dan mol je je lagers juist omdat de afdichting naar zijn moer gaat!!!!
Was idd een rotklus om voor mekaar te krijgen die ouwe waren vastgerot om mijn as daar heb ik met hulpstukken een potkrik van 12 ton aan gelast en ze kwamen nog niet los toen vol op spanning gezet (das dus 12000 kg spanning he) en gaan heetstoken toen kwamen ze dan met grof hamergeweld eindelijk los.
Omdat de originele Yamaha lagers afgesloten lagers zijn met een keerring op de zijkant je hoeft ze dan ook niet in te vetten omdat dat vet er toch niet inkomt probeer je het toch met een dun vet dan mol je je lagers juist omdat de afdichting naar zijn moer gaat!!!!
Was idd een rotklus om voor mekaar te krijgen die ouwe waren vastgerot om mijn as daar heb ik met hulpstukken een potkrik van 12 ton aan gelast en ze kwamen nog niet los toen vol op spanning gezet (das dus 12000 kg spanning he) en gaan heetstoken toen kwamen ze dan met grof hamergeweld eindelijk los.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Ja dat is altijd een probleem met oude lagers.
Verwarmen is de enige goede oplossing. (op fora lees ik vaker dat ze de hele houder in de oven gooien, daarna vallen de lagers er zo uit omdat deze een andere uitzettings-coefficient hebben dan de behuizing!)
Verwarmen is de enige goede oplossing. (op fora lees ik vaker dat ze de hele houder in de oven gooien, daarna vallen de lagers er zo uit omdat deze een andere uitzettings-coefficient hebben dan de behuizing!)
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
binnenkort mogen jullie alles vragen over lagers . ik krijg van de firma een opleiding van SKF (kost relatief veel geld zo een opleiding) om alle soorten lagers te kennen en de manier van verwijderen en de tools die er voor bestaan. Niet dat dit zooooooooooo moeilijk is maar is eens aardig meegenomen en kan ik dan direct zeggen welk type het is.
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u