brake lever mod
-
epix no-fear
- Quad Expert

brake lever mod
ik zag op atvriders dat er mensen zijn die de rempomp van een crossmotor op een quad bouwen omdat deze korter zijn en fijner remmen dan die super grote hendels.
nu wil ik dat ook gaan doen omdat ik zelf ook gewent ben aan een hendel die met 2 vingers te bedienen is.
aleen vroeg ik me af of de remhendel van een crosser genoeg slag volume heeft om 2 remklauwen te vullen?
nu wil ik dat ook gaan doen omdat ik zelf ook gewent ben aan een hendel die met 2 vingers te bedienen is.
aleen vroeg ik me af of de remhendel van een crosser genoeg slag volume heeft om 2 remklauwen te vullen?
CustomCoatingsHelvoirt
-
fastrogeke
- Quadrider

Re: brake lever mod
yamaha tri-z schreef:ik zag op atvriders dat er mensen zijn die de rempomp van een crossmotor op een quad bouwen omdat deze korter zijn en fijner remmen dan die super grote hendels.
hoi volgens mij moet dat gewoon gaan.je moet al1 zorgen dat de slag die de remhendel maakt hetzelfde is.deze is bij veel remhendels af te stellen.maar dat ligt volgens mij ook aan de afstand van het scharnierpunt tov de plunjer heeft die uiteindelijk de rem bedient.ik denk al1 dat je iets meer kracht moet zetten om te remmen.je mist namelijk lengte van je hendel(kracht x arm).en zoals ik het bekijk zit er al remvloeistof in je remklauwen.op het moment dat je de rem bedient wordt er maar weinig remvloeistof in je remklauwen gepompt.ik denk dat je remhendel ook hierdoor een kortere weg zal gaan maken als de rem bedient wordt.heb dit namelijk ook gedaan bij mijn auto.hier is het rempedaal(hefboom) verkort om een kortere weg te verkrijgen.je moet al1 iets meer kracht zetten
mochten er mensen zijn die hier een ander idee over hebben laat maar horen.kan ik ook nog wat bijleren
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=404
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408
mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar
voor de MODS, kijk maar ff in de garage
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408
mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar
voor de MODS, kijk maar ff in de garage
-
epix no-fear
- Quad Expert

dat is juist waar het om gaat
omdat de plunjer in de remhendel kleiner is van een crosser
remt je harder met minder kracht
alleen word de slag wel groter
de meeste crossers hebben dubbele zuiger remklauwen
en de meeste quads enkele zuiger remklauwen
die van jou is weer een uit zondering (trx 250 ook dubbel)
dit heeft allemaal te maken met het volume van de rem vloeistof en hoever de zuigers terug naar binnen gaan, na het remmen
dit heeft allemaal te maken met het volume van de rem vloeistof en hoever de zuigers terug naar binnen gaan, na het remmen
never drive faster then your angel can fly
-
epix no-fear
- Quad Expert

mx jake schreef:dat is juist waar het om gaat
oow oke dus ik zou het eigelijk gewoon moeten proberen?
CustomCoatingsHelvoirt
-
epix no-fear
- Quad Expert

-
epix no-fear
- Quad Expert