EFI carburateur
EFI carburateur
Ik ben de mogelijkheden aan het bekijken voor een EFI projectje. De controler heb ik vermoedelijk al gevonden: http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html of dit echt het ding is waar het mee gaat lukken is nog een beetje de vraag, desnoods dan maar zelf het wiel uitvinden in samenwerking met een vriend (programmeerfreak).
Nu ben ik nog opzoek naar een EFI carburateur, die van een Raptor 700 zou natuurlijk mooi zijn, dat is misschien een optie als deze niet al te duur is. Verder heb ik al gegoogelt naar EFI carbs, maar ik kan werkelijk niks vinden behalve losse injectoren of carbs voor auto's. Weet iemand een geschikte EFI carb? Maakt Mikuni of Keihin deze en zo ja, welk typenummer zou dat dan zijn?
Alles is welkom, alvast bedankt!
Nu ben ik nog opzoek naar een EFI carburateur, die van een Raptor 700 zou natuurlijk mooi zijn, dat is misschien een optie als deze niet al te duur is. Verder heb ik al gegoogelt naar EFI carbs, maar ik kan werkelijk niks vinden behalve losse injectoren of carbs voor auto's. Weet iemand een geschikte EFI carb? Maakt Mikuni of Keihin deze en zo ja, welk typenummer zou dat dan zijn?
Alles is welkom, alvast bedankt!
-
OpticalNicolas
- Quad Expert

- Berichten: 2307
- Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
- Locatie: Aalst
- Contacteer:
Ik loop met hetzelfde idee rond voor mijn Yamaha 450 blok. Voor gasklephuzien kan je ook elke willekeurige set van een nieuwe supersport motorfiets pakken. Als je nu 1 carb hebt, dan zijn de ducati gasklephuizen erg geschikt. Heb je er 2, dan werken de Suzuki (4 cilinder) gasklephuizen erg goed. Zoek maar eens op einspritzanlage op ebay.de.
1 cilinder rules
Siemens injectoren zou inderdaad kunnen, maar het liefst zou ik een hele carburateur hebben.
Op einspritzanlage is inderdaad veel te vinden, maar als ik die van Ducati bekijk is dat ook een dubbele, klopt dat?
Binnenkort zou de MicroSquirt uit moeten komen, die is slechts 6 bij 9 cm: http://www.diyautotune.com/catalog/micr ... p-131.html
Hij zal ongeveer 400 dollar moeten kosten staat daar, misschien is er een korting te regelen voor twee stuks (of misschien meer als er nog andere gegadigden zijn
). Daar komen dan nog wel de sensoren, enz... bij.
Op einspritzanlage is inderdaad veel te vinden, maar als ik die van Ducati bekijk is dat ook een dubbele, klopt dat?
Binnenkort zou de MicroSquirt uit moeten komen, die is slechts 6 bij 9 cm: http://www.diyautotune.com/catalog/micr ... p-131.html
Hij zal ongeveer 400 dollar moeten kosten staat daar, misschien is er een korting te regelen voor twee stuks (of misschien meer als er nog andere gegadigden zijn
Ik zie net dat er ook een aparte site van is: www.microsquirt.com
Als ik die site bekijk, dan lijkt alsof het ding al tekoop is, maar ik kan nergens een prijs vinden. First things first, eerst een EFI carb.
Als ik die site bekijk, dan lijkt alsof het ding al tekoop is, maar ik kan nergens een prijs vinden. First things first, eerst een EFI carb.
Vind het een prachtig idee, had ook al met dat idee liggen spelen. Volgens mij is het te doen en word het afstellen dankzij een powercommander ofzo er alleen maar makkelijker op, om dan nog maar over de vermogenswinst te zwijgen.
Eerst en vooral moet je de electrische schemas hebben van de ltr450 of raptor 700 en daarna die van de quad waar de efi opkomt. In mijn geval is dat de z400. Als iemand die schemas heeft en zich geroepen voelt mij die door te sturen... ontvang ik die graag
Weet iemand of de injectie en ontstekingsreling op een appart circuit werken of gezamelijk gestuurd worden? ... Appart zou natuurlijk veel makkelijker zijn.
Wat je nodig hebt is : Opvoerpomp, carbhuis, injector, kabelboom, controller, alle sensors ... (vul zelf de lijst nog aan) . Denk zeker dat het met wat intensief denkwerk mogelijk is.
Die megasquirt moet lukken, maar het probleem is dat je de ecu niet zo makkelijk kwijt kan op een quad... en je hebt nog steeds bijna alle componenten nodig (sensors, ...) het afstellen zal ook wat tijd in beslag nemen omdat je dus van volledig op 0 moet beginnen-> reken maar op een paar dagen.
Eerst en vooral moet je de electrische schemas hebben van de ltr450 of raptor 700 en daarna die van de quad waar de efi opkomt. In mijn geval is dat de z400. Als iemand die schemas heeft en zich geroepen voelt mij die door te sturen... ontvang ik die graag
Wat je nodig hebt is : Opvoerpomp, carbhuis, injector, kabelboom, controller, alle sensors ... (vul zelf de lijst nog aan) . Denk zeker dat het met wat intensief denkwerk mogelijk is.
Die megasquirt moet lukken, maar het probleem is dat je de ecu niet zo makkelijk kwijt kan op een quad... en je hebt nog steeds bijna alle componenten nodig (sensors, ...) het afstellen zal ook wat tijd in beslag nemen omdat je dus van volledig op 0 moet beginnen-> reken maar op een paar dagen.
5pk winst zou erg mooi zijn 
Ik denk dat het proberen te immiteren van bijvoorbeeld de LT-R450 bedrading best lastig zal zijn, vermoedelijk is dat ook allemaal doorverbonden met de CDI, etc...
De MicroSquirt moet nog wel te plaatsen zijn op een quad denk ik, onder het zadel, eventueel in de luchtfilterbak als daar ruimte is. Het gebruik van de LTR carb zou misschien nog wel kunnen, maar ik heb geen idee wat zo'n ding moet kosten.
In mijn geval komt het in de Rhino en is aan ruimte geen gebrek, dus ik ga voor de MicroSquirt (klinkt een beetje als de titel van een p*rnofilm).
Ik ga proberen uit te vinden wat een Raptor 700 carburateur mag kosten, dat zou een goede optie zijn denk ik.
Ik denk dat het proberen te immiteren van bijvoorbeeld de LT-R450 bedrading best lastig zal zijn, vermoedelijk is dat ook allemaal doorverbonden met de CDI, etc...
De MicroSquirt moet nog wel te plaatsen zijn op een quad denk ik, onder het zadel, eventueel in de luchtfilterbak als daar ruimte is. Het gebruik van de LTR carb zou misschien nog wel kunnen, maar ik heb geen idee wat zo'n ding moet kosten.
In mijn geval komt het in de Rhino en is aan ruimte geen gebrek, dus ik ga voor de MicroSquirt (klinkt een beetje als de titel van een p*rnofilm).
Ik ga proberen uit te vinden wat een Raptor 700 carburateur mag kosten, dat zou een goede optie zijn denk ik.
Voor de yamaha 450 is inderdaad al een kit te koop. www.kmsperformance.com
De ducati gasklephuizen kunnen los gebruikt worden, ben destijds ooit eens aan een project begonnen voor het 660 blok. Later zijn ze overgestapt naar 2 gasklephuizen van een gsxr (gewoon 2 van de rail van 4) icm een DTA motormanagement systeem.
Het voordeel voor een motorfiets injectiesysteem is dat je meteen alle onderdelen erbij hebt, zoals drukregelaar, injectoren, slangen etc...
Ik zelf was niet van plan om voor de mega of microsquirt te gaan. Ik zit zelf meer aan een haltech of een kms te denken en dan met een closed loop wide band lambda control.
Ik denk dat dit een zomer project wordt aangezien ik nu bezig ben mijn blok te reviseren en wat meer pk'tjes uit mijn blok te halen.
De ducati gasklephuizen kunnen los gebruikt worden, ben destijds ooit eens aan een project begonnen voor het 660 blok. Later zijn ze overgestapt naar 2 gasklephuizen van een gsxr (gewoon 2 van de rail van 4) icm een DTA motormanagement systeem.
Het voordeel voor een motorfiets injectiesysteem is dat je meteen alle onderdelen erbij hebt, zoals drukregelaar, injectoren, slangen etc...
Ik zelf was niet van plan om voor de mega of microsquirt te gaan. Ik zit zelf meer aan een haltech of een kms te denken en dan met een closed loop wide band lambda control.
Ik denk dat dit een zomer project wordt aangezien ik nu bezig ben mijn blok te reviseren en wat meer pk'tjes uit mijn blok te halen.
1 cilinder rules
-
yamahakodiak
- Quadracer

- Berichten: 1469
- Lid geworden op: vr 27 mei, 2005 16:42
- Locatie: holland



