unilli cx 50 opvoeren

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
welborenrick
Toeschouwer
Toeschouwer

unilli cx 50 opvoeren

Bericht door welborenrick »

ik heb een standaard unilli cx 50 maar hij gaat me te langzaam wat moet ik allemaal veranderen zodat ie ongeveer 65/70 loopt ? en waar kan ik dit kopen bestellen ?
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

check even als er nog een prop in de uitlaat zit. anders andere uitlaat kopen en omlassen. en misschien een andere cilinder 50cc snel het valt overal te kopen bij je scooter dealer
PeRReWePS
Quadrider
Quadrider

Bericht door PeRReWePS »

Wat ook kan staat beschreven bij het tuning project...
maar inderdaad snelle uitlaat (bv Tecnigas Quadder) variateur, cilinder, sproeier/carb etc. dan zul je als snel de 70 km/h halen die je in dit geval wilt :knikduim:
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
RP
Quadrider
Quadrider

Bericht door RP »

Kijk anders even naar mijn project,
wat je allemaal met een 50cc quad
kan doen. Misschien steek je er nog
wat van op! :wink:

HIER de link: http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=15888 :)

Greetz,

RP
Bedankt voor jullie reacties! :)
Myth
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Myth »

Ik heb er ook eentje, met een snelle uitlaat. Alleen hij gaat nog steeds maar 35. Volgens mij ligt het aan de compressie. Volgens mij is het niet normaal als je de krukas gewoon zonder al teveel moeite rond kan draaien.. of kan dat gewoon bij 50cc'tjes
peterrrrr
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door peterrrrr »

als je er weinig moeite voor hoeft te doen is dat niet goed, nieuw zuigertje kan dan geen kwaad , en zijn ook niet zo duur.
je moet wel een bougie erin hebben natuurlijk
RP
Quadrider
Quadrider

Bericht door RP »

Myth schreef:Ik heb er ook eentje, met een snelle uitlaat. Alleen hij gaat nog steeds maar 35. Volgens mij ligt het aan de compressie. Volgens mij is het niet normaal als je de krukas gewoon zonder al teveel moeite rond kan draaien.. of kan dat gewoon bij 50cc'tjes
:? weinig moeite moet doen voor rond te draaien? :roll:
Myth
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Myth »

Als de carterkap er af is.. en de vario ook, dan zit daarachter de krukas. Die kon ik gewoon ronddraaien.. Ik ga hem binnekort eens helemaal openmaken en de nodige dingen vervangen...

edit: Weet iemand btw wat voor motorblok er in een unilli zit? Ik hoor hier en daar minarelli, zelfde als aerox... Maar die zijn vloeistofgekoeld, die van mij luchtgekoeld. Is er veel verschil tussen deze 2? Ik zoek namelijk exploded views, maar ik kan ze alleen maar vinden voor aerox... met vloeistofgekoeld blok...
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

Myth schreef:Als de carterkap er af is.. en de vario ook, dan zit daarachter de krukas. Die kon ik gewoon ronddraaien.. Ik ga hem binnekort eens helemaal openmaken en de nodige dingen vervangen...

edit: Weet iemand btw wat voor motorblok er in een unilli zit? Ik hoor hier en daar minarelli, zelfde als aerox... Maar die zijn vloeistofgekoeld, die van mij luchtgekoeld. Is er veel verschil tussen deze 2? Ik zoek namelijk exploded views, maar ik kan ze alleen maar vinden voor aerox... met vloeistofgekoeld blok...

zoek is op yamaha neo's of mbk ovetto. zelfde blok als nitro maar luchtgekoeld
RP
Quadrider
Quadrider

Bericht door RP »

Robby schreef:
Myth schreef:Als de carterkap er af is.. en de vario ook, dan zit daarachter de krukas. Die kon ik gewoon ronddraaien.. Ik ga hem binnekort eens helemaal openmaken en de nodige dingen vervangen...

zoek is op yamaha neo's of mbk ovetto. zelfde blok als nitro maar luchtgekoeld

Minarelli KORT blok, ongeveer hetzelfde als Yamaha Sonic maar
de meest spullen passen van een Aerox, behalve de poulies en
de v-snaar. je koppelingshuis is waarschijnlijk 112mm en bij Aerox
107mm maar die kan je ook veranderen. :wink:
Plaats reactie