vraagje in verband met bankverrichtingen

Wij zorgen voor de ruimte, zorg zelf voor het bier... (niet quadgerelateerde onderwerpen horen hier thuis)
Plaats reactie
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner

vraagje in verband met bankverrichtingen

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Op vrijdag 02/02/07 heb ik iets verkocht aan een persoon voor 250eur. Deze persoon had geen geld genoeg meer bij en kon ook maar 140eur meer afhalen van de bank vanwege een plafondbedrag van 500eur per dag.
Dan hebben we samen een overschrijving van 250 eur gedaan naar mijn rekening en ik heb het ticket van de verrichting meegekregen.
Op dat moment stond er nog iets van 350eur op zijn zichtrekening.

Probleem is nu dat ik nog altijd niks gekregen heb.
Zijn bank is Fortis, mijne KBC.
Zou dit zo zijn dat tegen het tijdstip dat de verrichting echt ging gebeuren (achter het weekend ofzo), er geen geld meer genoeg op zijn zichtrekening stond en dus de verrichting niet gebeurde en nog altijd niet is gebeurd omdat er nog altijd niet meer dan 250eur op staat.

Dus van het moment dat er genoeg geld op staat zou die verrichting moeten gebeuren?

Hij kan toch geen overschrijving die gedaan is annuleren?

Iemand bevestiging of verduidelijking hierop?

Anders ga ik toch eens moeten contact opnemen nog maar het is niet de aangenaamste mens... dan wacht ik liever nog wat als dat geld eens of laatst toch afkomt :)
KFX540
AlfA
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door AlfA »

Een overschrijving die je gedaan hebt, maar die nog niet effectief gebeurt is kan je nog altijd laten annuleren.
Het bankafschrift dat jij in handen hebt is geen geldig betaalmiddel.
Als na het weekend te weinig geld op zijn rekening stond, wordt deze verrichting gewoon geannuleerd hoor, ze wordt niet 'bewaard tot er genoeg opstaat'.

Gaan we ervan uit dat hij op 't moment van de overschrijving 350€ op zijn rekening had staan, zoals je zegt. en dat hij max 500€/dag kan afhalen.

deze limiet van 500€ had hij al bereikt, en de rekeningstand wordt maar één maal per dag aangepast. dit wil zeggen dat hij aan het begin van die dag 350€ erop had staan, en in de loop van die dag al 500€ heeft afgehaald, dus stodn ie op 't moment van jullie overschrijving eigenlijk al 150€ in't rood.

Die overschrijving kan dus nooit zijn doorgegaan.

Dit is mijn gedacht, voor zover dat mijn kennis van 't bankwezen rijkt... laat anderen dit maar aanvullen waar nodig.
Het annuleren van een overschrijving weet ik wel 100% zeker dat dit mogelijk is, zelf ook al meegemaakt...
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
peet #77
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door peet #77 »

anneleren kan altijd als het nog niet betaald is

en inderdaad zoals erwin zegt als hij al meer dan 500€ heeft afgehaald zal er geen geld meer op staan
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Ok merci

Ik zal best rap contact opnemen met hem.

Dat het geen geldig betaalbewijs is wist ik en staat er ook goed op maar had toch gerekend op een goeie transactie...
KFX540
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

ik hoop voor je dat je hem een beetje kent en hij je de goeie informatie over hem heeft gegeven
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ~JoAcHiM~ »

quad-racerrr schreef:ik hoop voor je dat je hem een beetje kent en hij je de goeie informatie over hem heeft gegeven
Komt wel in orde. Ik breng hem nog een bezoekje en als hij niet cash kan betalen neem ik weer mee wat van mij is...
KFX540
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

~JoAcHiM~ schreef:
quad-racerrr schreef:ik hoop voor je dat je hem een beetje kent en hij je de goeie informatie over hem heeft gegeven
Komt wel in orde. Ik breng hem nog een bezoekje en als hij niet cash kan betalen neem ik weer mee wat van mij is...
precies :mrgreen:
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

is inderdaad zoals alfa zegt...
de werking tussen fortis en kbc is ook enorm slecht... soms 7dagen voor een onozele storting...
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Awel, inderdaad, t'is daarom dat ik nog zo lang gewacht heb...
KFX540
Plaats reactie