Offroad in België: Petitie
Het spijt mij om het te moeten zeggen, maar op mountainbike.be is er ook een topic over jullie favoriete hobby gestart, en ik vond persoonlijk dat jullie het recht hadden om dit te weten. Ik hoop wel dat er hier géén ambras van komt, maar wie weet kunnen jullie enkele onjuistheden hier weerleggen. (weet wel, niet alle mountainbikers zijn zo onverdraagzaam)airwolf schreef:en in een maatschapij van egoistische mensen die andere mensen niks gunnen!
http://www.mountainbike.be/forum/viewto ... highlight=
P.S. ook net gestemd .
-
- Toeschouwer
- Contacteer:
Mountainbiker's klagen over quads terwijl ze zelf ook tot grote overlast zijn.
Ik vindt dat die Mountainbiker's ook niks in het bos te zoeken hebben Ik rijdt zelf niet met mijn quad in het bos maar ik wandel wel regelmatig met mijn dochtertje in het bos maar je moet soms uitkijken voor die Mountainbiker's die soms zelf met grote groepen rijden over de wandel paden en dat je dan toch snel aan de kant moet anders wordt je omver gereden door een biker.
Van mij mogen ze ook een verbod uitbrengen voor fietser's door het bos.
Ik vindt dat die Mountainbiker's ook niks in het bos te zoeken hebben Ik rijdt zelf niet met mijn quad in het bos maar ik wandel wel regelmatig met mijn dochtertje in het bos maar je moet soms uitkijken voor die Mountainbiker's die soms zelf met grote groepen rijden over de wandel paden en dat je dan toch snel aan de kant moet anders wordt je omver gereden door een biker.
Van mij mogen ze ook een verbod uitbrengen voor fietser's door het bos.
Laatst gewijzigd door Tommie-quad op di 20 feb, 2007 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Quad Master
daarom zullen er ook aanpassingen moeten komen voor de quadrijderSlOoT schreef:Ik vind dat de quads en enduro motoren niets te zoeken hebben in bossen/paden waar het verboden is voor motor voertuigen.
Als ze dat wel doen dan verkloten ze het alleen maar voor zichzelf en anderen en wordt het probleem alleen maar erger.
Toegevoegd na 2 minuten:
heb het gelezen vanmorgen van die mountainbikers. jammer is dat, de 1 vond het niets omdat hij bijna was aangereden door een quad, en de ander gunt het de ander weer niet...Gast 1 schreef:Het spijt mij om het te moeten zeggen, maar op mountainbike.be is er ook een topic over jullie favoriete hobby gestart, en ik vond persoonlijk dat jullie het recht hadden om dit te weten. Ik hoop wel dat er hier géén ambras van komt, maar wie weet kunnen jullie enkele onjuistheden hier weerleggen. (weet wel, niet alle mountainbikers zijn zo onverdraagzaam)airwolf schreef:en in een maatschapij van egoistische mensen die andere mensen niks gunnen!
http://www.mountainbike.be/forum/viewto ... highlight=
P.S. ook net gestemd .
Yamaha Grizzly 700
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Piaa extreme white lampen
Bleu light
RHINO 660
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Piaa extreme white lampen
Bleu light
RHINO 660
-
- Quadfanaat
- Contacteer:
Om elk jaar taksen te betalen op onze machines zijn we anders wel goed genoeg !
Het is een kwestie van leven en laten leven . Nemen en geven . Als er enkele mountenbikers het decor zijn ingereden betreur ik dat ten zeerste ,maar dat wil ook zeggen dat ze ook op openbare weg reden , en openbare weg is nog altijd ook voor quads met kentekenplaat toegankelijk tenzij er een bord staat. De zever over wat wij kapot rijden en zij kapot rijden is de reinste onzin . Denk je nu echt dat de profielbanden van een mountenbike geen sporen nalaten?
Ik ben al meermaals wandelaars, paardrijders en fietsers tegen gekomen op onze ritten en een vriendelijk gebaar en een beetje redelijkheid helpen je al een flink stuk vooruit . Er gaan altijd zeveraars zijn die je voor een stuk vuil aanzien, maar die zijn het niet waard dat je er ook maar een seconde tijd insteekt . Meestal zijn het dan nog van die ongelukkige zielen die en dikke kast van een villa staan hebben, een dikke wagen hebben en de rest van de maand boterhammen met choco moeten eten omdat hunne standing hoger is dan hun verstand en hun loon .
Daarmee dat ik mijn quad ook origineel hou ( uitlaat ) om zoveel mogelijk last te vermijden .
En voor de mountenbikers die dit moesten lezen als laatste dit nog : Als jullie zo met ooglappen voor de ogen willen verder doen, gaan jullie na eerst onze hobby om zeep te helpen ook die van jullie kelderen, want die klachten dat jullie in onze schoenen schuiven zijn er voor jullie ook van wandelaars, denk daar ook maar eens aan en aan hoe vlug het ook voor jullie zou kunnen gedaan zijn dan .
een ex recreant mountenbiker
Het is een kwestie van leven en laten leven . Nemen en geven . Als er enkele mountenbikers het decor zijn ingereden betreur ik dat ten zeerste ,maar dat wil ook zeggen dat ze ook op openbare weg reden , en openbare weg is nog altijd ook voor quads met kentekenplaat toegankelijk tenzij er een bord staat. De zever over wat wij kapot rijden en zij kapot rijden is de reinste onzin . Denk je nu echt dat de profielbanden van een mountenbike geen sporen nalaten?
Ik ben al meermaals wandelaars, paardrijders en fietsers tegen gekomen op onze ritten en een vriendelijk gebaar en een beetje redelijkheid helpen je al een flink stuk vooruit . Er gaan altijd zeveraars zijn die je voor een stuk vuil aanzien, maar die zijn het niet waard dat je er ook maar een seconde tijd insteekt . Meestal zijn het dan nog van die ongelukkige zielen die en dikke kast van een villa staan hebben, een dikke wagen hebben en de rest van de maand boterhammen met choco moeten eten omdat hunne standing hoger is dan hun verstand en hun loon .
Daarmee dat ik mijn quad ook origineel hou ( uitlaat ) om zoveel mogelijk last te vermijden .
En voor de mountenbikers die dit moesten lezen als laatste dit nog : Als jullie zo met ooglappen voor de ogen willen verder doen, gaan jullie na eerst onze hobby om zeep te helpen ook die van jullie kelderen, want die klachten dat jullie in onze schoenen schuiven zijn er voor jullie ook van wandelaars, denk daar ook maar eens aan en aan hoe vlug het ook voor jullie zou kunnen gedaan zijn dan .
een ex recreant mountenbiker
Suzuki Z400 geel
Maak nu ook niet dezelfde fout door elke mountainbiker over dezelfde kam te scheren.
Ik ben een fervent mountainbiker en vast lid van het mountainbike forum, maar ik heb ook een boontje voor de endurosport. Daarom dat ik jullie aandacht vestigde op dat beruchte topic, dit omdat ik vond dat jullie daar onrecht werd aangedaan.
Maar voor je alle mountainbikers hetzelfde gaat beoordelen, kijk ook eens naar de mensen die het voor jullie opnemen ginder.
Dus niet elke biker is tegen gemotoriseerde sporten.
Ik ben een fervent mountainbiker en vast lid van het mountainbike forum, maar ik heb ook een boontje voor de endurosport. Daarom dat ik jullie aandacht vestigde op dat beruchte topic, dit omdat ik vond dat jullie daar onrecht werd aangedaan.
Maar voor je alle mountainbikers hetzelfde gaat beoordelen, kijk ook eens naar de mensen die het voor jullie opnemen ginder.
-
- Quadrider
Heel juist "Gast 1 "Gast 1 schreef:Maak nu ook niet dezelfde fout door elke mountainbiker over dezelfde kam te scheren.
Tolerantie moet van iedereen komen.
http://forum.extreme4x4.be - join us !
Ik vind het heel nobel dat je het ook voor de quad-rijders opneemt.Gast 1 schreef:Maak nu ook niet dezelfde fout door elke mountainbiker over dezelfde kam te scheren.
Het zal wel eens (of vaak) gebeuren dat quad-rijders en mountainbikers, wandelaars, ruiters,... elkaars pad kruisen...Gewoon even vertragen (vooral de quad-rijders ), plaats maken voor elkaar, handje opsteken...Zo moeilijk kan het niet zijn...Moest dat al lukken was er al wat discussie minder!
En ja, velen onder jullie/ons doen dit wel, maar het zijn die enkele rotte appels bij alle verschillende groepen (quad, mtb,...) die het voor iedereen moeilijk maken en die dan ook weer bij anderen voor vooroordelen over elkaar zorgen...
Als we eerlijk zijn, weten we dat het bijna onmogelijk is om op een rustige en veilige manier allemaal kris-kras door elkaar in een (stuk) bos te rijden...Het zou niet slecht (maar is het wel realistisch ) zijn om grote bossen in stukjes (met aangelegde paden (bochten, hoogteverschillen, beekjes,...), zodat je de natuur niet beschadigd) te verdelen. Een beetje voor de quad-rijders, een beetje voor mountainbikers, wat voor wandelaars...Zo kan iedereen, zonder elkaar te storen, rustig zijn hobby beoefenen. Buiten het bos zijn er dan voor alle groepen nog afgebakende parcours om hun hartje op te halen...
Dit is wel iets waar we SAMEN voor kunne gaan, alle off-road sporten samen...
Echt perfect is het dan nog niet (overal, eender wanneer kunnen rijden is dat wel) , maar waarom een hele arm willen als je amper een hand krijgt...
-- We ride together - We die together - Bad boys For life! --
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Zonet gehoord van groep die in buurt van Dour is gaan rijden. Na ongeval met één van de quads met gekwetste (omgekanteld) is politie erbij gekomen. Iedereen boete van 50 € gekregen, 't is maar dat je het weet. Ook niets meer gehoord van ballades in Wallonië, lijkt erop dat het daar ook volledig gedaan is met rijden.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Voila,
Mijn stem hebben ze.
23352 stemmen, dat er nog nen hoop mogen bijkomen.
Grts
Hans
Mijn stem hebben ze.
23352 stemmen, dat er nog nen hoop mogen bijkomen.
Grts
Hans
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
www.demoorverkens.net
-
- Quadfanaat
- Contacteer:
Dit kreeg ik deze week in mijn mailbox
Nu maar hopen dat het gehoor krijgt , maar ik twijfel er enorm aan .
Een dikke 2 weken geleden heb ik nog een mail gestuurd naar minister Lutgen ( lees kluchten ) zoals hij zelf opriep op zijn website. Natuurlijk weer pure verkiezings propaganda want de laatste weken kwam hij ineens op de proppen met dat voorstel . Hoewel ik zeer beleefd ben gebleven heb ik hem 2 vragen gesteld en ik moet nog altijd antwoord krijgen . Ik ga me waarschijnlijk een jachtgeweer moeten aanschaffen , want ik vrees terug dat de kans groter is dat deheer Kluchten een milieuvriendelijke postduif opstuurd dan antwoord via email
Nu maar hopen dat het gehoor krijgt , maar ik twijfel er enorm aan .
Een dikke 2 weken geleden heb ik nog een mail gestuurd naar minister Lutgen ( lees kluchten ) zoals hij zelf opriep op zijn website. Natuurlijk weer pure verkiezings propaganda want de laatste weken kwam hij ineens op de proppen met dat voorstel . Hoewel ik zeer beleefd ben gebleven heb ik hem 2 vragen gesteld en ik moet nog altijd antwoord krijgen . Ik ga me waarschijnlijk een jachtgeweer moeten aanschaffen , want ik vrees terug dat de kans groter is dat deheer Kluchten een milieuvriendelijke postduif opstuurd dan antwoord via email
Suzuki Z400 geel
Enquete
Beste gebruiker van de onverharde weg :
Op 19 september nodigen wij elke geinteresseerde gebruiker van de onverharde weg uit, voor de oprichtingsvergadering van CODE GROEN ( vzw die de belangen van elke gebruiker van de onverharde weg behartigd).
Deze vergadering gaat door in de voetbalkantine van SK HEFFEN, gentsesteenweg 2801 Heffen om 20u.
Meer info op www.codegroen.be. Indien mogelijk graag een seintje van jullie komst via de site of info@codegroen.be
Groeten
CodeGroen
Op 19 september nodigen wij elke geinteresseerde gebruiker van de onverharde weg uit, voor de oprichtingsvergadering van CODE GROEN ( vzw die de belangen van elke gebruiker van de onverharde weg behartigd).
Deze vergadering gaat door in de voetbalkantine van SK HEFFEN, gentsesteenweg 2801 Heffen om 20u.
Meer info op www.codegroen.be. Indien mogelijk graag een seintje van jullie komst via de site of info@codegroen.be
Groeten
CodeGroen