Vraagje aankoop Raptor700
Vraagje aankoop Raptor700
Hallo; Ik heb al enkele keren met een 660gereden, rijd niet slecht, mr stuurt nogal lomp (vind ik), nu heb ik mij laten vertellen dat een 700 handiger zou zijn en ook lichter? Ik rijd geen cross, gewoon dikwijls op de baan en af en toe in een bos. Wat zou ik het best kopen volgens jullie? Ik sta momenteel op een 700 mr twijfel nog. En is een 700 motorisch een betrouwbaar machien? Ik bedoel, zijn er dingen waar ik speciaal (buiten de gewone dingen) moet op letten bij de aankoop? Zijn daar veel onderhouds kosten aan? Want een 450 blijkt nogal kostelijk te zijn in onderhoud, wat ik nog niet gehoord heb van een 700 of 660. Hoop dat het niet teveel vragen zijn, en dat jullie mij beetje kunnen helpen? Alvast bedankt.
Quad rijden is voor mij een vrijheid waarbij ik totaal tot rust kom.
Ik heb sinds kort de 700R SE, ik vind het een heerlijke machine,stuurt soepel en licht. al moet ik erbij zeggen dat ik geen ervaring heb met een 660(dus echt vergelijken kan ik ze niet voor je)
De 700 zal inderdaad goedkoper zijn in onderhoud.
De 700 is een "allround" machine waar de yfz 450 een crosser puur sang is.
Onderhoudsgevoelig bepaal jezelf grotendeels he , hoe ga je ermee om.
Rij je net als ik (als een zot) dan zal er wat meer onderhoud zijn dat is nu eenmaal zo.
De 700 zal inderdaad goedkoper zijn in onderhoud.
De 700 is een "allround" machine waar de yfz 450 een crosser puur sang is.
Onderhoudsgevoelig bepaal jezelf grotendeels he , hoe ga je ermee om.
Rij je net als ik (als een zot) dan zal er wat meer onderhoud zijn dat is nu eenmaal zo.
-
- Quadrider
- Berichten: 360
- Lid geworden op: di 26 dec, 2006 00:00
- Locatie: in de garage naast de quads met het jacht geweer
dat kantellen komt doordat de 700 hoger op de poten staat en het zwaartepunt meer naar voren ligt.ik heb de spacers eraf gehaald omdat hij op de baan te zwaar ging sturen.op de weg of verhard zandpad valt dat wel mee.heb er voor 450 schokbrekers onder geplaatst.een wereld van verschil.ligt veel beter op de weg en bochten en rotondes kun je een stuk harder nemen.qua onderhoud valt het wel mee.gewoon op tijd het luchtfilter schoonmaken en olie en filter vervangen.voor de rest regelmatig smeren en dan valt het reuze mee.ik rijd er zelf mee op de baan en op de openbare weg.heb nog nooit problemen gehad.
mvg fastrogeke
mvg fastrogeke
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=404
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408
mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar
voor de MODS, kijk maar ff in de garage
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408
mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar
voor de MODS, kijk maar ff in de garage
De Raptor 700 is gewoon de vernieuwde en verbeterde versie van de 660. Zou daar dus altijd voor gaan.
De 660 kun je wel veel goedkoper 2e hands vinden natuurlijk...
Ook de 700 heeft sterk de neiging om te kantelen in bochten. Ik vind hem onvoorspelbaar, maar dat was bij de 660 nog veel erger.
Beste kun je hem verbreden + verlagen, motorisch is de quad gewoon super!
De 660 kun je wel veel goedkoper 2e hands vinden natuurlijk...
Ook de 700 heeft sterk de neiging om te kantelen in bochten. Ik vind hem onvoorspelbaar, maar dat was bij de 660 nog veel erger.
Beste kun je hem verbreden + verlagen, motorisch is de quad gewoon super!
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Heb van deze morgen de 700, in kleurtje wit met volgende opties:
-Verbreed
-Nerfbars
-Trailtech
-Fp uitlaat
-Alu tank dop.
Ben hans de namiddag gaan rijden en hij rijd inderdaad zalig, veel losser dan 660, je voelt goed dat hij minder weegt en gaat ook klein stukje harder. Heb nog mr 1dag gereden en ben volledig verkocht, vind het een droom van een quad.
-Verbreed
-Nerfbars
-Trailtech
-Fp uitlaat
-Alu tank dop.
Ben hans de namiddag gaan rijden en hij rijd inderdaad zalig, veel losser dan 660, je voelt goed dat hij minder weegt en gaat ook klein stukje harder. Heb nog mr 1dag gereden en ben volledig verkocht, vind het een droom van een quad.
Quad rijden is voor mij een vrijheid waarbij ik totaal tot rust kom.
-
- Quadrunner
- Berichten: 815
- Lid geworden op: ma 24 apr, 2006 18:37
- Locatie: op de buiten, West-Vlaanderen
-
- Quadrider
- Berichten: 360
- Lid geworden op: di 26 dec, 2006 00:00
- Locatie: in de garage naast de quads met het jacht geweer
gefeliciteerd met je nieuwe quad.goeie keuze.veel veilige en rij kilometers gewenst.
grtjs fastrogeke
grtjs fastrogeke
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=404
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408
mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar
voor de MODS, kijk maar ff in de garage
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408
mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar
voor de MODS, kijk maar ff in de garage
-
- Quad Master
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: zo 16 jul, 2006 13:42
- Locatie: zakkemakke
Gefeliciteerd man met je nieuwe speelgoed heb mijn 700r se ook nog maar een maand of 4 en inderdaad
opletten geblazen ben een weekje of 2 geleden ook frontaal over de kop gegaan tijdens het driften op verhard hij voelt zo gemakkelijk en gecontroleerd aan maar een kleine foutje word hard bestraft! en het
zou natuurlijk uiterst zonde zijn om je mooie machine ook die eerste pijnlijke krassen te laten voelen.
Allesinds veel rij plezier en nogmaals proficiat was de beste koop die je kon doen in all round gebruik.
Cheers.
opletten geblazen ben een weekje of 2 geleden ook frontaal over de kop gegaan tijdens het driften op verhard hij voelt zo gemakkelijk en gecontroleerd aan maar een kleine foutje word hard bestraft! en het
zou natuurlijk uiterst zonde zijn om je mooie machine ook die eerste pijnlijke krassen te laten voelen.
Allesinds veel rij plezier en nogmaals proficiat was de beste koop die je kon doen in all round gebruik.
Cheers.
Beter scheef erin als recht er neffe...