mening gevraagd ivm schoolproject

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...

Indien er een indoor-quadhall bestond, zou jij daar gebruik van maken?

Peiling eindigde op za 28 apr, 2007 17:40

neen, quads zijn voor buiten en slecht weer/modder houdt mij niet tegen
5
11%
neen, waarom betalen voor een indoor-parcours?
1
2%
misschien zou ik het een keertje proberen, uit nieuwsgierigheid
41
87%

Totaal aantal stemmen: 47

student
Toeschouwer
Toeschouwer

mening gevraagd ivm schoolproject

Bericht door student »

Hallo,

Wij zijn een team studenten Handelsingenieur en hebben voor school een speciale opdracht. Kort samengevat komt het erop neer dat we de mogelijkheden omtrent dit vrijwel unieke concept moeten onderzoeken (haalbaarheidsstudie,wetgeving,…). Aangezien, op één enkele uitzondering in Nantes (frankrijk), wij geen weet hebben van het bestaan van een indoor-quadhall, vragen we jullie mening/hulp. Het is geen enkel probleem indien jullie geen volledige of gedetailleerde informatie / mening hebben (indien dit wel zo is des te beter natuurlijk :applaus: ), maar weet dat alle beetjes helpen!

Een antwoord op volgende vragen zou tof zijn en indien jullie er nog iets anders over kwijtwillen, zeker doen!

-Bestaat er reeds ergens een indoor-quadhall (of meer algemeen voor motorsport)?
-Moest in België zo een hall bestaan, zouden jullie daar dan gebruik van maken. Of zijn jullie eerder van mening dat quad- en motorsport, buiten in de natuur of op een outdoorparcours thuishoort?
-Hoeveel zouden jullie bereid zijn te betalen voor een halve dag gebruik te maken van de infrastructuur (met jullie eigen quad)?
-…

Bedankt voor jullie medewerking!
Bedankt voor uw hulp!
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Bij mijn weten bestaat dat ook niet in België, of je moest het Sportpaleis (Antwerpen) bedoelen waar vorig jaar quads in het voorprogramma van Monster Jam meereden.
Het probleem met indoor terreinen is dat ze zich niet echt lenen voor grote parcours (toch niet als je tribunes wilt). Supercross zou perfect zijn, maar dan zit je volgens mij met heel wat veiligheidsrisico's. Ik heb bijvoorbeeld niet genoeg ervaring om 60ft doubles te nemen en dan wordt het al gevaarlijk als je met 20 op een smalle baan rijdt. Ik zou het zeker willen proberen, want België heeft een tekort aan quadbanen en elke extra rijmogelijkheid is zeker welkom.
Bedoel je trouwens volledig indoor (overdekt) of meer in stadionvorm? Bij een volledige overdekking heb je natuurlijk nooit last van weersomstandigheden, maar heb je extra kosten voor geluidsdemping en verluchting.

Wat ik eraan zou uitgeven, hangt een beetje af van de infrastructuur. Waarschijnlijk niet meer dan voor een ander parcours, reken €20 maximum.
gareth
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door gareth »

Overdekt asfalt baantje is niet verkeerd voor supermotard quads. Lijkt me wel super dik.

Bedrag ook rond de 20 of 30 euro.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Een overdekte crosshal zou ook super zijn, het hele jaar door trainen.
Kortvrint
Quadrider
Quadrider

Bericht door Kortvrint »

Da zou wel tof zijn, maar bijna niet haalbaar denk ik ==> Te groot kostenplaatje
Of wel zou je het moeten combineren met andere activiteiten (maar dan kun je ook niet het jaar rond crossen).
-HONDA TRX250r
Een vette 2-takt met veel te veel mods!
Sharky #3
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sharky #3 »

Wat dat kostenplaatje betreft.
Dit zou haalbaar moeten zijn.

Zo'n indoor cross hall heeft veel potentieel.

Ik zie niets anders dan voordelen...
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Het hoeft ook alleen maar een kale hal te zijn, kan relatief goedkoop gebouwd worden. Het probleem zal hem in de locatie zitten, geluids overlast, enz...
AlfA
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door AlfA »

Indoor crossbaan zie ik zeker zitten !
15-20€voor 'n dagje rijden is te doen
En praktisch moet het mogelijk zijn, vergelijk het met de indoor kart-circuits, ik denk dat de wetgeving hiervoor ongeveer gelijk zal zijn, misschien daar eens na gaan vragen voor kosten, wetgeving, ligging, enz...

Een markt zal er zeker voor zijn, hier in de buurt is er, bij 'n kartcircuit even een mogelijklheid geweest op met huurquads (vrij lichte) op een klein indoor parcour te rijden, maar ik denk niet dat dat nog altijd is, de kosten lopen te hoog op voor de verhuur.

Kan je achteraf ook de bevindingen/uitkomst van jullie studie hier beknopt neerzetten? Ik denk wel dat er hier interesse voor is.

Erwin
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Het geluid van een crosshal zal een stuk hoger zijn dan van een kartbaan, ik denk dat daar nog wel een knelpuntje ligt, misschien is het op te lossen met goede geluidsisolatie.
kane
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door kane »

da's het eerste wat ik doe moest ik de euromillions winnen :D
myn site www.quadblast.tk

Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Blaster-boy
Quadracer
Quadracer

Bericht door Blaster-boy »

lijkt mij fijn idee , inkomprijs van 10-20€ gelijk de meeste parcours in Belgie..
een oude vliegtuigloods zou missch een optie zijn ? en dan de mogelijkheid om bij mooi weer
het dak open te schuiven dmv wieletjes om de stof en uitlaatgassen enzo beetje buiten te houden ?
liefst geen supermotard.. liever supercross maar dan naar het Belgische niveau van rijden
yfz450 '04,vls chrome a arms,full leovince exhaust,dt one filter,+2 axle,polisport handguards,quadracing nerfs,steel brakelines,pro design killswitch,race cut fenders,one stickerset, axp bumper & frame guards , w tec nr plate (rear),Pro Taper bars,ProTaper barpad,Reiger stuurdemper,Holeshot HD & Duro Excavator op Douglas velg achteraan,...
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Inderdaad Kane!
Kijk wat een natte bende het buiten nu is, ik zou wel een paar km willen rijden om een middag binnen te trainen! Door zon SX baantje word je rijden ook technischer en het is lekker droog en warm. Wel een kantine erbij :bier2: Rond de 15 tot 20 euries zou iedereen daar wel voor willen neertellen.
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
kane
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door kane »

stel u da eens voor

groot indoor parcour

café

quad shop

fitnessentrum :spieren:

douche

wa moede nog meer hebben

en alle leden van QFB min 50% op alle quadonderdelen :rock:
myn site www.quadblast.tk

Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
BULLET-PROOF
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door BULLET-PROOF »

zeker een goed idee , dan kom ik zeker af :wink: :D
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Mss een sauna (voor na het rijden) en een een dikke partykelder waar Cascada dan ff komt draaien!

Inderdaad, stel je dat eens voor, zou crossen als god in frankrijk zijn.
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
Plaats reactie