70cc kit adly RS 50

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Terry Rob
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 26 feb, 2007 19:46

70cc kit adly RS 50

Bericht door Terry Rob »

Ik ben al langere tijd opzoek naar het sneller en krachtiger maken van mij Aldly RS50

Zo heb ik ontdekt dat dit zeer moeilijk is,
Er is geen vario ring..
Ik heb geen prop gevonden

Toen ik op internet aant surfen was kwam ik de 70cc kit tegen voor mijn quad,
Ik heb zo rondgezocht over zn kit en de volgende informatie kreeg ik binnen.

70cc laagtoerig beter!?
Dit is een luchtgekoelde? is dit goed?
Loopt zn kit ook goed?

Afbeelding


Ik ben erg benieuwd!
Want mijn quad is erg traag en slap!
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Bericht door Haagje »

andere koppeling/vario/cilinder/uitlaat en dat ding loopt wel.

neem aan dat het wel een goede cilinder is. ( let wel op luchtgekoeld nooit te lang op top rijden)
RP
Quadrider
Quadrider
Berichten: 399
Lid geworden op: vr 09 jun, 2006 12:14
Locatie: Zeeland

Bericht door RP »

Ok, dit is zowiezo een luchtgekoelde cilinder,
meestal bij het monteren van een andere cilinder
moet je je oliepompje eraf halen. Die zit meestal in
de weg. En of laagtoerig beter is, dan is het de vraag:
voor wat is het beter. Ja het is beter voor minder slijtage
en je hebt er minder onderhoud aan.
Nee het is niet kwa prestaties beter.
Ik zou je ook aanraden als je toch een 70 eronder legt gelijk
een andere carburateur te nemen, iets van een 17,5 mm.
Anders rijdt die 70 voor geen meter, wat ook nodig is
wil je hem een beetje laten trekken is de uitlaat. :idea:
Daar is hij waarschijnijk het meest op begrend, samen
met de cilinder, kijk maar naar je uitlaat poort.
Die zit meestal half dicht. :wink:
Bedankt voor jullie reacties! :)
Terry Rob
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 26 feb, 2007 19:46

Bericht door Terry Rob »

Ik heb uitlaat erondervandaan gehaalt...

En er zat geen prop..
Hoe kan ik hem sneller maken?
Ik ben erg teleurgesteld in die quad... elke scooter haalt je gemakkelijk in
Kan ik iets doen aan de uitlaat dan?
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 2780
Lid geworden op: do 18 mei, 2006 18:24

Bericht door WJB#222 »

mail quad paradijs ik heb het ook 9 maanden gevraagt maar het lukt niet die 70 cc is binnen 50 kilometer kapot !

ik heb er zelf een gehad die dingen zijn niet optevoeren :?
2017 raptor 700 SE
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Bericht door Haagje »

dan moet je hem wel goed afstellen :mrgreen: en natuurlijk eerste 50/100 km rustig aan rijden zoon 20/30 km per uur en dan soms ff doortrekken.
wat kost die cilinder ook al weer? 160? heb et eerst ergens gezien maar weet het niet meer.

maar als je hem goed inrijd zal hij heus niet kapot gaan.

is tog morini blok he?

zo ja check deze cilinders:
http://shop.scootxtreme.nl/index.php/cP ... b87a3e3df5

blok is makkelijk te tunen
als hij de gewone morini spullen kan hebben.
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 2780
Lid geworden op: do 18 mei, 2006 18:24

Bericht door WJB#222 »

nee dat blok is een vage minarelli
2017 raptor 700 SE
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Bericht door Haagje »

ziet er tog als een gewone minarellie blok uit?
Afbeelding

terry rob. kan jij eens foto's maken van je quad? en van het blok enzo?
en mocht je eens de carterkap open maken kan je daar dan ook meteen een foto van maken?
Terry Rob
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 26 feb, 2007 19:46

Bericht door Terry Rob »

Ik heb even wat fotos gemaakt rondom en van het blok:

http://www.112medemblik.nl/quad/DSC08333.JPG
http://www.112medemblik.nl/quad/DSC08334.JPG
http://www.112medemblik.nl/quad/DSC08335.JPG
http://www.112medemblik.nl/quad/DSC08336.JPG
http://www.112medemblik.nl/quad/DSC08337.JPG
http://www.112medemblik.nl/quad/DSC08338.JPG
http://www.112medemblik.nl/quad/DSC08339.JPG

Gister met tegenwind is het echt slap en traag,
In zn 1e versnelling is hij dan nog wel sterk... maar die mocht alleen gebruikt worden voor kluchten/heuvels

WAT KAN IK ER IN GODSNAAM AAN DOEN?


Via quadonderdelen.nl kan ik een Uitlaat Tecnigas Quadder: 179,95 euro kopen
Voor mijn adlyrs50 , is dit een gewenste uitlaat
Geeft dit echt meer koppen en wat snelheid?

Want de quad komt nu moeilijk op snelheid en kracht!

Alvast bedankt!

Terry Rob
RP
Quadrider
Quadrider
Berichten: 399
Lid geworden op: vr 09 jun, 2006 12:14
Locatie: Zeeland

Bericht door RP »

@ banshee rijder: haha :lol: "vage minarelli blok" :D


Nee volgens mij is het gewoon het blok wat ook
onder mijn quad zit, alleen is de jouwne luchtgekoeld.

Nou je hebt 2 goede opties.

optie 1:

- Je kan dit blok luchtgekoeld houden en dan
een lekkere cilinder erop gooien, samen met bv
een 17,5mm carburateurtje + powerfilter, (gewoon van minarelli bv Aerox)
een sport/race vario erop doen helpt ook zeer veel,
samen met een sport/race koppeling om hem een beetje
te laten optrekken.

Maar dan ben je nog niet klaar, want alles werkt niet
zo maar in 1 x perfect bij een automaat.
Nu komt het afstel werkt, rollen: rond de 4 gram
en lekkere strakke veertjes.
Uitlaat is ook zeer belangrijk, bij een 2-takt.
Ik weet niet of er voor jouw quad uitlaten te verkrijgen zijn,
miss die van technigas quadder?

Nou dat was optie 1, redelijke snelheid en trekt goed op.

Optie 2 (race optie):

Wil je die quad nou echt laten blazen, dan haal je je
luchtgekoelde cilinder eraf, koop een leuk krukasje
samen met een leuk watergekoeld cilidertje.
BV: Polini EVO, Malossi Speed, Hebo Manston, dat soort
pret spul, je moet dan wel nog een radiateur installeren,
bv achter je bumper, radiateurslangen kopen, kan je
bij www.sp-parts.nl/koelvloeistof slang
halen, je koeler van je ontsteking eraf halen.
Een race ontsteking plaatsen bv: HPI is een hele goede, voor
een mooie prijs. Alles aanpassen van vario, je kan het beste van
de merken: Malossi, Polini, Hebo, Stage6 pakken. dan zit je altijd wel
goed! Dan een uitlaat laten maken bij AB tuning en je quad
is een BEEST geworden. :D


De v-snaar is van een Minarelli kort blok, omdat de v-snaren van
een gewoon minarelli blok te kort zijn. Het klinkt misscien raar, maar
die van een minarelli kort blok zijn langer.
Kan je anders ook een een foto posten van je carter aan de binnen kant?

Nu weet je hopelijk ongeveer wat je er aan kan doen,
maar als ik jouw was zou ik zowiezo eerst informeren
naar een andere uitlaat. Anders heeft een andere cilinder
geen zin!
:wink:

Greetz,


RP :tongduim:
Bedankt voor jullie reacties! :)
spoor!
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1285
Lid geworden op: do 19 okt, 2006 19:29

Bericht door spoor! »

de foto's: :duimhoog:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

een keer poetsen kan geen kwaad zie ik :wink:
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Bericht door Haagje »

trouwens leuke rooie toeters :p
Terry Rob
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 26 feb, 2007 19:46

Bericht door Terry Rob »

Bedankt voor de reacties iedereen!

TOPP :)

Deze week komt mijn nieuwe uitlaat binnen (Tecnigas Quadder) voor de ADLY RS50
Nieuwe koppeling word naar geinformeerd!

Zijn dit 2 zaken die het optrekken en snelheid grotendeels beinvloeden?

En als ik een geheel nieuwe en betere varioteur op de quad zet wat heb ik hieraan?
Heeft dit grote voordelen op snelheid en kracht?

Trouwens, een 70cc
Is een luchtgekoelde beter of vloeistof?
Laagtoerige - hoogtoerige

Alvast heel erg bedankt!

Terry Rob
Twan #33
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 977
Lid geworden op: di 25 okt, 2005 21:47
Locatie: zuid-limburg
Contacteer:

Bericht door Twan #33 »

je kunt niet zomaar een watergekoelde cilinder op een luchtgekoeld blok plaatsen, dan moet er aardig wat omgebouwd worden en plaats voor een radiator is er bij rs50 niet.
Als watergekoeld hebt is beter bij warm weer maar een luchtgekoeld blok doet het ook uitstekend zolang je het niet te bond maakt.

Wat banshee rijder zegt is inderdaad een VAAG minarelli blok, cilinder is mina maar de koppeling moet weer van een morini blok afkomen, vario zal inderdaad een flink pak schelen maar verwacht geen 60km/h te gaan rijden met een normale 70cc daar is hij gewoon te log en te zwaar voor.

Aangezien jij hem op straat gebruikt zo ik er niet zo'n race beest van maken.
Check my project here HERE
And find all pictures HERE

www.quadclub.nl

SHE SUCKS GAS AND HOULS ASS
RP
Quadrider
Quadrider
Berichten: 399
Lid geworden op: vr 09 jun, 2006 12:14
Locatie: Zeeland

Bericht door RP »

het is geen vaag blok :lol: :wink: het is ongeveer hetzelfde
blok als een Yamaha Sonic. Minarelli KORT blok is het om
precies te zijn. De poulies zijn 105mm en je kan gewoon
een koppeling monteren van een 107mm, pas wel op
met je trekveertjes ivm je koppelingshuis. MEET die eerst
even op, bij mij was het koppelings huis 112mm!!! die hoort
107mm te zijn bij de koppeling, dus miss kan je die gelijk ook
kopen met koelribben. Die originele koppelingshuis was bij mij
helemaal blauw van de hitte geworden, deze van malossi (met koelribben)
die ik nu heb is nog steeds zeer goed.

edit:


met luchtgekoeld kan je hem ook redelijk goed laten blazen hoor!
watergekoeld maken dan is dat een hele bevalling. :wink:
Probeer een mooi luchtgekoeld cilindertje van Malossi ofzo samen
met een 17,5 of 21mm 'tje dan je race uitlaatje samen met
een leuke koppeling en een race vario met rond de 4 gram rollen
( ik heb nu 4,1) dan zou hij ook wel trekken hoor en een top rond
de 60 a 70. :D


edit: vario helpt best veel, voor je Topsnelheid en ook voor het
optrekken. Maar vooral je koppeling (trekveertjes zorgen voor het
optrekken op het juiste toerental) :wink:
Bedankt voor jullie reacties! :)
Plaats reactie