@ banshee rijder: haha

"vage minarelli blok"
Nee volgens mij is het gewoon het blok wat ook
onder mijn quad zit, alleen is de jouwne luchtgekoeld.
Nou je hebt
2 goede opties.
optie 1:
- Je kan dit blok
luchtgekoeld houden en dan
een lekkere cilinder erop gooien, samen met bv
een 17,5mm carburateurtje + powerfilter, (gewoon van minarelli bv Aerox)
een sport/race vario erop doen helpt ook zeer veel,
samen met een sport/race koppeling om hem een beetje
te laten optrekken.
Maar dan ben je nog niet klaar, want alles werkt niet
zo maar in 1 x perfect bij een automaat.
Nu komt het
afstel werkt, rollen: rond de 4 gram
en lekkere strakke veertjes.
Uitlaat is ook zeer belangrijk, bij een 2-takt.
Ik weet niet of er voor jouw quad uitlaten te verkrijgen zijn,
miss die van technigas quadder?
Nou dat was optie 1, redelijke snelheid en trekt goed op.
Optie 2 (race optie):
Wil je die quad nou echt laten blazen, dan haal je je
luchtgekoelde cilinder eraf, koop een leuk krukasje
samen met een leuk watergekoeld cilidertje.
BV:
Polini EVO, Malossi Speed, Hebo Manston, dat soort
pret spul, je moet dan wel nog een radiateur installeren,
bv achter je bumper, radiateurslangen kopen, kan je
bij
www.sp-parts.nl/koelvloeistof slang
halen, je koeler van je ontsteking eraf halen.
Een race ontsteking plaatsen bv: HPI is een hele goede, voor
een mooie prijs. Alles aanpassen van vario, je kan het beste van
de merken:
Malossi, Polini, Hebo, Stage6 pakken. dan zit je altijd wel
goed! Dan een uitlaat laten maken bij
AB tuning en je quad
is een BEEST geworden.
De
v-snaar is van een Minarelli kort blok, omdat de v-snaren van
een gewoon minarelli blok te kort zijn. Het klinkt misscien raar, maar
die van een minarelli kort blok zijn langer.
Kan je anders ook een een foto posten van je carter aan de binnen kant?
Nu weet je hopelijk ongeveer wat je er aan kan doen,
maar als ik jouw was zou ik zowiezo eerst informeren
naar een andere uitlaat. Anders heeft een andere cilinder
geen zin!
Greetz,
RP
