import 2de hands quad
-
- Toeschouwer
- Berichten: 6
- Lid geworden op: za 06 jan, 2007 15:31
- Locatie: oost vlaanderen
import 2de hands quad
Kzit met klein vraagje?
Weet iemand of ik extra moet betalen als ik een quad koop in nederland of ergens anders buiten belgie.
Om er dan in belgie mee te rijden met kenteken en verzekerd natuurlijk.
Kbedoel met extra betalen :1 of ander extra kost voor import of inschrijving ofzo.
greetz
Weet iemand of ik extra moet betalen als ik een quad koop in nederland of ergens anders buiten belgie.
Om er dan in belgie mee te rijden met kenteken en verzekerd natuurlijk.
Kbedoel met extra betalen :1 of ander extra kost voor import of inschrijving ofzo.
greetz
Hoi,
Ik heb vorig jaar 2 motorfietsen van Duitsland geimporteerd.
Bij de dauane heeft me dat 2 euro gekost,en dan ben ik naar suzuki België geweest voor Belgische papieren en dat was 100 euro per voertuig.
Voor de rest heb ik geen kosten gehad.
Je moet wel er op letten dat je voertuig ouder dan 6 maanden is en min.7.5oo km gelopen heeft.
Is je voertuig jonger dan 6 maanden moet je aan de grens BTW betalen op de koopsom die op factuur staat,ongeacht of je in het buitenland al btw betaald hebt op de koopprijs.Als je bij een handelaar koopt moet je hem er op wijzen dat je het voertuig zonder BTW bij hem wil kopen.
Ik ben dus bij suzuki geweest voor papieren maar het gaat ook anders via een autokeuring die je voertuig dan keurt als het aan de wegcode voldoet.Bij suzuki is het namelijk zo dat je voertuig iedentiek hetzelfde moet zijn aan deze die in België verkocht worden.
Hoe het juist bij de autokeuring tewerk gaat weet ik niet.
Papieren die je nodig hebt zijn,de papieren van het voertuig,een document van uitschrijving van het voertuig en een factuur waarop de verkoper en de koper vermeld staan.
grt. Karl
Ik heb vorig jaar 2 motorfietsen van Duitsland geimporteerd.
Bij de dauane heeft me dat 2 euro gekost,en dan ben ik naar suzuki België geweest voor Belgische papieren en dat was 100 euro per voertuig.
Voor de rest heb ik geen kosten gehad.
Je moet wel er op letten dat je voertuig ouder dan 6 maanden is en min.7.5oo km gelopen heeft.
Is je voertuig jonger dan 6 maanden moet je aan de grens BTW betalen op de koopsom die op factuur staat,ongeacht of je in het buitenland al btw betaald hebt op de koopprijs.Als je bij een handelaar koopt moet je hem er op wijzen dat je het voertuig zonder BTW bij hem wil kopen.
Ik ben dus bij suzuki geweest voor papieren maar het gaat ook anders via een autokeuring die je voertuig dan keurt als het aan de wegcode voldoet.Bij suzuki is het namelijk zo dat je voertuig iedentiek hetzelfde moet zijn aan deze die in België verkocht worden.
Hoe het juist bij de autokeuring tewerk gaat weet ik niet.
Papieren die je nodig hebt zijn,de papieren van het voertuig,een document van uitschrijving van het voertuig en een factuur waarop de verkoper en de koper vermeld staan.
grt. Karl
-
- Toeschouwer
- Berichten: 6
- Lid geworden op: za 06 jan, 2007 15:31
- Locatie: oost vlaanderen
-
- Toeschouwer
- Berichten: 6
- Lid geworden op: za 06 jan, 2007 15:31
- Locatie: oost vlaanderen
Tja de zever van de emissienormen voor het milieu hé. Niet geloven een mens is nig niet meer vrij om zijn euro's te spenderen aan wat hij zelf wil.
Het gaat ver tegenwoordig met hun milieu wetgeving. En dan maar overal drempels enz... plaatsen zodat je telkens moet afremmen en optrekken = nog veel slechter vor de uitlaat uitstoot. Zeg nu zelf het is bewezen als een voertuig tegen dezelde snelheid constant rijdt er minder uitstoot van uitlaatgassen is dan al dat gestop en optrekken.
+ daar komt dan nog eens extra bij dat door het stoppen enz... grotere slijtage van schokdempers, banden, ophanging enz... bij komt wat dan weer de afval berg groter maakt.
Milieu bewust rijden noemen ze dat dan
Niet te geloven die wetgevingen allemaal.
Het gaat ver tegenwoordig met hun milieu wetgeving. En dan maar overal drempels enz... plaatsen zodat je telkens moet afremmen en optrekken = nog veel slechter vor de uitlaat uitstoot. Zeg nu zelf het is bewezen als een voertuig tegen dezelde snelheid constant rijdt er minder uitstoot van uitlaatgassen is dan al dat gestop en optrekken.
+ daar komt dan nog eens extra bij dat door het stoppen enz... grotere slijtage van schokdempers, banden, ophanging enz... bij komt wat dan weer de afval berg groter maakt.
Milieu bewust rijden noemen ze dat dan
Niet te geloven die wetgevingen allemaal.
1/ Klopt voor motorfietsen, maar opgepast bij het importeren van quads.karl schreef:Hoi,
1/Ik heb vorig jaar 2 motorfietsen van Duitsland geimporteerd.
2/Als je bij een handelaar koopt moet je hem er op wijzen dat je het voertuig zonder BTW bij hem wil kopen.
Er zijn er, in tegenstelling tot motorfietsen, bitter weinig die een officieel Belgische homologatie (PVG-nr) hebben. Een officieele dealer zal je desgevallend dan ook niet kunnen helpen aan de nodige documenten.
2/Als partikulier kan je bij een buitenlandse handelaar NIET kopen zonder BTW te betalen.
Verkoopt betreffende handelaar wel zonder BTW aan een partikulier riskeert hij zelf de betreffende BTW
te moeten bijpassen. Er bestaat wel een procedure om via de Belgische staat de in 't buitenland betaalde
btw terug te vorderen maar ik vrees dat je wederom als particulier daar géén recht op hebt.
Aan de andere kant : er zullen maar weinig -ingeschreven- tweedehands quads/motorfietsen te vinden
zijn, ouder dan 6 maand, die onder 't BTW-regime vallen. Zal meestal onder marge-regime zijn,
waardoor er géén btw-heffing plaatsvindt op de verkoopprijs.
Kzou toch zeggen bij 't importeren van een tweedehandsquad: 'bezint eer ge begint' .