Hey allemaal,
Ik ben sinds ik een klein manneke was gek van quads. Nu ik deze vaker in het straatbeeld zie en ik vaker pics zie van quads lekker laag en lekker breed tegen de grond wil ik mij er ook eentje aanschaffen. Ik ben 21 jaar.
Nu zijn mijn vragen:
Neem als voorbeeld de yamaha raptor 660 (die ik voor ogen heb) willen jullie deze vragen op de yamaha raptor toespitsen aub?
1) Een quad is deze onderworpen aan een vorm van keuring?
2) De verzekering van een quad, hoeveel kost dat ongeveer?
3) Is het waar dat als je een quad koopt en je er met 2 personen op wilt dat deze een formulier moet bevatten gehomologeerd voor 2?
4) Wat is het verbruik van een quad?
5) Hoeveel kost het onderhoud (normaal jaarlijks onderhoud)
6) Welke quad raden jullie mij aan? Ik heb nog nooit op een volbloed quad gezeten... ik ben eigenlijk 'verliefd' op de raptor 660 ( de 700 ook maar hij is voor mij TE duur in aankoop).
ALS ik de raptor koop, dan zal het wsl 2de hands zijn. Wat moet ik dan in de gaten houden? Quad na 2002 want voor dat jaar hadden sommige problemen met de startmotor (had ik ergens op dit forum gelezen).
7) OF raden jullie mij een andere quad aan?
specifieke aandachtspunten voor de koop van een 2de hands quad (yamaha raptor of andere)
Het gebruik zal dus voornamelijk recreatief zijn namelijk rondcruisen op verharde wegen samen met mijn vriendin en af toe wanneer vriendin er niet bij is onverhard gaan rijden (uitzondering).
Dank jullie alvast als jullie mij kunnen helpen.
Groetjes
Tommyboy
21 jaar, quadtype?
-
- Quadracer
en je van belgie of nederland? want in belgie gelden andere wetten dan in nederland in nederland moet je naar de keuring voor een kenteken te krijgen in belgie koop je de quad met papieren en homologatiekit zonder probleem als je een okkasie koopt dan moet je wel zien dat er papieren bijzijn voor belgie dan ben je direct in orde juist naar de verzekeringsagent stappen voor een verzekering en die regeldt de rest voor de roze kaart.
raptor 660 power
Hej Tommyboy welkom op het forum. Ben ook al zot van quads sinds ik geboren was
En ben ook al 4 jaar zot van de Raptor 660, deze zomer ga ik hem eindelijk hebben
En de Raptor 660 is (één van) de beste quads voor op de baan, dus zal wel de beste keuze voor je zijn.
En de prijs van een tweedehands 660 schommeld tss de 5000 en 6000 euro, dus dat is ook al gn probleem.
Vertel het ons als je hem hebt!
En ben ook al 4 jaar zot van de Raptor 660, deze zomer ga ik hem eindelijk hebben
En de Raptor 660 is (één van) de beste quads voor op de baan, dus zal wel de beste keuze voor je zijn.
En de prijs van een tweedehands 660 schommeld tss de 5000 en 6000 euro, dus dat is ook al gn probleem.
Vertel het ons als je hem hebt!