Reparatie banden onderweg ?
-
quadmanerik
- Easy Quadrider

- Contacteer:
Reparatie banden onderweg ?
Hallo rijders,
Ik zou graag weten wat het beste is om mee te nemen naar Spanje voor de 6-daagse rit.
Een reservewiel met band, reparatieset of iets dergelijks?
Hoe repareren jullie een lekke band onderweg ?
Groetsels Erik,
Ik zou graag weten wat het beste is om mee te nemen naar Spanje voor de 6-daagse rit.
Een reservewiel met band, reparatieset of iets dergelijks?
Hoe repareren jullie een lekke band onderweg ?
Groetsels Erik,
One life-Live it !
-
OpticalNicolas
- Quad Expert

- Contacteer:
van die dinges, zouk nie wete, daar zulle nog wel andere antwoorden opkomen
ma van terewoordig heb je van dat 'slijm', moet je op voorhand in je wiel doen en dan dicht dat kleine gaajtes, als hij lek wordt, ook het je al tire balls (hoop dat ik het goed schrijf), dat zijn ballen die je in je wiel steektstuk of 6per wiel dacht ik en die zouden dan je wielen 'opgeblazen' houden als hij lek rijd.
en een reparatie set is nie zo groot die kan in je rugzak of cargobox (als je die hebt).
ma van terewoordig heb je van dat 'slijm', moet je op voorhand in je wiel doen en dan dicht dat kleine gaajtes, als hij lek wordt, ook het je al tire balls (hoop dat ik het goed schrijf), dat zijn ballen die je in je wiel steektstuk of 6per wiel dacht ik en die zouden dan je wielen 'opgeblazen' houden als hij lek rijd.
en een reparatie set is nie zo groot die kan in je rugzak of cargobox (als je die hebt).
-
quadmanerik
- Easy Quadrider

- Contacteer:
Dat zie ik niet zo,en als je dan lek rijd moet je al de buitenband afnemen om de binnenband te repareren,Teunie schreef:Ik zou zowieso een binnenband nemen, dan kunnen je banden al heel wat meer hebben!
Gewoon zonder binnenband,en dan een reparatiekit,
ofwel een prop in het lek,ofwel een spuitbus in de band spuiten dan staat ie ook direct terug op spanning.
Bij de meeste ripairkits zit er ook een C02 capsule bij en hier kun je band ook mee oppompen ofwel een goede fietspomp.
-
BULLET-PROOF
- Quadverslaafde

-
OpticalNicolas
- Quad Expert

- Contacteer:
Aangezien quadbanden tubeless zijn lopen ze al leeg als er een steentje tussen de band en de velg zit.karl schreef:Dat zie ik niet zo,en als je dan lek rijd moet je al de buitenband afnemen om de binnenband te repareren,Teunie schreef:Ik zou zowieso een binnenband nemen, dan kunnen je banden al heel wat meer hebben!
Gewoon zonder binnenband,en dan een reparatiekit,
ofwel een prop in het lek,ofwel een spuitbus in de band spuiten dan staat ie ook direct terug op spanning.
Bij de meeste ripairkits zit er ook een C02 capsule bij en hier kun je band ook mee oppompen ofwel een goede fietspomp.
Met een binnenband voorkom je wat dit betreft dus veel miserie.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
yamaha_764
- Easy Quadrider

-
quadmanerik
- Easy Quadrider

- Contacteer:
Ik ga denk ik voor de reparatieset, neem een reserve voor, en achterband mee die in de volgwagen gaan. En 1 binnenband. Daarbij wat setjes luchtpatronen. En een beetje geluk. Als je de wang van de band stukrijdt heb je natuurlijk weer niets aan de reparatieset. Maar hopen dat dat niet gebeurt in September in de Sierra Nevada bij 40 graden.

One life-Live it !