speling achteras raptor 660

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

speling achteras raptor 660

Bericht door vanpee jelle »

Hey nu was ik daarstraks mijn velgen op men quad aan het zetten toen ik tot de constatatie kwam dat er speling op men achteras zit ik kan hem als hij op een schandel staat omhoog naar beneden en naar links en rechtsbewegen maar niet in en uit duwen wat kan dit zijn en mag ik daar nog mee rond rijden?
raptor 660 power
tuumke
Quadrider
Quadrider

Bericht door tuumke »

Dat zullen waarschijnlijk je as lagers zijn die om zeep zijn, best niet al te veel meer mee rijden. Nieuwe lagers en probleem is opgelost.
Kijk hier voor de lager en keerring nummers: http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... highlight=
"Het is beter om je mond te houden en als idioot over te komen dan om hem open te doen en alle twijfel weg te nemen"
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

www.quadtuning.nl staan er voor de 660van Koyo.
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

is dit zelf te doen of niet en is dit een dure grap zoja rond welke prij zou het liggen zelf doen en laten doen want ik heb zaterdag een rit georganiseerd voor een paar vrienden.
raptor 660 power
tuumke
Quadrider
Quadrider

Bericht door tuumke »

Ja, is goed zelf te doen. Ongeveer 30€ voor beide lagers en nog eens een 10€ voor de dichtingen.
Probeer geen originele Yamaha lagers te nemen want die betaal je gemakkelijk 30€ per stuk.
"Het is beter om je mond te houden en als idioot over te komen dan om hem open te doen en alle twijfel weg te nemen"
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

tja ik heb yamaha lagers genomen want die konden ze binnen de 24 h hebben de andere een week lever tijd en ik heb zaterdag een rit we hebben ze wel verzet naar volgende week de rit maar ga zaterdag toch test rijden dat alles in orde is en dan kan ik ook terug met de quad gaan werken met dit is het zalige weer de prijs viel mee 100€ voor alles.

amai da was poep simpel ben begonnen om 16:15 en om 17u was alles uit een een uur later was alles proper opgekuidt en ontvet morgen alles nieuw goed in vetten en monteren kortom nog een uurke prulle en het is gefikst
raptor 660 power
tuumke
Quadrider
Quadrider

Bericht door tuumke »

:duimhoog:
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

hehe ik heb er nog geen 1 uur overgedaan. Eerst op het werk met de freesmachin het eerste roullement in geperst, dan de speeser er in gedaan en ringkrond vol kogellagervet gespoten dan vervollegens het tweede roulement in geperst en dan de dichtingen wat kogellagervet in doen aan de binnezijde en vervollegens ook in geperst naar huis gereden en alles proper gemonteerd geen speling meer op tandwiel,remschijf en achteras dus kortom alles weer dik in orde.
ik ben blij dat het weer in orde is.
raptor 660 power
raptorke660
Quadrider
Quadrider

Bericht door raptorke660 »

ja dat is de prijs bij yamaha heb ook zoveel betaald ietsje meer zelfs
want heb er daar de lagers laten uithalen en in persen en heeft me 112€ gekost tesamen
rest heb ik zelf gedaan gedemonteerd en gemonteerd
DBM performance
Plaats reactie