welke quad?

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
davy-vk
Toeschouwer
Toeschouwer

welke quad?

Bericht door davy-vk »

Beste,

Ik ben op zoek naar een quad, zit al enige tijd op het net te surfen maar er zijn zoveel modellen, met elk hun voor- en nadelen dat ik de bomen door het bos niet meer zie.

Dit zou ik willen doen / verwacht ik van m'n quad

- "newbie"-model: spreekt voor zich, dit zou m'n eerste quad worden dus een "simpel" model lijkt me aan te raden
- ik zou er, laat ons zeggen voor 90% op verharde wegen met rijden en mss voor een 10% off road
- ben struis gebouwd, dus liefst geen quad waar ik dubbel op geplooid zit
- liefst automaat (maar is geen vereiste)
-zou toch liefst minstens 85-90km/h moeten rijden
- uitgebreid tunen is ook nog niet aan de orde
- heb een beperkt budget, dus een 2de hands zal het zeker worden, dus oudere modellen waar je tevreden over bent komen ook in aanmerking

Verder heb ik ook nog een aantal vraagjes
- voor op de weg: best 4takt en watergekoeld?
- zoek ook nog enkele betrouwbare winkels in omgeving oost/west vlaanderen waar men niet verlegen zit voor een woordje uitleg te geven (geen idee of ik deze vraag wel mag stellen ivbm sponsoring ed.)
- quad kan blijkbaar op verschillende manieren ingeschreven worden, is er een verschil qua verzekering ed.
- zijn die chinese / taiwanse en andere exotische merken te betrouwen? (wss domme vraag)

alvast bedankt voor jullie hulp!

mvg Davy
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

Bericht door vanpee jelle »

chinese en dergelijke rommel moet links late liggen ik zou voor de raptor gaan 350 of suzuki Z400of de kawasaki KXF400 zijn zeer betrouwbare quads en veel mogelijkheden mee zijn wel geen automate
raptor 660 power
davy-vk
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door davy-vk »

zou een 250cc te licht zijn?
wally
Quadracer
Quadracer

Bericht door wally »

verveelt je snel. 1e week is het leuk, daarna heb je zoiets zit er niet meer in. Zonde van je geld.
hmmmmmm. eat me..
Plaats reactie