Is het aan te raden om de voorste banden van je blaster om te draaien, dus met het ventieltje naar binnen? Dit maakt je quad wat breder. Kan mij iemand zeggen of dit slecht is voor je quad of niet en wie heeft dit nog gedaan?
Is een gratis manier om je quad wat breder te maken, als ik jou was zou ik het doen. Vanaf de 2003 modellen kan het niet meer omdat het ventiel dan tegen de schijfremmen komt.
Kan zeker nog met die van 2003, gewoon een gat boren aan de andere kant van de velg zodat je daar een ventiel kan steken, het oude ventiel trek je dan naar binnen en klaar is kees Zeker doen dus!!
Mika schreef:Kan zeker nog met die van 2003, gewoon een gat boren aan de andere kant van de velg zodat je daar een ventiel kan steken, het oude ventiel trek je dan naar binnen en klaar is kees Zeker doen dus!!
That's how its done, bij alle quads met schijfremmen vanvoor.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Dat minder wendbaar worden geloof ik niet veel van, als het al voorkomt voel je er bijna niets van, zeker niet op een Blaster. Wat je wel zal voelen is dat hij aanzienlijk stabieler is in de bochten, niet twijfelen dus
Hij wordt breder dus stabieler.
Als je door smalle paadjes rijdt en dergelijke, dan is ie iets minder wendbaar omdat je stuurpunt meer naar buiten komt te liggen.
Het is absoluut niet hinderlijk. Eerste wat ik gedaan heb op mn Blaster was velgen omdraaien en was er zeer tevreden over!
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
kweet niet goed wat jullie bedoelen met "wendbaarheid". Volgens mij is het enige mogelijke probleem het feit dat je de putten en bulten op de weg beter gaat voelen doordat die je stuur doen meedraaien. Bijgevolg denk ik dat ie iets minder goed zal sturen, maar of dat ook noemenswaardig zal opwegen tegen het voordeel dat je quad veel breder is weet ik niet.
Dan gooi je een stuurdemper bij de bestelling Fré En doe in ene weg hetzelfde met de achterste velgen, maar die hoef je eigelek gewoon van kant te wisselen