RP QUAD TUNING FEVER
soort vanUPDATE!!
Zo, gisteren avond weer lekker gesleuteld!
M'n blok heb ik gestript en de HPI is er ook af
met speciaal hulpmiddeltje.
Nu ga ik even laten zien hoe je ongveer een
krukas eruit moet halen, omdat ik
best veel mailtjes van iedereen krijg hoe dat nou
moet enzo... duss... hier komen de pica's:
Bijna alle 50cc quad blokken zijn precies hetzelfde dus...
Nou de volgorde:
- Je blok ligt dus op de "operatietafel".
- Je haalt de vario, koppeling, poulies,
v-snaar... enz.. er allemaal uit.
- Je haalt je waterpompdeksel eraf, of
je koelkap bij luchtgekoelde.
- Eerst haal je je ontsteking eraf( hier heb ik geen
foto's van want ik had er een HPI op zitten.)
Voor de orginele ontsteking heb je een poulietrekker nodig,
die kan je evt halen bij de lokale brommerzaak.
Dan treffen we dit aan:
Nu zie je al net als op de afbeelding eerst dat ringetje eraf halen...
Nu het plaatje eraf halen, wat met 1 imbus bout vast zit...
Dan begin je net als je ziet op de foto met het losdraaien van alle imbus boutjes...
En dan hebben we dit:
Nog even een tip, leg alles op volorde en gesorteerd in bakjes!
Bij de voglende handeling die je nu moet doen heb ik jammer genoeg geen
foto's, puur om het feit dat dit al moeilijk genoeg is en dan nog is foto's gaan
maken had ik geen zin in. Ik zal het wel even uitleggen:
Dus nu zitten alle 2 de helften van de carters vrij, maar die zitten wel opelkaar
gedrukt, die moet je er dus af zien te slaan als je geen ander gereedschap hebt.
Dus je pakt die bout van je onstekingsas en die draai er je op, zodat hij gelijk zit
met de as. Dan houdt iemand de bovenste carters vast, en 1 iemand legt een plankje
ofzo op die as met (die bout er goed over!) en dan sla je het kleinste deel van de carter
eraf. Dit doe je hetzelfde met de vario kant, je pakt die bout van die vario met een plankje
erp en sla hem er maar af. Leg wel een doek eronder, om schade te voorkomen.
En dan heb je dit:
Zo zit het dus inelkaar, je slaat gewoon de carters van de krukas.
Nu zitten er wel nog lagers in, die je ook waarschijnlijk moet vervangen.
Die lagers haal je er gewoon uit met een schoevendraaier en een hamer.
Waarschijnlijk moet je dan ook nieuwe keeringen steken (hoeft niet altijd).
Hier is de lager er bijna uit...
Nu heb je dit! 2 carter helften.
Nu kunnen jullie niet zien hoe ik een krukas erweer insteek,
omdat heel m'n blok opgestuurd wordt naar 3BR tuning.
Ik hoop dat jullie het nu zelf kunnen,
Suc6!
Mijn blokje ga ik als het mee zit morgen zandstralen,
en dan wordt alles opgestuurd. M'n pakketje is nog steeds
niet aangekomen, want alles was niet in voorraad.
Tot de volgende update!
Zo, gisteren avond weer lekker gesleuteld!
M'n blok heb ik gestript en de HPI is er ook af
met speciaal hulpmiddeltje.
Nu ga ik even laten zien hoe je ongveer een
krukas eruit moet halen, omdat ik
best veel mailtjes van iedereen krijg hoe dat nou
moet enzo... duss... hier komen de pica's:
Bijna alle 50cc quad blokken zijn precies hetzelfde dus...
Nou de volgorde:
- Je blok ligt dus op de "operatietafel".
- Je haalt de vario, koppeling, poulies,
v-snaar... enz.. er allemaal uit.
- Je haalt je waterpompdeksel eraf, of
je koelkap bij luchtgekoelde.
- Eerst haal je je ontsteking eraf( hier heb ik geen
foto's van want ik had er een HPI op zitten.)
Voor de orginele ontsteking heb je een poulietrekker nodig,
die kan je evt halen bij de lokale brommerzaak.
Dan treffen we dit aan:
Nu zie je al net als op de afbeelding eerst dat ringetje eraf halen...
Nu het plaatje eraf halen, wat met 1 imbus bout vast zit...
Dan begin je net als je ziet op de foto met het losdraaien van alle imbus boutjes...
En dan hebben we dit:
Nog even een tip, leg alles op volorde en gesorteerd in bakjes!
Bij de voglende handeling die je nu moet doen heb ik jammer genoeg geen
foto's, puur om het feit dat dit al moeilijk genoeg is en dan nog is foto's gaan
maken had ik geen zin in. Ik zal het wel even uitleggen:
Dus nu zitten alle 2 de helften van de carters vrij, maar die zitten wel opelkaar
gedrukt, die moet je er dus af zien te slaan als je geen ander gereedschap hebt.
Dus je pakt die bout van je onstekingsas en die draai er je op, zodat hij gelijk zit
met de as. Dan houdt iemand de bovenste carters vast, en 1 iemand legt een plankje
ofzo op die as met (die bout er goed over!) en dan sla je het kleinste deel van de carter
eraf. Dit doe je hetzelfde met de vario kant, je pakt die bout van die vario met een plankje
erp en sla hem er maar af. Leg wel een doek eronder, om schade te voorkomen.
En dan heb je dit:
Zo zit het dus inelkaar, je slaat gewoon de carters van de krukas.
Nu zitten er wel nog lagers in, die je ook waarschijnlijk moet vervangen.
Die lagers haal je er gewoon uit met een schoevendraaier en een hamer.
Waarschijnlijk moet je dan ook nieuwe keeringen steken (hoeft niet altijd).
Hier is de lager er bijna uit...
Nu heb je dit! 2 carter helften.
Nu kunnen jullie niet zien hoe ik een krukas erweer insteek,
omdat heel m'n blok opgestuurd wordt naar 3BR tuning.
Ik hoop dat jullie het nu zelf kunnen,
Suc6!
Mijn blokje ga ik als het mee zit morgen zandstralen,
en dan wordt alles opgestuurd. M'n pakketje is nog steeds
niet aangekomen, want alles was niet in voorraad.
Tot de volgende update!
Bedankt voor jullie reacties!
even een tussendoortje... dit hoort niet echt bij jou project, maar ik vond het zo'n geweldige access streak, dat ik deze link wel even wou geven:
http://www.geocities.jp/kta_oosaka/cpf/ ... OP_ATV.htm
hoezo verbouwd:P
http://www.geocities.jp/kta_oosaka/cpf/ ... OP_ATV.htm
hoezo verbouwd:P
ssow die bumper
maar ik vind dat verchroomde
carterdeksel wel heel mooi
ga ik zekers ook doen.
Project status:
Zandstraalkast is binnen en werk al!
Ik ben nu heel m'n blok aan het zandstralen,
al alles gezandstraald en gepolijst is dan
kan ik hem naar 3BR opsturen.
Ik ga m'n blok niet meer spuiten, omdat ik
dat niet zo netjes vindt. Na een paar
dagen brokkelt er dan weer verf langs alle
kanten af enzo...
Foto's komen waarschijnlijk vanavond nog
anders wordt het morgen.
maar ik vind dat verchroomde
carterdeksel wel heel mooi
ga ik zekers ook doen.
Project status:
Zandstraalkast is binnen en werk al!
Ik ben nu heel m'n blok aan het zandstralen,
al alles gezandstraald en gepolijst is dan
kan ik hem naar 3BR opsturen.
Ik ga m'n blok niet meer spuiten, omdat ik
dat niet zo netjes vindt. Na een paar
dagen brokkelt er dan weer verf langs alle
kanten af enzo...
Foto's komen waarschijnlijk vanavond nog
anders wordt het morgen.
Bedankt voor jullie reacties!