tandwielverhouding 700r
tandwielverhouding 700r
Ik moet echt DRINGEND nieuwe tandwiel verhouding hebbe voor men 700r heb nog niet nagekeken welke verhouding er orgineel gemonteerd staat maar sinds ik lage profieltjes op men itp's gelegd heb ben ik toch wel een heel stuk van men snelheid kwijt nu zegt mijn dealer tege mij dat er nog geen nieuwe tandwielen op de markt zijn... denk ik daar het mijne van en is volgens mij zijn winst marge gewoon ni groot genoeg om zijn luie kont ff op te heffe en zenne boek te pakke ma mij ni gelaten khoop da jullie mij een oplossing kunne geven
Beter scheef erin als recht er neffe...
-
- Quadracer
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: do 10 nov, 2005 10:38
- Locatie: in een huis op een stuk grond
ga eens kijken op www.quadfun.be die zullen wel iets hebben ze zijn en volle groei en hebben een zeer goede site en service
raptor 660 power
Hoi,
Ik heb ook ITP velgen en Maxxis laag profiel banden.
Momenteel rij ik met 16 voor en 38 (dus standaard) achter.
Boven de 100 gaat de quad echter toch nog aardig in zijn toeren lopen.
Heb vorige week een 36 gehaald, ga deze komende week eens eropleggen. 700 heeft toch meer dan genoeg koppel.
Als je vooral op de weg rijdt zou ik minimaal gaan voor 16 voor en 38 achter.
Post binnenkort nog wel een berichtje hier hoe 16 x 36 bevalt.
Regel is zo'n beetje; 1 tandje voor = 3 tandjes achter.
Ik heb ook ITP velgen en Maxxis laag profiel banden.
Momenteel rij ik met 16 voor en 38 (dus standaard) achter.
Boven de 100 gaat de quad echter toch nog aardig in zijn toeren lopen.
Heb vorige week een 36 gehaald, ga deze komende week eens eropleggen. 700 heeft toch meer dan genoeg koppel.
Als je vooral op de weg rijdt zou ik minimaal gaan voor 16 voor en 38 achter.
Post binnenkort nog wel een berichtje hier hoe 16 x 36 bevalt.
Regel is zo'n beetje; 1 tandje voor = 3 tandjes achter.
Woeha wally je vroeg me vanmorgen of hij echt 140 liep met 15-36...
ben vanmiddag geklokt door een mercedes c36 AMG en die gaf idd netjes 140 aan op de teller
Dus ben ongelooflijk in mijn nopjes
Heb wel weer mijn einddemper eruit getrokken
2 keer een race gedaan met een bombardier outlander 800 en beide keren heb ik um gekierd
De belg die eigenaar was was niet blij
Iemand KOEKIE rijden noemen we dat hier
ben vanmiddag geklokt door een mercedes c36 AMG en die gaf idd netjes 140 aan op de teller
Dus ben ongelooflijk in mijn nopjes
Heb wel weer mijn einddemper eruit getrokken
2 keer een race gedaan met een bombardier outlander 800 en beide keren heb ik um gekierd
De belg die eigenaar was was niet blij
Iemand KOEKIE rijden noemen we dat hier
Hi Jep,
16t is de grootst mogelijk maat voor.
Hoewel het inderdaad krap lijkt loopt de ketting netjes vrij langs zowel het carter als het zwarte plastic carterdekseltje. Ikzelf en bijvoorbeeld "Yammy the One" met zijn 700R rijden al meer dan een jaar met 16t. Jij geeft aan jouw 15t weer maar te hebben teruggestoken maar dat is met zekerheid dus niet nodig.
Echter, indien je 16t voor doet en achter de originele 38t laat zitten is de originele ketting hoogstwaarschijnlijk te kort. Dus of een nieuwe ketting, of een schakel erbij zetten.
Dozo,
Als jij met 15t x 36t 140 haalt dan moet je er haast de originele terreinbanden nog wel op hebben liggen of zie ik dat verkeerd? Altijd handig om de bandenmaat of omtrek te vermelden als het gaat om de combinatie tussen tandwielverhoudingen en snelheid.
Mooie quad heb je trouwens, en begrijp me a.u.b. niet verkeerd, maar die Zundapp / Kreidler knipperlichten ga je zeker op korte termijn vervangen...
16t is de grootst mogelijk maat voor.
Hoewel het inderdaad krap lijkt loopt de ketting netjes vrij langs zowel het carter als het zwarte plastic carterdekseltje. Ikzelf en bijvoorbeeld "Yammy the One" met zijn 700R rijden al meer dan een jaar met 16t. Jij geeft aan jouw 15t weer maar te hebben teruggestoken maar dat is met zekerheid dus niet nodig.
Echter, indien je 16t voor doet en achter de originele 38t laat zitten is de originele ketting hoogstwaarschijnlijk te kort. Dus of een nieuwe ketting, of een schakel erbij zetten.
Dozo,
Als jij met 15t x 36t 140 haalt dan moet je er haast de originele terreinbanden nog wel op hebben liggen of zie ik dat verkeerd? Altijd handig om de bandenmaat of omtrek te vermelden als het gaat om de combinatie tussen tandwielverhoudingen en snelheid.
Mooie quad heb je trouwens, en begrijp me a.u.b. niet verkeerd, maar die Zundapp / Kreidler knipperlichten ga je zeker op korte termijn vervangen...
HansH schreef:Hi Jep,
Dozo,
Als jij met 15t x 36t 140 haalt dan moet je er haast de originele terreinbanden nog wel op hebben liggen of zie ik dat verkeerd? Altijd handig om de bandenmaat of omtrek te vermelden als het gaat om de combinatie tussen tandwielverhoudingen en snelheid.
Mooie quad heb je trouwens, en begrijp me a.u.b. niet verkeerd, maar die Zundapp / Kreidler knipperlichten ga je zeker op korte termijn vervangen...
Ja klopt de orginele dunlops nog ...
knipperlichten ...euhm geen idee nog, heb nog niets leuks gezien waarmee ik het zou willen vervangen.