tandwielverhouding 700r

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
HansH
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door HansH »

Hi Dozo,

Die knipperlichten op jouw quad worden vaak gebruikt in combinatie met een standaard homologatieset.
Met een paar subtiele wijzigingen en een budget van 20 euro heb je toch net een sjieker achteraanzicht, althans, dat vind ik dan. Tenzij je erg gehecht bent aan je kentekenplaathouder en reflector.

http://img135.imageshack.us/my.php?imag ... 266le9.jpg
http://img135.imageshack.us/my.php?imag ... 248pj9.jpg
http://img247.imageshack.us/my.php?imag ... 092kf1.jpg
jenzie
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door jenzie »

Hello,

Ik heb int weekend ook andere tandwielen gestoken omdat k terug baanbandjes
heb opgelegd,ik rijd nu met 16tx36t en vind t zalig rijden!
Had eerst 15tx38t maar de motor maakte nog iets teveel toeren met de baanbandjes!
Bij 95km/u begonnen de hoge toeren al waar ik die nu pas bij 115km/u heb.
Ben benieuwd wat t gaat zijn als k terug de originele velgen opleg met crossbanden.
Topsnelheid zal een stuk hoger liggen als ervoor :)

De ketting heb ik wel een beetje moeten inkorten omdat ik net op het uiterste
zat met de kettingspanner,de spanning was goed maar als ik de ketting de volgende keer
moest bijspannen ging dat niet meer dus heb k de ketting dadelijk maar een
stukje korter gemaakt.

Greetz
Yamaha Banshee 350 2011 (kleuren 2007)"Low-Rider"
HansH
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door HansH »

Hoi Jenzie,

Als je de originele velgen met crossbanden terug eroplegt in combinatie met 16t x 36t dan ga je richting de 150. Het is maar net wat je wilt maar ik zou dan toch een minder zware verhouding kiezen. 150 ga je niet vaak halen / rijden schat ik zo in, ik zou dan gaan voor een lagere topsnelheid en een snellere acceleratie.

Ik heb met de originele velgen en crossbanden gereden met 15t x 38t, voldoende power in het terrein en iets rustiger in zijn toeren op de weg, 15t x 36t of 16t x 38t is ook nog wel te doen als je zowel het terrein als de weg op wilt. Maar met 16t x 36t maak je het volgens mij wel erg bont. Zeker in combinatie met de originele wielen en banden gaat de quad boven de 100 naar mijn gevoel toch een "beetje zweven op zijn noppen".

Overigens loopt een compleet originele Raptor met standaard 14t x 38t verhouding en originele wielen en banden ook al zo'n 120. Heb eens 126 geklokt op een SigmaSport teller (haal er dan maar 6 - 10 correctie vanaf), echter je merkt aan de motor dat die het dan niet meer zo naar zijn zin heeft.

Ik ga zelf deze week van 16t x 38t ook naar 16t x 36t, in combinatie met baanbanden, boven de 100 gaat hij toch nog te hoog in zijn toeren naar mijn zin. Als ik hetzelfde resultaat haal als jij, hoge toeren vanaf 115, dan ben ik tevreden.

Ik laat nog wel weten hoe het verloopt...
jenzie
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door jenzie »

HansH schreef:Hoi Jenzie,

Als je de originele velgen met crossbanden terug eroplegt in combinatie met 16t x 36t dan ga je richting de 150. Het is maar net wat je wilt maar ik zou dan toch een minder zware verhouding kiezen. 150 ga je niet vaak halen / rijden schat ik zo in, ik zou dan gaan voor een lagere topsnelheid en een snellere acceleratie.

Ik heb met de originele velgen en crossbanden gereden met 15t x 38t, voldoende power in het terrein en iets rustiger in zijn toeren op de weg, 15t x 36t of 16t x 38t is ook nog wel te doen als je zowel het terrein als de weg op wilt. Maar met 16t x 36t maak je het volgens mij wel erg bont. Zeker in combinatie met de originele wielen en banden gaat de quad boven de 100 naar mijn gevoel toch een "beetje zweven op zijn noppen".

Overigens loopt een compleet originele Raptor met standaard 14t x 38t verhouding en originele wielen en banden ook al zo'n 120. Heb eens 126 geklokt op een SigmaSport teller (haal er dan maar 6 - 10 correctie vanaf), echter je merkt aan de motor dat die het dan niet meer zo naar zijn zin heeft.

Ik ga zelf deze week van 16t x 38t ook naar 16t x 36t, in combinatie met baanbanden, boven de 100 gaat hij toch nog te hoog in zijn toeren naar mijn zin. Als ik hetzelfde resultaat haal als jij, hoge toeren vanaf 115, dan ben ik tevreden.

Ik laat nog wel weten hoe het verloopt...
Ja ik heb ervoor ook altijd met crossbanden gereden met een tandwielverhouding
van 15tx38t en dat was een ideale verhouding.

Laat iets weten hoe het jou bevalt als je 16tx36t hebt geplaatst!

Greetz
Yamaha Banshee 350 2011 (kleuren 2007)"Low-Rider"
Bigstar
Quadfanaat
Quadfanaat

tandwielverhouding berekenen

Bericht door Bigstar »

Ik heb deze link gekregen van www.quadfun.be

Echt handig! (bedankt marc en wim)

http://jandjcreativedesign.com/sprocket.php
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Volgens dat ding zou je met 20" banden en een 15/36 verhouding 160 km/h moeten halen :|
Bigstar
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Bigstar »

Je moet wel alles correct invullen hé.

Toerental onderandere .
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Mwa 9000 toeren is misschien iets teveel. Met een max van 8000 kom je dan op 152 km/h.
Chillaxin
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Chillaxin »

Hi,

Ik rijd met 15 voor en 36 achter met de originele banden, rino uitlaat, powercommander, sportfilter. Ik moet zeggen dat het een hele verbetering is, want je hoeft niet meer om de paar seconden te schakelen, hij is rustiger in de toeren als je hard rijdt, de topsnelheid gaat enorm omhoog, etc.
Plaats reactie