Blaster opdrijven

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Domi
Quadrunner
Quadrunner

Blaster opdrijven

Bericht door Domi »

Wie kan mij zeggen hoe ik een blaster wat kan opdrijven? Het moet niet teveel kosten en graag alles duidelijk uitgelegd want ben echt een leek op het gebied van quads(hopelijk komt hier snel verandering in). En waar kan ik ne goeie uitlaat vinden? Mij is het eigelijk alleen om een mooi zwaar geluidje te doen, niet teveel tralala...
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Voor een zwaar geluid moet je een 4 takt nemen :) Als je niet veel wil uitgeven zou ik opzoek gaan naar een 2e hands pijpje en er bijvoorbeeld een K&N filter in zetten, alleen zo'n filter is niet zo heel duur.

Of misschien je orginele pijp openzagen, die platen er uit halen en hem weer dicht lassen...
elsinore
Quadrider
Quadrider

Bericht door elsinore »

maakt ie alleen maar meer herrie, gaat niet sneller.
blaster
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door blaster »

Hij gaat echt wel sneller gaan, (dit is getest) maar hij gaat onzettend veel kabaal maken.
Domi
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Domi »

openzagen en terug dicht lassen? Lijkt me ook niet echt aan te raden.Wel dan?Iemand toevallig zo een 2e hands pijpje? En wat komt zo een K&N filter? En wat is 'veel herrie' als je m openzaagt?
blaster
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door blaster »

heeeeeeeeel veel herrie, niet te doen.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Ach het is een goedkope oplossing maar niet zo heel erg effectief en zo te horen veel nadelen kwa geluid :D
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

als je je een dagje wil bezighouden kan ik je wel een tip geven. Blok openhalen krukas eruit en de ronde kanten van je aandrijfstang in draairichting lichtjes scherp maken en dan je aandrijfstang polieren als een spiegel, dan je spoelgange ietwat vergroten, niet teveel als je er niet veel ervaring mee hebt, spoelgangen ook polieren, uitlaat van de cilinder ietswat groter maken, aleen langs de onderzijde, niet langs boven (aleen kant naar de krukas dus) deze uitpolieren. complete olieinstalatie eraf zwieren (wint wat gewicht op chasis en en maakt wat rapper toeren) je carbu uitpolieren, en dan heel goed afregelen en niet vergeten 2-takt te tanken of zelf te mengelen. dat doet ook veel want je kan beter afregelen en je bent zeker dat je olietoevoer constant is. Je kan ook nog je cilinderkop wat afhalen. en dan jist een leeg dempertje als je geen voorbocht vind, voel je ook al. Ben je wel een dagje zoet mee zeker??? Als je er liever mee w8 binnen 2-3weken ga ik de mijne helemaal doen en zal ik fotos op mijn site zetten hoe ik het gedaan heb.
Greetz Robby
blaster
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door blaster »

Je benzine met olie zelf mengen is inderdaad een goed idee, maar de mensen die graag enduro rijden(zoals ikzelf) zijn hier volgens mij niet echt mee geholpen, daar wij onderweg moeten bij tanken. En de tweetakt die je aan de benzine pomp krijgt, gaat absoluut niet in mijn quadje.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Ik wil ook absoluut m'n smering houden, anders zit ik met 1 tank en zoals Blaster al zei, tanken bij de pomp is niks.

Ik heb een filtertje in m'n olie leiding gezet om het nog een beetje te beschermen.
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

is toch geen probleem, heb mij 2 buisjes gedraaid, waar elk voor 8l olie in kan, is heel precies, en ik klik ze onder men tank vast zoals een fietspomp. Kan je 2x gaan tanken en dat doe je meestal niet in een dag. Ik toch niet
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

En hoe meng je dit dan? Er in gooien, je quad optillen en even schudden? :D
Rocky
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Rocky »

sdsracer schreef:is toch geen probleem, heb mij 2 buisjes gedraaid, waar elk voor 8l olie in kan, is heel precies, en ik klik ze onder men tank vast zoals een fietspomp. Kan je 2x gaan tanken en dat doe je meestal niet in een dag. Ik toch niet
Hey SDSRacer, ik ben even op je site gaan kijken, en ziet er tof uit. Maar toch een tip, die foto's moet je resizen. Ze zijn nu 1600x1200 en 5.5MB in BMP. Je moet ze ergens naar 320x240 of 640x480 brengen en in JPG, dan houdt je nog een file'tje van 50KByte over en gaat het openen van de Home page Veeeeeeeeeeeeeeeééél sneller. (en je spaart webruimte)
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe

Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

Ralph schreef:En hoe meng je dit dan? Er in gooien, je quad optillen en even schudden? :D
inderdaad, blasterdje weegt toch niets. thx voor de tip rocky, was dit al vanplan maar zit nog wat in de knoop met men progframma van men digitale kamera, maar het komt wel in orde, de laatste van de blaster zijn al in jpg, die van de kawasaki zijn nog bmp, tzijn die die de boel vertragen. greetz
Plaats reactie