quad meenemen of niet? ...

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
rippeke
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 159
Lid geworden op: di 18 mei, 2004 17:49
Locatie: W vlaanderen

quad meenemen of niet? ...

Bericht door rippeke »

hallo

Ik heb een reisje gewonnen in frankrijk. 8) (Sint sorlin om wat juister te zijn) kaart mappy en kaart michelin
St sorlin is eigenlijk een skigebied en in de zomerperiode smijten ze blijkbaar met de kortingen.
Ik verwacht nu niet veel van het hotel en erg veel zal daar ook niet te doen zijn. is dan ook zo goed als gratis voor ons.

Dus je voelt me al komen ik zou de quads willen meeneme.

Ik heb nu niet echt ervaring met in de bergen rijden en zeker niet met die streek dus daarom dat ik hier eens een postje zet.
We zijn met 2 koppels en zouden dus 2 quads meenemen.
Ter plaatse zijn er blijkbaar wel quads in verhuur te bespeuren want via office du tourisme vind ik daar toch wel hier en daar wel iets van maar niet echt veel en meestal dan nog foto's van in de sneeuw.

Dus nu de vraag zou het de moeite zijn om de quads mee te nemen.

Ik wil vermijden dat we al de miserie hebben om tot daar te raken met de quads om daar tot de vaststelling komen dat daar enkel op tarmac te rijden valt.

Als iemand nog tips heeft over wat we zeker moeten hebben of mee in orde mee zijn altijd welkom!

grtz
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 2780
Lid geworden op: do 18 mei, 2006 18:24

Bericht door WJB#222 »

hoe lang duurt de reis?
2017 raptor 700 SE
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ik ben eens in Frankrijk geweest en toen mocht je wel offroad maar juist niet op het asfalt...weet niet hoe dit werkt als je een buitenlandse quad hebt.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
rippeke
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 159
Lid geworden op: di 18 mei, 2004 17:49
Locatie: W vlaanderen

Bericht door rippeke »

Hmm

Daarom deze topic dus
Nogal redelijk belangrijk punt in beslissing om ze mee te nemen of niet, is wel of we er MOGEN mee rijden. :D

oh ja reis is een week
7 juli vertrek
Dozo
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 10 mei, 2006 00:00

Bericht door Dozo »

Ik heb altijd begrepen dat ik in Belgie niet op de autostrade mocht.
Nu heb ik een quad die het in Nederland wel mag.
Als ik met mijn Nederlandse Quad in Belgie op de autostrade rij kunnen de mannen mij niets maken omdat ik in Nederland het wel mag en mijn machine voldoet aan de wettelijke eisen.

Als ik nu naar Frankrijk ga , is het voor de Fransen een Nederlands voertuig, en dan gelden de Nederlanse spelregels qua waar ik wel en niet mag rijden (dit heeft natuurlijk niets te maken met de Franse verkeersregels).
Als de quad een kenteken heeft en een verzekering mag je op het asfalt rijden,hoe het off road zit durf ik niet te zeggen.
Ik rij overal met mijn quad (zie het als een motorfiets) en het heeft me zowel nationaal als internationaal nog geen gedonder opgeleverd.Zorg wel dat je zoveel mogelijk documenten hebt van de quad.
rippeke
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 159
Lid geworden op: di 18 mei, 2004 17:49
Locatie: W vlaanderen

Bericht door rippeke »

aha
das dan al 1 punt van de baan :p
AlfA
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1783
Lid geworden op: di 03 aug, 2004 08:21
Locatie: Bree
Contacteer:

Bericht door AlfA »

Als ik met mijn Nederlandse Quad in Belgie op de autostrade rij kunnen de mannen mij niets maken omdat ik in Nederland het wel mag en mijn machine voldoet aan de wettelijke eisen.
Dat denk ik niet dat klopt, je hoort de wetgeving te kennen van het land waarin je je begeeft.
Een duitser mag in Belgie ook geen 200/u rijden, "omdat hij dat in duitsland wel mag", of nen engelsman mag hier ook niet links van de weg rijden, omdat hij dat daar wel mag.

Men hoort zicht aan de wetten te houden van het land waarin men zich bevindt.
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
Dozo
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 10 mei, 2006 00:00

Bericht door Dozo »

kan ik me in vinden Alfa,
Dat van die 200 klopt natuurlijk.
maar ik heb een machine die in nl voldoet, aangezien we Europa zijn , gelden er ook Europese regels he.
Zonder die Europese regels hadden we nu nog niet op de weg mogen rijden in nl, ja als 25km wagentjes.
Ik zou gewoon mijn quad meenemen en ermee rijden.
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Bericht door Charger69 »

@Dozo

Hier ben je verkeerd in.

Als je een grens overschrijdt ben je verplicht je aan de wetgeving van het bepaalde land aan te passen. Op het gebied van PK's zal het geen probleem zijn, maar als een quad niet op de autosnelweg mag in een bepaald land, is dit voor iedere quad hetzelde. Ongeacht uit welk land deze komt en/of hij in zijn thuisland dit wel mag.

Dit is weer zoiets met de Europeese Unie. We betalen ondertussen wel bijna allemaal met dezelfde munteenheid, maar we hebben wel nog altijd verschillende wetten. Net zoals de prijsverschillen tussen wegenbelasting, verzekering enz...

Is net hetzelfde liedje als met de vrachtwagens. In België mogen ze sinds kort niet meer inhalen bij regenweer. In andere landen mag het wel. In de eerste paar dagen lukt het wel om te zeggen dat je hier niet van op de hoogte was, maar nadien lukt het niet meer. Nu worden ze massaal aan de kant gezet en krijgen ze een gepeperde rekening.

Dus je ziet, ieder land zijn eigen wetten.
Alfredo
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1481
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 22:56
Locatie: Antwerpen

Bericht door Alfredo »

In mijn ervaring worden die quadtochten meestal op de pistes georganiseerd. Ieder skiresort heeft wel een bergweg die naarboven loopt en 's winters als piste wordt gebruikt. Omdat dit technisch gezien openbare weg is, mag hier na het sluiten van de liften, ook met de quad gereden worden.
Hoe het in de zomer zit zou ik niet weten, maar je kan toch altijd even bellen (of mailen) naar het toerismecenter van St Sorlin? Die zullen dat vast en zeker kunnen vertellen en dan sta je daar niet voor niets met twee quads.
Dozo
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 10 mei, 2006 00:00

Bericht door Dozo »

Dan heb ik tot nu toe telkens mazzel gehad in Belgie, en wisten de mannen in het blauw waarschijnlijk niet wat ze met me aanmoesten.
maf eigelijk wel idd dat er overal nog verschillende regels zijn,
Het beste is idd naar ze bellen om te vragen of het mag van de wet.
en natuurlijk hier posten wat je ondervindingen zijn ,
leren we allemaal weer van ... (ik in ieder geval)
rippeke
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 159
Lid geworden op: di 18 mei, 2004 17:49
Locatie: W vlaanderen

Bericht door rippeke »

Alfredo schreef:In mijn ervaring worden die quadtochten meestal op de pistes georganiseerd. Ieder skiresort heeft wel een bergweg die naarboven loopt en 's winters als piste wordt gebruikt. Omdat dit technisch gezien openbare weg is, mag hier na het sluiten van de liften, ook met de quad gereden worden.
Hoe het in de zomer zit zou ik niet weten, maar je kan toch altijd even bellen (of mailen) naar het toerismecenter van St Sorlin? Die zullen dat vast en zeker kunnen vertellen en dan sta je daar niet voor niets met twee quads.
Zal het zo doen denk ik eens contact opnemen met de hoteluitbaters.
Heb juist vernomen dat ze zelfs nederlandstalig zijn, als da nie makkelijk is.
Office du tourisme zal ook wel een mailtje ontvangen van mij komende dagen.
Best toch eens navragen want het laatste wat ik wil op mijn vakantie is met de gebakken peren zitten omdat we ergens niet mochten rijden...

wat voor ondergrond zou dat daar eigenlijk zijn?
ik vraag het om te weten wat voor quad we best meenemen 4X4 of mijn YFZ.
en of er extra versteviging zou moeten komen onderaan de quad of de standaard bescherming laten zitten...
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ik zou 4x4 nemen.
Komt minder aggressief over op de mensen daar plus is comfortabeler rijden.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
brutus32
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 933
Lid geworden op: ma 28 nov, 2005 19:53
Locatie: zelzate
Contacteer:

Bericht door brutus32 »

ge moogt in Belgie WEL op de autosnelweg met een quad PUNT AAN DE LIJN :roll:

ge moet u wel aan de minimumsnelheid houden that's all...

degene die mij het artikel uit het verkeersreglement toont waarin expliciet staat dat ik met mijn quad niet op de AUTOSNELWEG mag krijgt van mij een bak bier naar keus !

go for it :mrgreen:
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
toet
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 103
Lid geworden op: za 08 jan, 2005 08:16
Locatie: sint niklaas

Bericht door toet »

brutus32 schreef:ge moogt in Belgie WEL op de autosnelweg met een quad PUNT AAN DE LIJN :roll:

ge moet u wel aan de minimumsnelheid houden that's all...

degene die mij het artikel uit het verkeersreglement toont waarin expliciet staat dat ik met mijn quad niet op de AUTOSNELWEG mag krijgt van mij een bak bier naar keus !

go for it :mrgreen:
Ik mag met de mijne niet op de snelweg :rock:
Is ingeschreven als landbouwvoertuig :tongduim:
:bier: Bak duvel is goed :bier2:
Belgium's Toughest ATV team
Plaats reactie