Frans kampioenschap te Cussac [MET FOTO'S]
Frans kampioenschap te Cussac [MET FOTO'S]
Dit weekend was er de eerste wedstrijd van het Franse kampioenschap in Cussac.
En het was een beetje een baalwekend.
Vrijdag op de heenweg al 3 uur extra nodig gehad om op het circuit te raken dit wegens allerlei files.
Dit mede dan door het uitvallen van de GPS waardoor het opnieuw zoeken was met de landkaart. Uiteindelijk dan aangekomen aan het circuit, dan was het probleem dat volgens de organisator niemand op het parkeerterrein mocht voor zaterdag ochtend. Om 7uur werd dan toch beslist om de toegang te openen.
Zaterdag ochtend.
Tijdens de technische controle begonnen dan opnieuw de problemen. Maximum toegelaten decibels zijn 94db met tolerantie tot 96db bij 4500 tr/min. Van al de aanwezige rijders was er 90% die niet door de geluidskeuring kwamen zonder problemen.
Dus terug naar de bus om al wat we konden vinden in de uitlaat te steken om toch door de controle te raken. Maar met het risico dat je na de manche apart wordt genomen om nogmaals te controleren. En wanneer je dan terug de decibelgrens overschrijdt word je gediskwalificeerd.
Het circuit zelf was niet echt goed bijgehouden en lag er zwaar en op verschillende plaatsen gevaarlijk bij. Tijdens de vrije trainingen verliep alles goed, doch het circuit lag mij helemaal niet.
Chronotraining
Tijdens de chronotraining werd er dan door iedereen vol tegenaan gegaan. De eerste 3 tijden in groep A lagen snel vast. Met 1 Couprie 2min19.845 2 Lassaigne 2min24.316 3 Jay 2min25.069. Vanaf plaats 4 werd er enkele malen gewisseld wat mij uiteindelijk een 7de plaats opleverde.
4 Vassel 2min28.378 5 Ciclet 2min28.396 6 Broyer 2min28.522 7 Brems 2min28.845 en verder ging het reeds naar 2min30. In groep B was de 5de tijd al 2min30.927. Maar aangezien er steeds gewisseld wordt tussen A en B had ik de 13de startplek.
Zondag
1ste manche
Onder een stralende zon en 27° gingen we van start voor de eerste manche. Een rampzalige start, slechts als 20st door de eerste bocht. En gedurende de hele wedstrijd maar strijden en al het mogelijke proberen. Ronde per ronde opschuiven en afzien in deze warmte leverde mij op het einde van de wedstrijd toch een mooie 7de plaats op.
2de manche
Voor mij opnieuw een slechte start, 22e. En terug beginnen zoeken naar betere rijlijnen. Maar het opschuiven lukte maar moeizaam. Na een 5tal ronden leek het echter of de achtervering het begeven had. Op de jumps leek deze veel te zacht en in de putten leek ze dan weer veel te hard. Met de handen vol blaren en pijnlijke rug en armen op de 13de plaats aangekomen.
Voor de 3de manche hebben we dan de veren van de 2de quad genomen.
3de manche
Reeds met pijnlijke handen naar de start. Het was zelfs op de tanden bijten op de koppeling in te trekken. Als 17de uit de start gekomen en op het gesproeide circuit op verkenning. Dan terug beginnen opschuiven. Maar dat was echter geen makkelijke opgave op het nu heel zware cicuit. Toch kon ik oprukken naar een 8ste plaats waar ik nog enkel ronden kon blijven rijden. Maar in de laatste 3 ronden kon ik het stuur niet meer vasthouden door de blaren. En toen ik op 1 ronde 3maal den stuur verloor besloot ik (voor eigen veiligheid) het tempo iets terug te schroeven waardoor ik slechts als 11de aankwam.
In de einduitslag wist ik nog een 8ste plaats te behalen wat meteen een evenaring van de beste prestatie in 2006 is.
Achteraf bekeken mag ik dus niet klagen van het baalwekend.
Greetz Bremske
En het was een beetje een baalwekend.
Vrijdag op de heenweg al 3 uur extra nodig gehad om op het circuit te raken dit wegens allerlei files.
Dit mede dan door het uitvallen van de GPS waardoor het opnieuw zoeken was met de landkaart. Uiteindelijk dan aangekomen aan het circuit, dan was het probleem dat volgens de organisator niemand op het parkeerterrein mocht voor zaterdag ochtend. Om 7uur werd dan toch beslist om de toegang te openen.
Zaterdag ochtend.
Tijdens de technische controle begonnen dan opnieuw de problemen. Maximum toegelaten decibels zijn 94db met tolerantie tot 96db bij 4500 tr/min. Van al de aanwezige rijders was er 90% die niet door de geluidskeuring kwamen zonder problemen.
Dus terug naar de bus om al wat we konden vinden in de uitlaat te steken om toch door de controle te raken. Maar met het risico dat je na de manche apart wordt genomen om nogmaals te controleren. En wanneer je dan terug de decibelgrens overschrijdt word je gediskwalificeerd.
Het circuit zelf was niet echt goed bijgehouden en lag er zwaar en op verschillende plaatsen gevaarlijk bij. Tijdens de vrije trainingen verliep alles goed, doch het circuit lag mij helemaal niet.
Chronotraining
Tijdens de chronotraining werd er dan door iedereen vol tegenaan gegaan. De eerste 3 tijden in groep A lagen snel vast. Met 1 Couprie 2min19.845 2 Lassaigne 2min24.316 3 Jay 2min25.069. Vanaf plaats 4 werd er enkele malen gewisseld wat mij uiteindelijk een 7de plaats opleverde.
4 Vassel 2min28.378 5 Ciclet 2min28.396 6 Broyer 2min28.522 7 Brems 2min28.845 en verder ging het reeds naar 2min30. In groep B was de 5de tijd al 2min30.927. Maar aangezien er steeds gewisseld wordt tussen A en B had ik de 13de startplek.
Zondag
1ste manche
Onder een stralende zon en 27° gingen we van start voor de eerste manche. Een rampzalige start, slechts als 20st door de eerste bocht. En gedurende de hele wedstrijd maar strijden en al het mogelijke proberen. Ronde per ronde opschuiven en afzien in deze warmte leverde mij op het einde van de wedstrijd toch een mooie 7de plaats op.
2de manche
Voor mij opnieuw een slechte start, 22e. En terug beginnen zoeken naar betere rijlijnen. Maar het opschuiven lukte maar moeizaam. Na een 5tal ronden leek het echter of de achtervering het begeven had. Op de jumps leek deze veel te zacht en in de putten leek ze dan weer veel te hard. Met de handen vol blaren en pijnlijke rug en armen op de 13de plaats aangekomen.
Voor de 3de manche hebben we dan de veren van de 2de quad genomen.
3de manche
Reeds met pijnlijke handen naar de start. Het was zelfs op de tanden bijten op de koppeling in te trekken. Als 17de uit de start gekomen en op het gesproeide circuit op verkenning. Dan terug beginnen opschuiven. Maar dat was echter geen makkelijke opgave op het nu heel zware cicuit. Toch kon ik oprukken naar een 8ste plaats waar ik nog enkel ronden kon blijven rijden. Maar in de laatste 3 ronden kon ik het stuur niet meer vasthouden door de blaren. En toen ik op 1 ronde 3maal den stuur verloor besloot ik (voor eigen veiligheid) het tempo iets terug te schroeven waardoor ik slechts als 11de aankwam.
In de einduitslag wist ik nog een 8ste plaats te behalen wat meteen een evenaring van de beste prestatie in 2006 is.
Achteraf bekeken mag ik dus niet klagen van het baalwekend.
Greetz Bremske
oh, dan heb ik verkeerd gezien. Kzag hare naam op quadlib staan vandaar.
Alee, soigneert uwe rug en uw handen en doe da goe komend weekend!
Toegevoegd na 1 minuten:
waar ziet gij die tijden? Of is dat een blad wat van ginder hebt meegenomen?
De laatste die zich gekwalificeerd had (is da de 30e?) wa tijd had die?
Alee, soigneert uwe rug en uw handen en doe da goe komend weekend!
Toegevoegd na 1 minuten:
waar ziet gij die tijden? Of is dat een blad wat van ginder hebt meegenomen?
De laatste die zich gekwalificeerd had (is da de 30e?) wa tijd had die?
- Quadracer 74
- Quadrunner
- Contacteer:
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Proficiat met resultaat, we gaan proberen om wat kunst en vliegwerk uit te halen om uitlaat en vering in orde te krijgen en zijn volgende weekend massaal aanwezig om jou en jan te steunen !
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Le classement correct :
1 COUPRIE Romain Mc Antagnac YAMAHA - 75 pts
2 LASSAIGNE Grégory UM de l’Aube YAMAHA 66
3 SOUSA BORGES Anthony Brive SMO HONDA 54
4 JAY Clément MC la Voulte YAMAHA 53
5 BONNARD Mathieu Diois Sport SUZUKI 50
6 DEBOUCK Cyril MC Blargies YAMAHA 35
7 BROYER Vincent MC Mas Rille YAMAHA 33
8 BREMS Davy Mc Huismes W Tech 33
9 CICLET Yoann MC Rumillien SUZUKI 33
10 MORIN Stéphane MC st Barth SUZUKI 33
11 MARIN Julien Mc Salindre YAMAHA 32
12 WARNIA Jérémie Team Star Endurance SUZUKI 31
13 CLEMENTE Frédéric Brive MSO TBS 27
14 TERNYNCK Matthieu YAMAHA 22
15 LAMET Cyril MC Brou HONDA - 17
1 COUPRIE Romain Mc Antagnac YAMAHA - 75 pts
2 LASSAIGNE Grégory UM de l’Aube YAMAHA 66
3 SOUSA BORGES Anthony Brive SMO HONDA 54
4 JAY Clément MC la Voulte YAMAHA 53
5 BONNARD Mathieu Diois Sport SUZUKI 50
6 DEBOUCK Cyril MC Blargies YAMAHA 35
7 BROYER Vincent MC Mas Rille YAMAHA 33
8 BREMS Davy Mc Huismes W Tech 33
9 CICLET Yoann MC Rumillien SUZUKI 33
10 MORIN Stéphane MC st Barth SUZUKI 33
11 MARIN Julien Mc Salindre YAMAHA 32
12 WARNIA Jérémie Team Star Endurance SUZUKI 31
13 CLEMENTE Frédéric Brive MSO TBS 27
14 TERNYNCK Matthieu YAMAHA 22
15 LAMET Cyril MC Brou HONDA - 17
- Quadracer 74
- Quadrunner
- Contacteer:
WARNIA Jérémie Team Star Endurance SUZUKI
Sinds wanneer rijdt Warnia op Suzuki?
2 Quads gestolen!!
viewtopic.php?f=41&t=29468
viewtopic.php?f=41&t=29468
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Lading foto's hier :
http://www.gault-quad.com/photogallery/ ... 0307bo.htm
en hier : http://www.gault-quad.com/photogallery/ ... ac0307.htm
http://www.gault-quad.com/photogallery/ ... 0307bo.htm
en hier : http://www.gault-quad.com/photogallery/ ... ac0307.htm
Laatst gewijzigd door No Limit W-tec op wo 11 apr, 2007 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Ongeveer een maand, rijdt GasGas in Spanje en Suzuki in Frankrijk, kwestie van te rijden waar je meest verdient zeker, Warnia is 100 % full prof.Quadracer 74 schreef:WARNIA Jérémie Team Star Endurance SUZUKI
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Uitgebreid verslag op quadlib :
training/chrono : http://www.quadlib.com/cross-Cussac_2007/index.php
wedstrijd : http://www.quadlib.com/cross-Cussac_2007/Course.php