Welke 4 takt?
Het zijn erg oude Honda blokken, dus of Honda daar nog iets voor maakt is niet zo heel zeker. Maar als je bijvoorbeeld een Barossa koopt, dan is het geen probleem om aan onderdelen te komen. Van Kymco waarschijnlijk ook niet. Hoe dat bij SMC zit weet ik niet, maar gezien Barossa en SMC nagenoeg hetzelfde zijn, moet een Barossa onderdeel ook kunnen.
ik heb een barossa 250 en vind hem super! In mijn ogen de ideale beginners quad. Die blokken zijn dan misschien niet 100% van honda maar deze zijn echt niet kapot te krijgen mijn dealer heeft pas 1 blok gehad wat helemaal in de frut lag. Ze lopen gewoon altijd en starten meteen. De eerste ketting is brol(vaak spannen) maar als je er een nieuwe op laat leggen is het meteen al een stuk beter! Verder moet je wel altijd je oliepeil controleren e.d nogmaals in mijn ogen een perfecte beginnersquad
edit: onderdelen is absoluut geen probleem trouwens de meeste nederlandse dealer zijn officieel dealer van barossa en kunnen aan ALLE onderdelen komen!
edit: onderdelen is absoluut geen probleem trouwens de meeste nederlandse dealer zijn officieel dealer van barossa en kunnen aan ALLE onderdelen komen!
Nog even een vraagje:
Ik zit de advertenties een beetje in de gaten te houden, en als je zoekt op Barassa kom je veel de Barossa cheetah tegen.
Dit model oogt op de foto's alleen vrij klein.
Je ziet hier en daar ook andere type's zo als de Barossa Magna de oogt een heel stuk groter.
Is dit gezichts bedrog of is de cheetah echt wel een stukje kleiner.
Ik moet met mijn 1.88 niet opgevouwen op een quad zitten uiteraard.
Wat zijn jullie ervaringen met de modellen?
De vriendelijke groeten,
Peter
Ik zit de advertenties een beetje in de gaten te houden, en als je zoekt op Barassa kom je veel de Barossa cheetah tegen.
Dit model oogt op de foto's alleen vrij klein.
Je ziet hier en daar ook andere type's zo als de Barossa Magna de oogt een heel stuk groter.
Is dit gezichts bedrog of is de cheetah echt wel een stukje kleiner.
Ik moet met mijn 1.88 niet opgevouwen op een quad zitten uiteraard.
Wat zijn jullie ervaringen met de modellen?
De vriendelijke groeten,
Peter
-
- Quadrunner
- Contacteer:
hallo
ik zou dan toch voor een oudere warrior gaan want zo,n barossa is pure brol als je er een beetje mee gaat crossen
ik heb in het begin ook gekeken naar barossa maar die komen het kleinste heuveltje nog niet op zonder een koppeling door te branden
anders kan je ook eens kijken voor en suzuki lt160 is een prima quad ook als je wat langer bent en heeft 160cc maar is even snel als een barossa
gr
friso
ik zou dan toch voor een oudere warrior gaan want zo,n barossa is pure brol als je er een beetje mee gaat crossen
ik heb in het begin ook gekeken naar barossa maar die komen het kleinste heuveltje nog niet op zonder een koppeling door te branden
anders kan je ook eens kijken voor en suzuki lt160 is een prima quad ook als je wat langer bent en heeft 160cc maar is even snel als een barossa
gr
friso
als iemand iets van brommers/motoren/scooters zoekt pb maar!
-
- Quadrunner
- Contacteer:
rappy 700 rijder schreef:ja ik heb er op gereden en het is een poep ding
voor iedereen echt niet kopen
bel hajo trade maar op die kan je er alles over vertellen want die kwam zijn helling geen eens op om de quads naar boven te zetten dus dat zegt genoeg
Weet niet wat voor quad dat was dan maar die 250cc trok ik ook wel hellingen op hoor.
Juiste toeren blijft en niet te hoge versnelling. Heb ik nooit spijt van gehad dat ik die had gekocht. Hoge topsnelheid ook nog. Alleen de vering was hard met springen, maar ja hierdoor rijd die wel weer goed op weg.
Had hem bij van de ham gekocht en die heeft ook een helling uit de kelder en trok hem met alle gemak daar tegen aan.
Weet niet hoe schuin die helling daar is dan
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
@ rappy 700 rider: ik denk dat jij ff op moet letten met wat je zegt, op de manier waarop dat jij dingen zegt kun je mensen echt kwetsen mij ook bijvoorbeeld ik heb omgerekend ongeveer 1500 uur voor mijn quad gewerkt en reken er maar op dat het dan *** is om dit soort reacties over m'n quad te horen. Ik ben een paar weken geleden ook op de landsard geweest en er was daar geen helling of heuvel waar de 4x4 wel op kwamen en ik niet, ik denk dat dat genoeg zegt niet? en het zal ook nog eens een deel aan de chauffeur liggen. je kunt je mening ook anders geven! ik ben en blijf erbij dat het een perfecte quad is om te beginnen.
-
- Quadrunner
- Contacteer:
en ik blijf erbij dat je beter je geld in een ECHT merk kan steken.
en de manier waarop ik het zeg is gewoon de waarheid
oja en dat werken jij wil niet weten hoeveel scooters/motoren en brommers ik daarvoor heb moeten repareren
maar ik kan alleen maar zeggen wat ik gezien heb bij hajo trade (die helling was echt niet stijl) en de baas van hajo trade reed erop (dakar rijder) dus die kan wel rijden
je hoeft je niet gekwetst te voelen als jij er lol mee hebt is het goed ja
en de manier waarop ik het zeg is gewoon de waarheid
oja en dat werken jij wil niet weten hoeveel scooters/motoren en brommers ik daarvoor heb moeten repareren
maar ik kan alleen maar zeggen wat ik gezien heb bij hajo trade (die helling was echt niet stijl) en de baas van hajo trade reed erop (dakar rijder) dus die kan wel rijden
je hoeft je niet gekwetst te voelen als jij er lol mee hebt is het goed ja
voor te beginenn zijn die dingen gewoon goed . uit! je kan er genoeg mee en aangezien je tog 90% op de baan rijd is deze zeer geschikt. ieder heeft natuurlijk wel zijn eigensmaak en kiest naar zijn mening welke quad hij wil hebben.
ik zou zeggen kijk eens bij QP op het forum volgens mij zitten daar wel een paar met een barossa. misschien dat er een paar bij je in de buurt wonen, miss vragen of je een test rit mag maken en wat hun ervaringen ermee zijn.
ik zou zeggen kijk eens bij QP op het forum volgens mij zitten daar wel een paar met een barossa. misschien dat er een paar bij je in de buurt wonen, miss vragen of je een test rit mag maken en wat hun ervaringen ermee zijn.
waarom zou je eeuwig bij yamaha suzuki e.d blijven als je weet dat barossa ook echt betrouwbaar is en dan misschien niet echt honda maar dan nog de dealers die ze verkopen, verkopen ze niet voor niet he en nog ff over die helling het lijkt me dat er dan iets was met die quad en was het een 250cc? dat kan ook nog schelen he. En wat je als laatste zegt heb je gelijk ik ik heb er super veel lol mee
-
- Quadrunner
- Contacteer:
dealers willen ook geld verdienenspoor! schreef:waarom zou je eeuwig bij yamaha suzuki e.d blijven als je weet dat barossa ook echt betrouwbaar is en dan misschien niet echt honda maar dan nog de dealers die ze verkopen, verkopen ze niet voor niet he en nog ff over die helling het lijkt me dat er dan iets was met die quad en was het een 250cc? dat kan ook nog schelen he. En wat je als laatste zegt heb je gelijk ik ik heb er super veel lol mee
maar het zijn ook wel goede quads alleen ze zijn niet echt geschikt voor hard crossen (vind ik)
en ja het was een 250 cc