kleppen suzuki ltz 400
kleppen suzuki ltz 400
ik heb een suzuki ltz 400 ,maar de zuiger is aan vervanging toe ,zou dat willen zelf doen
mijn vraag is ,moeten de kleppen weer afgesteld worden ,of alleen demonteren en terug plaatsen en wat is de speeling tussen de kleppen
mijn vraag is ,moeten de kleppen weer afgesteld worden ,of alleen demonteren en terug plaatsen en wat is de speeling tussen de kleppen
-
- Quad Expert
kleppen moet je gewoon regelmatig eens stellen. Na een revisie, als ie dan toch open is, ben je moreel verplicht dit te doen.
En als bij een z400 je zuiger aan vervanging toe is, dan moet je gewoon een volledige revisie doen. Alle lagers uit heel het blok vernieuwen en noem maar op, krukas...
speling: uitlaat tussen 2 en 3 tienden, inlaat tussen 1 en 2 tienden.
Kan je wat meer details geven over je situatie?
En als bij een z400 je zuiger aan vervanging toe is, dan moet je gewoon een volledige revisie doen. Alle lagers uit heel het blok vernieuwen en noem maar op, krukas...
speling: uitlaat tussen 2 en 3 tienden, inlaat tussen 1 en 2 tienden.
Kan je wat meer details geven over je situatie?
White LTZ-450 - powered by MSD -
Als de klep niet op eigen kracht sluit is het omdat ze krom is, of er speling op de klepschotel is gekomen. Dit valt te zien wat jij verstaat onder niet sluiten (1 micrometer of 1 cm...). Als de klep meer dan 1 millimeter open blijft staan, bestel dan maar een nieuwe! Wanneer ze minder dan dat blijft openstaan moet je de rodeerpasta nemen, klepschotel invrijven en blok waarmee de klep in aanraking komt, en dan wrijven maar tot die wel terug goed sluit, ik heb dit probleem ook gehad!paul schreef:ik heb alles gedemonteerd en opgetekend ,de kleppen weer op dezelfde plaats gemonteerd ,nieuwe zuiger
gestoken ,maar bij het monteren zie ik dat er een klep open blijft (geen speeling ) zou het mogelijk zijn dat daarom de quad niet wil starten
-
- Quad Expert
howla niet te snel. Als je geen klepspeling meer hebt dat moet je dat zien op te lossen, en zien hoe het komt.
Volgens mij heb je tijdens demontage en montage gewoon die pastilles verwisseld.
Een klep gaat niet krom worden van het demonteren/monteren.
En waarom probeer je een quad te starten waarbij de klepspeling nog niet eens op punt staat?
Kan je anders eens het hele verhaal vertellen? Want ik vind het opmerkelijk dat iemand bij een Z400 eens even enkel de zuiger gaat vervangen, tenzij er iets anders gebeurd is.
Volgens mij heb je tijdens demontage en montage gewoon die pastilles verwisseld.
Een klep gaat niet krom worden van het demonteren/monteren.
En waarom probeer je een quad te starten waarbij de klepspeling nog niet eens op punt staat?
Kan je anders eens het hele verhaal vertellen? Want ik vind het opmerkelijk dat iemand bij een Z400 eens even enkel de zuiger gaat vervangen, tenzij er iets anders gebeurd is.
White LTZ-450 - powered by MSD -
heb die quad gekocht in occassie waarvan de eigenaar de motor had doen reviseren ,heb er een aantal keer meegereden en dan begon er een tik in te zitten ,heb de motor open gedaan en gezien dat de zuiger
beschadigt was ,heb er een nieuwe ingestoken ,maar waarschijnlijk de pastillen verwisseld ?
moet nu nog verder monteren in de hoop dat die draait
beschadigt was ,heb er een nieuwe ingestoken ,maar waarschijnlijk de pastillen verwisseld ?
moet nu nog verder monteren in de hoop dat die draait