No Limit YFZ schreef:We hebben wel het voordeel we met de CRF motor weinig of geen problemen hebben tot op heden. Er is er nog geen enkele bij ons in frut gedraaid. We steken wel alle 30 uur nieuwe piston en kijken cylinder en kleppen na.
Als je dit gekende merken als suzuki en zo vergelijkt, procentueel zijn er niet zo veel problemen ook.
Maar hoe zit het met garantie?
De meeste dealers muizen er zich het liefst van onder...
Ik geef 6 maand en max 30 uur op motor indien hier onderhouden en 6 maand op chassis, op uitzondering van slijtageonderdelen. Denk dat ik hiermee enige ben die garantie geeft op crosser. Voorwaarde is wel dat alles 100 % standaard blijft en bij normaal gebruik en onderhoud.
En hoe trek je de lijn "normaal gebruik" bij ongewone competitie omstandigheden?
Bert's Racing Shop (http://www.bertmat.be/shop" onclick="window.open(this.href);return false;), dé one stop shop voor alle quadrijders! Van Achterassen tot Zadelhoezen.
Correcte afstelling van vering, regelmatig verse filter, om de 5 u verse olie (en goede olie ELF HTX 802),... de normale zaken. Je kan niet verwachten dat je nieuw chassis krijgt als je hem verkeerd land op springer.
We hebben geen enkele crf die binnen de 30 u probleem heeft gegeven tot op heden.
Wat geef jij van garantie op gehomologeerde quads en op niet-gehomologeerde Bert ?
Ik verkoop enkel gehomologeerde quads, maar competitie = geen garantie wat mij betreft.
Bert's Racing Shop (http://www.bertmat.be/shop" onclick="window.open(this.href);return false;), dé one stop shop voor alle quadrijders! Van Achterassen tot Zadelhoezen.
eigenlijk vind ik die theorie niet echt kloppen,als een beginneling bij jullie buiten rijd met een gehomologeerde quad en die rijd bv.in rodage constant tegen de begrenzer on road en de boel draait kapot,die krijgt dan volgens jullie garantie,en iemand met crosservaring die meestal zijn quad maniakaal onderhoud om geen brokken te rijden zou bijvoorbeeld brokken hebben in eerste wedstrijd en garantie zou wegvallen omdat hij op een crossparcours rijd...
ik vind dat iedere NIEUWE quad, competitie of niet minstens 6 maand garantie mag krijgen,behalve bij een ongeval natuurlijk.
Bij veel dealers draait hun maag al om als je het over garantie hebt.
Maar wettelijk gezien is het de fabrikant of de invoerder die voor de garantie moet instaan.
Grijze importeurs, die zullen misschien in moeilijkheden komen.
Dealers geven liever geen garantie, want 9 van de 10 die rijden gelijk vol gas. Als je een nieuwe motor normaal in rijd, scheelt heel veel.
Maar een Suzuki quad blok is echt wel troep, want ik heb nog nooit zo veel problemen gezien en gehoord als bij een Suzuki. Ik heb er zelf ook een gehad. Koel water kwam er uit, versnellingsbak zagen. Ga maar is na wat je hier al heb gehoort op het forum en de 2007 is hetzelfde.
Ik verkoop alleen quads die over de nodige uitrusting én documenten beschikken om te worden ingeschreven bij de DIV.
Gebruikt de klant de quad om enkel op de openbare weg te rijden zal hij hier garantie krijgen zoals bij een officiele dealer .
Wenst de klant deel te nemen aan wedstrijden vervalt de garantie, wat hier steeds duidelijk vermeld wordt.
Dit is de theorie, zwart-wit.
De praktijk is echter niet zo afgelijnd en is afhankelijk van verschillende faktoren of al dan niet over garantie sprake is.
Ik denk dat geen enkele dealer, officieel of niet anders zou reageren op het euvel waar jij zit naar te vissen.
Het is inderdaad ook niet mijn bedoeling om daarover hier uit te wijden!
Elk garantie geval is anders, Maar abnormale breuken zoals pistonpen,versnellingsbak dat vastloopt en dergelijken is altijd waarborg, dit heeft weinig te maken met wat je met de quad doet.maar meer met slechte constructie of montage dus fabriekswaarborg. en een officiele dealer zal dat ook wel in orde krijgen .
Stukken door slecht onderhoud,en slijtage onderdelen geen garantie.
1Jaar garantie vind ik mooi. maar alles zal blijven afhangen van de klant en de dealer.
Als je ziet wat sommige met hun quad uitsteken, ja voor die geen garantie en is alles blijkbaar nog veel te goedkoop.
Husky en yamaha enduro`s (tweeewielers) geven 2 jaar garantie..vind dat tof,en niet meer dan normaal.Met de huidege techniek moet je een betrouwbaar produkt kunnen fabriceren,zonder gelijk de minst vermogende te zijn,lijkt mij
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker