Quickshifter
Quickshifter
Wat is dit en wat doet het precies?
http://www.powercommander.com/powercomm ... te_416.jpg
http://www.powercommander.com/powercomm ... te_416.jpg
zou dat niet iets kunnen zijn om van op uw stuur te kunnen schakelen? zonder aan uw schakelpookje te komen, weet het niet hoor
witte yfz 450 06
het zijn de WHEELY'S van vroeger niet meer
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
het zijn de WHEELY'S van vroeger niet meer
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
dit is idd een "air-shifter" maar of hij ook op lucht werkt haal ik er niet uit.
Dit dient idd om te schakelen (alleen op,terug moet je zelf doen)
de airshifter wordt gebruikt in de dragracerij,
Het is een systeem om heel snel mechanisch te schakelen(sneller als een mens kan)
door die snelle schakeling win je snel een paar tiende van een seconden van je tijd af en dat kan nu net het verschil tussen winst en verlies maken in de race natuurlijk.
Met een airshifter komt ook een drukvaatje die je moet monteren waarin lucht op druk geperst wordt waarmee de shifter werkt.
tankje leeg? dan gewoon weer zelf schakelen...
Dit dient idd om te schakelen (alleen op,terug moet je zelf doen)
de airshifter wordt gebruikt in de dragracerij,
Het is een systeem om heel snel mechanisch te schakelen(sneller als een mens kan)
door die snelle schakeling win je snel een paar tiende van een seconden van je tijd af en dat kan nu net het verschil tussen winst en verlies maken in de race natuurlijk.
Met een airshifter komt ook een drukvaatje die je moet monteren waarin lucht op druk geperst wordt waarmee de shifter werkt.
tankje leeg? dan gewoon weer zelf schakelen...
Dit is juist op straat goed te gebruiken. Zoals de meeste ook zonder koppeling opschakelen. Dit ding ontkoppelt niet, en schakelt ook niet, maar gooit de ontsteking een paar honderste seconde stil, zodat je gemakkelijk, en met VOL gas over kunt schakelen. Het reageert op de druk die je op je schakelpedaal zet. Let er wel op dat het toch wel een vuil/vocht gevoelig ding blijft.
To finish first, you first have to finish
VLS KTM 560
VLS KTM 560
geen airshifter ?
ow dan pas ik mijn post even aan...
het ziet eruit als een airshifter...maar na het lezen begrijp ik dat het een sensor is die de boel aanpast zodra hij een schakelbeweging dedecteerd.
mwa dan liever in combo met een airshifter.
dan haal je je handen niet van je handvaten , hoeft niet te koppelen en de shifter schakeld voor je. dan is het alleen een druk op de knop en je bent een versnelling verder... in combo met deze kit ... oef ...
Dan wordt het wel een heel snelle schakel methode.
ow dan pas ik mijn post even aan...
het ziet eruit als een airshifter...maar na het lezen begrijp ik dat het een sensor is die de boel aanpast zodra hij een schakelbeweging dedecteerd.
mwa dan liever in combo met een airshifter.
dan haal je je handen niet van je handvaten , hoeft niet te koppelen en de shifter schakeld voor je. dan is het alleen een druk op de knop en je bent een versnelling verder... in combo met deze kit ... oef ...
Dan wordt het wel een heel snelle schakel methode.
Dozo schreef:Met een airshifter komt ook een drukvaatje die je moet monteren waarin lucht op druk geperst wordt waarmee de shifter werkt.
tankje leeg? dan gewoon weer zelf schakelen...
"Het is beter om je mond te houden en als idioot over te komen dan om hem open te doen en alle twijfel weg te nemen"
precies wat tony zegt. Als je onder normale omstandigheden bij vollast accelereert en zonder koppeling opschakeld sloop je op den duur je schakelvorken en schakelwals. Een quickshifter zorgt ervoor dat je je gaskraan helemaal open kan houden, terwijl je 1 versnelling opschakeld waardoor de ontsteking voor zeer korte duur wordt onderbroken (en daardoor de schakelvorken en wals niet onder last hoeven te versvhuiven) en sneller reageerd. Terugschakelen moet met koppeling.
hmmmmmm. eat me..