tandwielen
-
- Easy Quadrider
tandwielen
Hallo,
ik heb net even mijn top bekeken van mijn quad mijn trailtech gaf 161 aan en een auto die achter mij reed 158 wijkt dus niet veel af die teller
dit vind ik natuurlijk veelste hard ! heb even gekeken en mijn tand wiel voor was 13 en achter 39
orgineel is 13 / 40 toch bij een raptor ? en wat raden jullie mij aan 120 a 130 vind ik hard zat maar ik weet niet wat 1 tand minder doet of meer.
voorderest is de quad nog orgineel maar wil in de komende weken wel die ct uitlaat kopen met luchtfilter enz. ik wil alleen dat ie niet zo hard gaat.
ik heb net even mijn top bekeken van mijn quad mijn trailtech gaf 161 aan en een auto die achter mij reed 158 wijkt dus niet veel af die teller
dit vind ik natuurlijk veelste hard ! heb even gekeken en mijn tand wiel voor was 13 en achter 39
orgineel is 13 / 40 toch bij een raptor ? en wat raden jullie mij aan 120 a 130 vind ik hard zat maar ik weet niet wat 1 tand minder doet of meer.
voorderest is de quad nog orgineel maar wil in de komende weken wel die ct uitlaat kopen met luchtfilter enz. ik wil alleen dat ie niet zo hard gaat.
Je hoef niet zo hard te rijden, je moet namelijk wat over hebben aan snelheid.
Zeker als je hem op de weg gebruikt en misschien toch af en toe een snelweg wilt pakken of provinciale weg.
Als zit dat ding alleen maar toeren te janken en vind die niet leuk.
Maar weet niet wat voor auto het is zeker een oude dit beetje afwijkt. Sommige auto's geven 8 km/h te veel aan. Want 158 voor een standaard raptor kan volgens mij niet. Red je niet met paar tandjes achter kleiner.
Meeste raptors lopen rond de 130 sommige nog zachter zelfs.
Maar tandwiel verhouding zou ik nog niks aan doen. Eerst je motorische veranderingen doen en dan weer kijken. Je krijgt meer vermogen dus harder gaan optrekken gaat die zowiezo al doen en wat topsnelheid is niet verkeerd.
Ik pak af en toe wel een stuk snelweg of rij stukken 100 en dan wil ik rond de 6000 toeren zitten ongeveer.
Zeker als je hem op de weg gebruikt en misschien toch af en toe een snelweg wilt pakken of provinciale weg.
Als zit dat ding alleen maar toeren te janken en vind die niet leuk.
Maar weet niet wat voor auto het is zeker een oude dit beetje afwijkt. Sommige auto's geven 8 km/h te veel aan. Want 158 voor een standaard raptor kan volgens mij niet. Red je niet met paar tandjes achter kleiner.
Meeste raptors lopen rond de 130 sommige nog zachter zelfs.
Maar tandwiel verhouding zou ik nog niks aan doen. Eerst je motorische veranderingen doen en dan weer kijken. Je krijgt meer vermogen dus harder gaan optrekken gaat die zowiezo al doen en wat topsnelheid is niet verkeerd.
Ik pak af en toe wel een stuk snelweg of rij stukken 100 en dan wil ik rond de 6000 toeren zitten ongeveer.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
-
- Easy Quadrider
158 km/h met 13-39 ? Nou vergeet dat maar. Mijn vorige quad was ook een Raptor 660 van 2002. Daar zat een hogedrukzuiger in, een Hotcams nokkenas en een volledige FMF uitlaatlijn, tanwielverhouding was 15-32 en die topte op 150 km/h exact, geen snufje harder. (Wel met baanbanden)
Als je echt vind dat je quad te hard loopt, dan kan je eventueel naar 12-40 gaan, dan schakel je je wel rot maar je zal niet veel sneller dan 90 km/h gaan.
13-40 is de standaard verhouding zoals Gareth al zei, dat kan je misschien eens proberen...
Als je echt vind dat je quad te hard loopt, dan kan je eventueel naar 12-40 gaan, dan schakel je je wel rot maar je zal niet veel sneller dan 90 km/h gaan.
13-40 is de standaard verhouding zoals Gareth al zei, dat kan je misschien eens proberen...
"Het is beter om je mond te houden en als idioot over te komen dan om hem open te doen en alle twijfel weg te nemen"
Trouwens grafiek zijn miles per uur dat is maal 1,6 toch?
Maar je moet zelf kijken waar en hoe je rijd. Als je regelmatig stukken rond de 80 of 90 km/h rijd moet je quad toch wel rond de 120 rijden wil je wat over hebben en hem neit wil laten janken.
Maar zou pas wachten als je uitlaat enzo hebt veranderd want dan is het weer heel anders.
Zou niet lichter gaan met je vertanding dan standaard, want anders blijft die steigeren en dat doet die dan toch al genoeg. Ga er maat vanuit dat die nu rond de 130 loopt en dat is wel netjes voor straat gebruik als je tenminste niet op de snelweg gaat.
Maar je moet zelf kijken waar en hoe je rijd. Als je regelmatig stukken rond de 80 of 90 km/h rijd moet je quad toch wel rond de 120 rijden wil je wat over hebben en hem neit wil laten janken.
Maar zou pas wachten als je uitlaat enzo hebt veranderd want dan is het weer heel anders.
Zou niet lichter gaan met je vertanding dan standaard, want anders blijft die steigeren en dat doet die dan toch al genoeg. Ga er maat vanuit dat die nu rond de 130 loopt en dat is wel netjes voor straat gebruik als je tenminste niet op de snelweg gaat.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
-
- Easy Quadrider
-
- Easy Quadrider
-
- Easy Quadrider
ik zal vd week kijken of iemand mij kan filmen ik weet niet hoe jij rijdt maar ik ga echt niet filmen als ik zo hard rijdt gek dat ding ging allekanten op !Skicks schreef:Volledig standaard? Moet je mij niet wijsmaken dat ie 155 kan!
Geef ons eerst een filmpje ofzo, dan praten we verder!
laat staan met 1 hand !
vd week even tomtom installeren en op gps kijken.
Bedoel wel vanuit die auto's van je...jimmy-raptor schreef:ik zal vd week kijken of iemand mij kan filmen ik weet niet hoe jij rijdt maar ik ga echt niet filmen als ik zo hard rijdt gek dat ding ging allekanten op !Skicks schreef:Volledig standaard? Moet je mij niet wijsmaken dat ie 155 kan!
Geef ons eerst een filmpje ofzo, dan praten we verder!
laat staan met 1 hand !
vd week even tomtom installeren en op gps kijken.