Hallo uit FLORIDA!

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

of meenemen en hier verkopen, ik weet niet hoe ginder de 2de hands prijzen liggen, maar ik denk dat je in NL er meer voor krijgt dan in de US (ook al is ie zonder kenteken).
Tripod
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Tripod »

Hmm heeft het dan nog wel nut om hem te verkopen :P

Ik bedoel hij wil hem volgens mij wel graag houden, dus mee nemen naar nl en dan verkopen zonder kenteken en dan weer een nieuwe kopen met ofzo ?

Dan is die volgens mij vele maler duurder uit ?
Plaats je quad site op deze toplijst, en zie zo wie de beste quad site heeft van nederland & belgie.
http://www.topsiteguide.com/top.asp?site=Quad
corrupt05
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door corrupt05 »

ja, ik heb niet zo veel geld, moet mn auto nog snel afbetalen zodat die mee kan naar nl en ja, ik krijg hier mischien als ik geluk heb $2000 er voor.. hij gaat gewoon in de container met de rest van de spullen van mij en de familie dus dat is niet echt een probleem..rdw heeft nog steeds niet terug gemailt... dus als ik dan de bpm en rdw betaalt heb ik een kenteken en kan ik rijden (als die van alle eisen voldoet) ?
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

je kunt hier veel meer voor je quad krijgen dan 2000 dik rond de 5000/6000 euro ( licht wel aan bouwjaar/ km stand)

zou hem dan ook gewoon menemen 8)
corrupt05
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door corrupt05 »

ja ik will em gewoon houden en verder modden :)
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Je moet ook nog een typegoedkeuring hebben, uit Duitsland. Dus hij moet ook nog in Duitsland gekeurd worden. Dan moet hij nog een keer in Nederland gekeurd worden.
Best veel werk, kost meestal zo'n 2500 a 3000 euro.

Mods kun je beter nog snel in Amerika kopen, hier zijn ze veel duurder :)
corrupt05
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door corrupt05 »

hallo iedereen, ik heb eindelijk antwoord van de rdw gekregen:
.
.
.
.
Geachte heer xxxxxxxxxxxxxxxxx,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

U stelt ons de vraag hoe u een Quad kunt invoeren op basis van verhuisgoed naar Nederland.

De procedure is hetzelfde als andere toelatingskeuring op basis van verhuisgoed. Bij de toelatingskeuring op basis van verhuisgoed moet het voertuig voldoen aan de permanente eisen uit het Voertuigreglement. Dit in tegenstelling tot een normale toelatingskeuring waarbij het voertuig aan alle Europese toelatingseisen moet voldoen.

Deze permanente eisen zijn na te lezen op www.wetten.nl U zoekt hier naar voertuigreglement en maakt vervolgens de eerste keuze. U kiest voor Hoofdstuk 5 permanente eisen, en dan de juiste voertuigcategorie. Het is ongezien lastig te bepalen waar uw Quad onder valt. De definities zijn onder artikel 1.1 van het voertuigreglement in te zien. De meeste Quads vallen onder de categorie als 4 wielige driewieler. Het motorvermogen mag dan niet meer dan 15kW zijn.

Waarschijnlijk bent u vrijgesteld voor het betalen van BPM. Vragen hierover moeten aan de belastingdienst / douane gesteld worden. Telefoonnummer 0800-0143

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

.
.
.
dus ik hoef geen BPM te betalen maar wel toelatingskeuring... weet iemand wat een toelatingskeuring kost?
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Je zal toch eerst naar Duitsland moeten denk ik. Je zal dan al met al nog zo'n 1500 euro kwijt zijn gok ik.
corrupt05
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door corrupt05 »

Ralph schreef:Je zal toch eerst naar Duitsland moeten denk ik. Je zal dan al met al nog zo'n 1500 euro kwijt zijn gok ik.
voor wat moet ik naar duitsland gaan dan? volgens mij zeggen hun dat het invoeren netzo gaat als met andere voertuigen, van voor onze autos moeten ze gewoon naar gekeken worden en we hoeven geen BPM te betalen omdat ze als verhuisgoed mee gaan (omdat we ze langer dan 6 maanden bezitten..
jimmy-raptor
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door jimmy-raptor »

corrupt05 schreef:
Ralph schreef:Je zal toch eerst naar Duitsland moeten denk ik. Je zal dan al met al nog zo'n 1500 euro kwijt zijn gok ik.
voor wat moet ik naar duitsland gaan dan? volgens mij zeggen hun dat het invoeren netzo gaat als met andere voertuigen, van voor onze autos moeten ze gewoon naar gekeken worden en we hoeven geen BPM te betalen omdat ze als verhuisgoed mee gaan (omdat we ze langer dan 6 maanden bezitten..
nou daar klopt niet helemaal wat hij zegt !. Het is zeker niet altijd het geval ik dacht dat amerika en canada ook vrijstelling hadden !

lees dit goed door http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... highlight=
corrupt05
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door corrupt05 »

jimmy-raptor schreef:
corrupt05 schreef:
nou daar klopt niet helemaal wat hij zegt !. Het is zeker niet altijd het geval ik dacht dat amerika en canada ook vrijstelling hadden !

:? wat klopt niet, wat de RDW zecht of wat ralph zecht?
jimmy-raptor
Easy Quadrider
Easy Quadrider

corrupt05 schreef:
jimmy-raptor schreef:
corrupt05 schreef: voor wat moet ik naar duitsland gaan dan? volgens mij zeggen hun dat het invoeren netzo gaat als met andere voertuigen, van voor onze autos moeten ze gewoon naar gekeken worden en we hoeven geen BPM te betalen omdat ze als verhuisgoed mee gaan (omdat we ze langer dan 6 maanden bezitten..

:? wat klopt niet, wat de RDW zecht of wat ralph zecht?
Ralph ... omdat iedereen er van uit gaat dat je ATLIJD naar duitsland moet met je quad maar dat is totaal niet het geval.
Daarom even door lezen en desnoods rdw bellen die zeggen het precies !
corrupt05
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door corrupt05 »

ja, ik heb de rdw ook een email gestuurd om te vragen wat de kosten zijn... normaal is het niet interesant om een atv uit de VS te halen, maar omdat ik hier al voor 5 jaar woon en de quad en autos voor langer dan 6 maanden heb hoeven we niet de hoge BPM kosten te betalen.
Dozo
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Dozo »

als de machine een europese type goedkeuring heeft , kan je er zo mee naar de rdw...
heeft hij geen europese goedkeuring (wat niet opgaat voor een amerikaan) dan wil de rdw hem niet eens zien.
In Nederland wordt een quad NIET gekeurd(doen ze domweg niet)
om dan een europese type goedkeuring te verkrijgen ben je dus genoodzaakt om naar duitsland uit te wijken aangezien er daar een TUV keuring mogelijk is die gelijk staat aan een europese type goedkeuring.
als dat gebeurt is kan je weer naar de rdw die hem dan "keuren" en hop geregeld.

hieronder een link waar het netjes en duidelijk uitgelegd wordt :
http://www.mlquads.nl/producten/viewpro ... =58&id=134
jimmy-raptor
Easy Quadrider
Easy Quadrider

corrupt05 schreef:ja, ik heb de rdw ook een email gestuurd om te vragen wat de kosten zijn... normaal is het niet interesant om een atv uit de VS te halen, maar omdat ik hier al voor 5 jaar woon en de quad en autos voor langer dan 6 maanden heb hoeven we niet de hoge BPM kosten te betalen.
buiten dat is de bpm ook niet duur ik betaalde 613 euro voor mijn raptor 660 uit 2004. En keuring kosten mij ook maar 132 euro's
Plaats reactie