Wat is de idiaale banden druk???
Wat is de idiaale banden druk???
Hoi ik ben hier nieuw , heb mij eer gisteren eene Yamaha Blaster '05 gekocht nu is mijn vraag :
Wat is de idiaale banden druk (in bar) voor op de baan en voor in het bos?
Er liggen nog de originele banden voor onverhard terein op.
Alvast bedankt
Mvg. Andy
Wat is de idiaale banden druk (in bar) voor op de baan en voor in het bos?
Er liggen nog de originele banden voor onverhard terein op.
Alvast bedankt
Mvg. Andy
-
- Quadracer
- Contacteer:
is afhankelijk van het type band je hebt, en welk terrein je het meest doet (baan of bos)
aangezien het nog de originele zijn, dan moet je maar eens kijken op het veiligheidsplakaatje dat op je quad hangt, daar staat dat op, ik dacht vanachter iets van een 25 of 35. wanneer je veel in het bos rijdt ofzo dan zou ik ze iets zachter zetten, wanneer je meer op de baan rijdt, dan iets harder.
greetz
aangezien het nog de originele zijn, dan moet je maar eens kijken op het veiligheidsplakaatje dat op je quad hangt, daar staat dat op, ik dacht vanachter iets van een 25 of 35. wanneer je veel in het bos rijdt ofzo dan zou ik ze iets zachter zetten, wanneer je meer op de baan rijdt, dan iets harder.
greetz
http://www.qc-xplode.be" onclick="window.open(this.href);return false;
A new quad generation is born !
-
- Quadfanaat
- Contacteer:
hallo
de max. druk van uwe banden staat op de zijkant van uw banden.
deze is voor de meeste terreinbanden van 0.22bar tot max0.45bar
voor rijden in terrein . deze druk is zeer belangrijk omdat dat ook
bepalend is voor de werking van de ophanging (absorbeert en deel van de
schok) quadband is een beetje als een balon hoe harder je hem op blaast
hoe groter hij word ,dus je bent gewaarschuwd. een goeie investering is
een bandendruk meter die heel nauwkeurig is.
peter quickly.
de max. druk van uwe banden staat op de zijkant van uw banden.
deze is voor de meeste terreinbanden van 0.22bar tot max0.45bar
voor rijden in terrein . deze druk is zeer belangrijk omdat dat ook
bepalend is voor de werking van de ophanging (absorbeert en deel van de
schok) quadband is een beetje als een balon hoe harder je hem op blaast
hoe groter hij word ,dus je bent gewaarschuwd. een goeie investering is
een bandendruk meter die heel nauwkeurig is.
peter quickly.
-
- Easy Quadrider
voor op de weg zet ik mijn banden redelijk hard, maar maak er geen ballon van, ik persoonlijk vind dat hij dan een betere wegligging heeft. met te platte banden breekt hij snel uit in de bochten. zelf best een beetje zoeken waar je het liefst mee rijd.
1,5 jaar warior gereden
1,5 jaar quadloos
nu RAPTOR 700, a dream come true
1,5 jaar quadloos
nu RAPTOR 700, a dream come true
-
- Quadracer
- Contacteer:
mmm, kdenk dak redelijk fout zit kzal vanavond ofzo eens kijken hoe het op mijn quad staatSlOoT schreef:25 of 35 wat ?? Stel je doet er 25 bar in dan loopt het niet goed af
Begin maar eens met 0.5 bar rondom. Als het goed is staat er ook op de band zelf wat erin moet
greetz
http://www.qc-xplode.be" onclick="window.open(this.href);return false;
hey,
ik wou vandaag mijn banden oppompen omdat ik vond dat ze wat te plat stonden maar ik weet niet hoeveel. Ik heb Innova baanbanden maar rijdt er meer mee in het bos en padjes... Hoeveel moet ik er nu eigenlijk indoen? Moet ik nog rekening houden met het veiligheidplakaatje (qua druk) of is dat voor de originele banden?
Ik heb er nu bij alle 4 banden 1 kilo ingdn ... want ervoor zat er 1,5kilo vooraan in en 2,5 kilo achteraan in! Meer dan mocht dus!
Hoeveel moet er nu wel in ipv overal 1 kilo?
Groeten, Jeremy
ik wou vandaag mijn banden oppompen omdat ik vond dat ze wat te plat stonden maar ik weet niet hoeveel. Ik heb Innova baanbanden maar rijdt er meer mee in het bos en padjes... Hoeveel moet ik er nu eigenlijk indoen? Moet ik nog rekening houden met het veiligheidplakaatje (qua druk) of is dat voor de originele banden?
Ik heb er nu bij alle 4 banden 1 kilo ingdn ... want ervoor zat er 1,5kilo vooraan in en 2,5 kilo achteraan in! Meer dan mocht dus!
Hoeveel moet er nu wel in ipv overal 1 kilo?
Groeten, Jeremy
$t!ng! counter-strike & quads!
ik zet mijn innova baanbanden steeds op 0.6 .
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
nog teveel, en ze staan nu al zo plat vind ik Maar ik zal ze dus nog aflaten. Moet er een verschil zijn in druk bij de voorste tegenover de achterste? of mag ik ze alle 4 op 500 gram zette?
want lucifer jij rijd zeker op de baan met 0.6? En ik uit mika zijn uitleg kan afleiden dat ik ze voor de cross wat minder moet zetten dus 500 gramm zeker.
Alleszins bedankt manne! En moet je wete dat ik al al hele tijd (+ de vorige eigenaar!) met 1.5 en 2.5 reed
greetz
want lucifer jij rijd zeker op de baan met 0.6? En ik uit mika zijn uitleg kan afleiden dat ik ze voor de cross wat minder moet zetten dus 500 gramm zeker.
Alleszins bedankt manne! En moet je wete dat ik al al hele tijd (+ de vorige eigenaar!) met 1.5 en 2.5 reed
greetz
$t!ng! counter-strike & quads!