hallo jongens ik ben deze week naar een yamaha yfz en een banshee gaan kijken.
ik vind dat de banshee sneller optrekt en iets soepeler rijd.
maar bnu heb ik me laten vertellen dat een banshee veel meer onderhoud vraagt dan een yfz, omdat een 2 takt veel meer onderhoud vraagt dan een 4 takt. is dat waar en wat bedoeld men dat met dat extra onderhoud
onderhoud
Banshee kan lang meegaan als je er goed mee omgaat.
Netjes warm rijden.
Niet plots het gas dicht draaien als je op toeren bent.
De motor wordt gesmeerd door het oliemengsel bij de benzine.
Op het moment dat jij het gas dichtdraait is er geen benzine en dus geen smering.
Dit is slecht voor het blok.
2 Takt maakt wat meer toeren dus de zuiger zal wat sneller vervangen moet worden.
Voordeel is wel dat een revisie goedkoper en makkelijker is dan bij een 4 takt.
Je hebt geen kleppen en nokkenassen en andere meuk om rekening mee te houden.
Grootste nadeel van de Shee vind ik dat je zelf de olie bij de benzine moet mengen.
Je kunt dus niet snel ff bij de pomp euro98 erin gooien.
Netjes warm rijden.
Niet plots het gas dicht draaien als je op toeren bent.
De motor wordt gesmeerd door het oliemengsel bij de benzine.
Op het moment dat jij het gas dichtdraait is er geen benzine en dus geen smering.
Dit is slecht voor het blok.
2 Takt maakt wat meer toeren dus de zuiger zal wat sneller vervangen moet worden.
Voordeel is wel dat een revisie goedkoper en makkelijker is dan bij een 4 takt.
Je hebt geen kleppen en nokkenassen en andere meuk om rekening mee te houden.
Grootste nadeel van de Shee vind ik dat je zelf de olie bij de benzine moet mengen.
Je kunt dus niet snel ff bij de pomp euro98 erin gooien.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
heb je de zoek functie al eens gebruikt
anders moet je een raptor 700 of een suzu 400 kopen dan heb je nog minder onderhoud nodig,
deze dingen zijn hier al talloze keren gevraagd of besproken , véél hangt van je rijstijl af en waar je hem voor wilt gebruiken en daar maak je je keuze van quad, niet hoeveel of wanneer onderhoud nodig is, dat neem je er gewoon bij.
anders moet je een raptor 700 of een suzu 400 kopen dan heb je nog minder onderhoud nodig,
deze dingen zijn hier al talloze keren gevraagd of besproken , véél hangt van je rijstijl af en waar je hem voor wilt gebruiken en daar maak je je keuze van quad, niet hoeveel of wanneer onderhoud nodig is, dat neem je er gewoon bij.
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;