twijfel geval
-
jimmy-raptor
- Easy Quadrider

- Berichten: 197
- Lid geworden op: di 27 feb, 2007 21:31
- Locatie: breda
twijfel geval
Hallo,
Ik wil een andere uitlaat kopen voor mijn quad. Nu twijfel ik alleen tussen een Yoshimura of een ct uitlaat ( kit) die ik kan kopen
van gareth. Hij heeft met de ct uitlaat en kn luchtfilt + tovami jetkit 48,3 pk gehaald op de testbank (dan wel op de achterwielen).
Ik weet totaal niet of dit super goed, goed of normaal is. Wat kan ik van yoshimura verwachten incl tovami jetkit en kn luchtfilter ?
Ik wil een andere uitlaat kopen voor mijn quad. Nu twijfel ik alleen tussen een Yoshimura of een ct uitlaat ( kit) die ik kan kopen
van gareth. Hij heeft met de ct uitlaat en kn luchtfilt + tovami jetkit 48,3 pk gehaald op de testbank (dan wel op de achterwielen).
Ik weet totaal niet of dit super goed, goed of normaal is. Wat kan ik van yoshimura verwachten incl tovami jetkit en kn luchtfilter ?
-
Yamaha Grizzly 700
- Quad Master

- Berichten: 1516
- Lid geworden op: zo 16 jul, 2006 13:42
- Locatie: zakkemakke
Hier heb ik een vergelijkingstest met allerlei uitlaten dit gaf mij ook de doorslag om deze uitlaat te kopen.
Hier zie je dat de CT Racing uitlaat meer vermogen heeft en eeerder meer vermogen en langer zijn vermogen houd.

Hier zie je dat de CT Racing uitlaat meer vermogen heeft en eeerder meer vermogen en langer zijn vermogen houd.

Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Zowel CT als Yoshi zijn heel goed. CT heeft voordeel dat hij met schijven werkt achteraan zodat je tot op db na kan dempen als je wil.
Hecht wel niet te veel belang aan de dirtwheels testen, zijn gekend als heel subjectief.
Gisteren hebben wij hele dag op testbank doorgebracht met verschillende uitlaten en op de W-tec CRF gaf de einddemper amper 1 pk verschil (van open race uitlaat tot stille meerkamer). Verschil zit hem duidelijk in de voorbocht.
Hecht wel niet te veel belang aan de dirtwheels testen, zijn gekend als heel subjectief.
Gisteren hebben wij hele dag op testbank doorgebracht met verschillende uitlaten en op de W-tec CRF gaf de einddemper amper 1 pk verschil (van open race uitlaat tot stille meerkamer). Verschil zit hem duidelijk in de voorbocht.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Je moet ook de koppel curve bekijken! en waarom zet je niet uw eigen curve online?gareth schreef:Weet wel dat die voorbocht stuk dikker is van die CT Racing uitlaat dan standaard bocht![]()
Toegevoegd na 1 minuten:
Demper is vooral koppel curve die verbeterd.No Limit YFZ schreef:Zowel CT als Yoshi zijn heel goed. CT heeft voordeel dat hij met schijven werkt achteraan zodat je tot op db na kan dempen als je wil.
Hecht wel niet te veel belang aan de dirtwheels testen, zijn gekend als heel subjectief.
Gisteren hebben wij hele dag op testbank doorgebracht met verschillende uitlaten en op de W-tec CRF gaf de einddemper amper 1 pk verschil (van open race uitlaat tot stille meerkamer). Verschil zit hem duidelijk in de voorbocht.
Als je dit voorbocht van die CT racing vergelijkt met een standaard zit daar zeker wel verschil in en dat zal niet voor niks zijn.
Ct Racing staat dat ze juist veel tijd en aandacht hebben besteed aan de uitlaat voor de raptor 660 en zullen waarschijnlijk dus wel met de voorbocht ge-expiremteerd hebben.
Iemand van me werk die veel met motoren doet zegt juist dat de voorbocht veel doet, maar ja iedereen zegt wat anders.
Ct Racing staat dat ze juist veel tijd en aandacht hebben besteed aan de uitlaat voor de raptor 660 en zullen waarschijnlijk dus wel met de voorbocht ge-expiremteerd hebben.
Iemand van me werk die veel met motoren doet zegt juist dat de voorbocht veel doet, maar ja iedereen zegt wat anders.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Dan zou ik mij toch vragen stellen over de kennis van die persoon die er wat van kent...Turboy6 schreef:En de GYTR, is da geen optie? Ben ook nog steeds op zoek naar welke uitlaat ik zou nemen. Denk aan de Gytr of de Hmf. Mij is gezegd geweest door iemand die er echt wat van kent dat een voorbocht het grote verschil niet zal maken en dat demper alleen al genoeg is.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Is iemand die al jaren met moto's en quad's bezig is, vooral op circuit en zo. Als je je quad daar binnen doet zijt dan maar zeker dat hij marcheerd. Weet ni of het goed is zijn naam te vermelden maar als jij zegt dat ik er mij vragen moet over stellen over de kennis van degene waar ik het over heb dan heb ik mijn twijfels over uw kennis van zaken. Sorry als je je aangevallen moest voelen maar volgens mij doet een voorbocht meer bij 2- dan bij 4-takt en is het verschil bij 4-takt met of zonder voorbocht ni zo veel verschil. Zal wel iets van verschil zijn maar da gaat geen 3 of 4 pk zijn hoor.No Limit YFZ schreef:Dan zou ik mij toch vragen stellen over de kennis van die persoon die er wat van kent...Turboy6 schreef:En de GYTR, is da geen optie? Ben ook nog steeds op zoek naar welke uitlaat ik zou nemen. Denk aan de Gytr of de Hmf. Mij is gezegd geweest door iemand die er echt wat van kent dat een voorbocht het grote verschil niet zal maken en dat demper alleen al genoeg is.
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Wij zijn twee weken geleden naar testbank geweest met verschillende uitlaten. Dempers maakten amper halve pk verschil uit, voorbochten maakten het grootste verschil. Van zodra ik curves heb zet ik ze online en kun je zelf oordelen. In tuning wordt veel te veel gepraat zonder bewijzen op tafel.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Testbank de enige manier, om het te weten
zal ik u zeggen demper vooral wat meer koppel in lage toeren en wat agresiever reageren, en dus ook kleine pk winst in het lagere toeren gebied !
voorbocht vooral hoge toeren gebied en echte pk winst !
let wel op de eene quad heeft standaard al beter voorbocht dan de andere!
maar bij raptor 660 is de voorbocht een wereld van verschil !
bij de z400 en dergelijken minder maar toch wel duidelijk verschil in hoge toeren !
Weetje zonder testbank kun je het echt niet weten, Kleine pk winst voel je echt niet met klein testritje, wel dat ze wat brutter is, maar vooral ook het gedacht ooow nu gaat ze vooruit !
voorbocht vooral hoge toeren gebied en echte pk winst !
let wel op de eene quad heeft standaard al beter voorbocht dan de andere!
maar bij raptor 660 is de voorbocht een wereld van verschil !
bij de z400 en dergelijken minder maar toch wel duidelijk verschil in hoge toeren !
Weetje zonder testbank kun je het echt niet weten, Kleine pk winst voel je echt niet met klein testritje, wel dat ze wat brutter is, maar vooral ook het gedacht ooow nu gaat ze vooruit !
welke Quad heeft dan een goeie standaard voorbocht als dat de z400 is dan neem ik wel een slip on van HMF.Lewis schreef:Testbank de enige manier, om het te wetenzal ik u zeggen demper vooral wat meer koppel in lage toeren en wat agresiever reageren, en dus ook kleine pk winst in het lagere toeren gebied !
voorbocht vooral hoge toeren gebied en echte pk winst !
let wel op de eene quad heeft standaard al beter voorbocht dan de andere!
maar bij raptor 660 is de voorbocht een wereld van verschil !
bij de z400 en dergelijken minder maar toch wel duidelijk verschil in hoge toeren !
Weetje zonder testbank kun je het echt niet weten, Kleine pk winst voel je echt niet met klein testritje, wel dat ze wat brutter is, maar vooral ook het gedacht ooow nu gaat ze vooruit !
Laatst gewijzigd door ticoquad op vr 04 mei, 2007 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.



