Dode bij Gumball 3000
Dode bij Gumball 3000
Yesterday is a black day in Gumball 3000 history. The story goes that two British drivers from the 997 Turbo (Nick Morley and Matthew McConville) involved in a sadly accident in Macedonia.
Official press release Gumball3000:
Gumball 3000 is very saddened to announce a road accident which occurred yesterday, May 2nd, involving a participating vehicle and a local vehicle in Macedonia. Exact details are still filtering through, but below are the facts as of midday May 3rd 2007 issued by the Macedonian authorities.
An adult Macedonian male aged 67 died in hospital from a heart attack following the incident where the two cars collided. The participants in the rally were held in custody last night with a preliminary court judgement expected today.
Organisers of the rally would like to express its deepest condolences to the family of the victim for this tragic accident.
Maximillion Cooper, founder of the Rally says: “It is with extreme sadness I have to make an announcement of this nature in the events nine year history. The event is organised with each local authorities support and permission, and drivers are under strict stipulation to abide by the laws and road regulations of the country they are driving through. It is extremely sad for this unfortunate accident to have occurred. I am informed that the incident was reported immediately by the drivers. Both drivers are extremely traumatised by this occurrence.”
Ik hoop dat iedereen hier Engels spreekt, er hangt deze mannen één jaar boven het hoofd voor roekeloos rijgedrag en vluchtmisdrijf. In België hadden ze een zwaardere straf kunnen krijgen, vermoedelijk wordt het gewoon met geld opgelost...
Official press release Gumball3000:
Gumball 3000 is very saddened to announce a road accident which occurred yesterday, May 2nd, involving a participating vehicle and a local vehicle in Macedonia. Exact details are still filtering through, but below are the facts as of midday May 3rd 2007 issued by the Macedonian authorities.
An adult Macedonian male aged 67 died in hospital from a heart attack following the incident where the two cars collided. The participants in the rally were held in custody last night with a preliminary court judgement expected today.
Organisers of the rally would like to express its deepest condolences to the family of the victim for this tragic accident.
Maximillion Cooper, founder of the Rally says: “It is with extreme sadness I have to make an announcement of this nature in the events nine year history. The event is organised with each local authorities support and permission, and drivers are under strict stipulation to abide by the laws and road regulations of the country they are driving through. It is extremely sad for this unfortunate accident to have occurred. I am informed that the incident was reported immediately by the drivers. Both drivers are extremely traumatised by this occurrence.”
Ik hoop dat iedereen hier Engels spreekt, er hangt deze mannen één jaar boven het hoofd voor roekeloos rijgedrag en vluchtmisdrijf. In België hadden ze een zwaardere straf kunnen krijgen, vermoedelijk wordt het gewoon met geld opgelost...
Laatst gewijzigd door Alfredo op do 03 mei, 2007 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind het gevaarlijk dat Gumball 3000. Dat ze hun eigen leven willen wagen moeten ze zelf weten, maar ze brengen ook het leven van anderen in gevaar. Als je hard wilt rijden dan moet je op een circuit zijn.
De gevangenissen in Macedonië zijn misschien helemaal niet zo prettig, dus dat staat dan weer gelijk aan een paar jaar hier
De gevangenissen in Macedonië zijn misschien helemaal niet zo prettig, dus dat staat dan weer gelijk aan een paar jaar hier
Zeker vergeten die dat, die denken reeds verder. Maar eigenlijk is het hypocriet als ge het bekijkt. Bepaalde landen stemmen ermee in dat ze door hun land rijden, terwijl ze weten dat dit niet aan de lokale toegelaten snelheid zal gebeuren.
In België zijn ze ook telkens doorgereden dus ze laten het ook toe. Maar dat is typisch, iets toelaten en als er dan een ongeval van komt is het van " ja maar ze moeten zich aan de regels houden " terwijl ze goed weten dat ze met zulke auto's niet aan de toegelaten snelheid rijden.
Nee sorry maar dat is hypocriet. Ze laten het toe want ze weten als ze er zo ene op de bon kunnen slingeren dat het weer kassa kassa is. Dus van de ene kant staat de kassa hier weer op de eerste plaats en de rest telt niet. Tot er een ongeval plaats vindt.
Er gebeuren dagelijks meer ongevallen met oververmoeide vrachtwagen chauffeurs dan er met zo een race gebeuren en met veel grotere en zwaardere gevolgen. Maar ja ze halen maar van die cowboys uit het voormalig oosblok naar hier die voor 1/3 van de prijs non stop rijden.
Ge moet wel even beseffen dat die mannen op dat moment achter het stuur van soms 40 ton mordend staal zitten hé. Maar hier doen ze weinig of niets tegen. Nee ergens iemand een boete geven omdat hij verkeerd geparkeerd staat is belangrijker.
Ze moeten de boel niet zo opblazen want ze hebben ermee toegestemd en dus weten ze dat zulke dingen kunnen gebeuren.
Begrijp me allemaal echter niet verkeerd hé ! Ik wil hiermee gewoon zeggen dat ze niet met zulke dingen moeten instemmen en achteraf de boel moeten afblazen.
JUST MY 2 CENTS.
In België zijn ze ook telkens doorgereden dus ze laten het ook toe. Maar dat is typisch, iets toelaten en als er dan een ongeval van komt is het van " ja maar ze moeten zich aan de regels houden " terwijl ze goed weten dat ze met zulke auto's niet aan de toegelaten snelheid rijden.
Nee sorry maar dat is hypocriet. Ze laten het toe want ze weten als ze er zo ene op de bon kunnen slingeren dat het weer kassa kassa is. Dus van de ene kant staat de kassa hier weer op de eerste plaats en de rest telt niet. Tot er een ongeval plaats vindt.
Er gebeuren dagelijks meer ongevallen met oververmoeide vrachtwagen chauffeurs dan er met zo een race gebeuren en met veel grotere en zwaardere gevolgen. Maar ja ze halen maar van die cowboys uit het voormalig oosblok naar hier die voor 1/3 van de prijs non stop rijden.
Ge moet wel even beseffen dat die mannen op dat moment achter het stuur van soms 40 ton mordend staal zitten hé. Maar hier doen ze weinig of niets tegen. Nee ergens iemand een boete geven omdat hij verkeerd geparkeerd staat is belangrijker.
Ze moeten de boel niet zo opblazen want ze hebben ermee toegestemd en dus weten ze dat zulke dingen kunnen gebeuren.
Begrijp me allemaal echter niet verkeerd hé ! Ik wil hiermee gewoon zeggen dat ze niet met zulke dingen moeten instemmen en achteraf de boel moeten afblazen.
JUST MY 2 CENTS.
Daar ga ik idd wel mee akkoord. Als ze een ongeval veroorzaken al dan niet hun eigen fout, moeten ze niet het hazenpad kiezen.
Die mening deel ik ook wel. Nu volgens de laatste berichten zou dit ongeval tegen 60 km/h plaats gevonden hebben. Is toch een normale snelheid
De foto's van die Golf zien er wel vreselijk uit voor 60 km/h, maar ja wie weet is het weer zo een aan elkaar gelaste ouwe barrel.
Volgens recente gegevens is nu de vrouw die als passagier in de Golf zat ook overleden.
Die mening deel ik ook wel. Nu volgens de laatste berichten zou dit ongeval tegen 60 km/h plaats gevonden hebben. Is toch een normale snelheid
De foto's van die Golf zien er wel vreselijk uit voor 60 km/h, maar ja wie weet is het weer zo een aan elkaar gelaste ouwe barrel.
Volgens recente gegevens is nu de vrouw die als passagier in de Golf zat ook overleden.
waar staat die foto?Charger69 schreef:Daar ga ik idd wel mee akkoord. Als ze een ongeval veroorzaken al dan niet hun eigen fout, moeten ze niet het hazenpad kiezen.
Die mening deel ik ook wel. Nu volgens de laatste berichten zou dit ongeval tegen 60 km/h plaats gevonden hebben. Is toch een normale snelheid![]()
De foto's van die Golf zien er wel vreselijk uit voor 60 km/h, maar ja wie weet is het weer zo een aan elkaar gelaste ouwe barrel.
Volgens recente gegevens is nu de vrouw die als passagier in de Golf zat ook overleden.
2017 raptor 700 SE
-
Bad Boy for life
- Quadfanaat

- Berichten: 66
- Lid geworden op: zo 22 okt, 2006 00:27
- Locatie: West-Vlaanderen
Ik denk dat we beter wachten met kritiek te geven tot we meer weten .
( als we ooit meer zullen weten is ook nog de vraag ) .
MAAR :
Van in het begin was er al meteen sprake dat die gumballers meer dan 200 per uur reden en dat ze meteen gevlucht zijn .
NU komt er meer en meer uit en zouden die gumballers wel terplaatse gebleven zijn tot de ziekenwagen er was en dan hebben ze doorgereden om de gumbal verder te zetten .
Als je net iemand dood gereden heb dan doe je dit ook niet maar er is wel een groot verschil tussen meteen vluchten en wachten tot door te rijden tot de ziekenwagen er is .
En nu vandaag wordt er gezegdt dat dit ongeval aan 60 km/u gebeurt is , wat dan ook weer een heel ander verhaal is dan aan zeker 200 per uur .
De golf ziet er idd wel redelijk toegetakeld uit maar ik heb ook al soms een accident gezien en na dat de hulpdiensten de persoon uit de auto gehaald hebben ziet die wagen er al een stuk slechter uit dan net op het accident zelf .
Dak eraf , deur afknippen , ruiten uithalen , ...
Just my 2 cents
( als we ooit meer zullen weten is ook nog de vraag ) .
MAAR :
Van in het begin was er al meteen sprake dat die gumballers meer dan 200 per uur reden en dat ze meteen gevlucht zijn .
NU komt er meer en meer uit en zouden die gumballers wel terplaatse gebleven zijn tot de ziekenwagen er was en dan hebben ze doorgereden om de gumbal verder te zetten .
Als je net iemand dood gereden heb dan doe je dit ook niet maar er is wel een groot verschil tussen meteen vluchten en wachten tot door te rijden tot de ziekenwagen er is .
En nu vandaag wordt er gezegdt dat dit ongeval aan 60 km/u gebeurt is , wat dan ook weer een heel ander verhaal is dan aan zeker 200 per uur .
De golf ziet er idd wel redelijk toegetakeld uit maar ik heb ook al soms een accident gezien en na dat de hulpdiensten de persoon uit de auto gehaald hebben ziet die wagen er al een stuk slechter uit dan net op het accident zelf .
Dak eraf , deur afknippen , ruiten uithalen , ...
Just my 2 cents





