De nieuwe outlaw ktm 525
De nieuwe outlaw ktm 525
Ben intussen al een week of twee in het (tijdelijk) bezit van een nieuwe Polaris Outlaw 525.
Heb dik tegen mij goesting de taak aangenomen om de outlaw in te rijden, en natuurlijk daarna eens goed aan de tand te voelen
Na een kleine 10-tal sessies van 10 min heel rustig warm rijden en min een half uur laten afkoelen, ben ik rustig beginnen opbouwen met het 'pingelen' van het gas hendeltje.
Ondertussen is hij al goed ingereden en moet zeggen dat ik redelijk onder de indruk ben. Dat ding sleurt als geen ander, in 5de versnelling een wheelie beginnen is geen probleem.
Er zijn 5 versnellingen + 1 achteruit.
Met z'n onafhankelijke vering achteraan dacht ik een erg onstabiele quad te hebben, maar niks is minder waar want hij is juist héél stabiel (voor een standaard quad zonder verbreding). Dit heeft veel te maken met de stabilisator stang die beide kanten van de quad langsachter verbindt, deze werkt op torsie.
Veringen zijn ook goed en confortabel. Een hydraulische magura koppeling is standaard, alsook stalen remleidingen met dubbele pompen die erg goed remmen.
Achterbanden zijn oude om de nieuwe nopjes te sparen
Hier een paar foto's:
binnenkort mss een filmpje
Mijn broertje mocht poseren
Heb dik tegen mij goesting de taak aangenomen om de outlaw in te rijden, en natuurlijk daarna eens goed aan de tand te voelen
Na een kleine 10-tal sessies van 10 min heel rustig warm rijden en min een half uur laten afkoelen, ben ik rustig beginnen opbouwen met het 'pingelen' van het gas hendeltje.
Ondertussen is hij al goed ingereden en moet zeggen dat ik redelijk onder de indruk ben. Dat ding sleurt als geen ander, in 5de versnelling een wheelie beginnen is geen probleem.
Er zijn 5 versnellingen + 1 achteruit.
Met z'n onafhankelijke vering achteraan dacht ik een erg onstabiele quad te hebben, maar niks is minder waar want hij is juist héél stabiel (voor een standaard quad zonder verbreding). Dit heeft veel te maken met de stabilisator stang die beide kanten van de quad langsachter verbindt, deze werkt op torsie.
Veringen zijn ook goed en confortabel. Een hydraulische magura koppeling is standaard, alsook stalen remleidingen met dubbele pompen die erg goed remmen.
Achterbanden zijn oude om de nieuwe nopjes te sparen
Hier een paar foto's:
binnenkort mss een filmpje
Mijn broertje mocht poseren
KFX540
-
- Quadrunner
- Berichten: 815
- Lid geworden op: ma 24 apr, 2006 18:37
- Locatie: op de buiten, West-Vlaanderen
Eigenlijk gaat niet alles zo goed in verband met het wheeliën.
Als je het gas opendraait gaan de achterste veringen bijna helemaal in; wanneer deze niet gelijk ingaan door je gewicht die niet mooi in midden zit of wanneer je iets aan het sturen bent schiet hij naar links of rechts (stabilisatiestang die wat torst zodat ene vering toch meer ingaat dan andere wanneer je alle pk's los laat en dit effect versterkt...).
Sturen al wheeliën gaat iets moeilijker dan met vaste as. Wanneer je goed gelanceerd bent (uit 1ste, 2de, 3de, 4de of 5de versneling ) gaat het gemakkelijk om de neus omhoog te houden: koppel genoeg om de neus opnieuw op te trekken wanneer hij iets gezakt is.
Met een vaste as weet je aan wat je mag verwachten wanneer je bijna uit de bocht al driftend een wheelie begint te forceren, deze quad is niet zo voorspelbaar omdat je dan (bv in een rechterbocht) alle kracht naar het linkerachterwiel (en linkerveer!) laat gaan; en gaat die niet altijd de juiste richting gaan...
Was aangenaam verrast over de prestaties van de onafhankelijke vering maar geef mij toch maar een brede vaste as, samen met de ktm525 natuurlijk
Heb daarnet weer een anderhalf uurtje gaan rijden, was terug een leuk ritje. Offroad is wel comfortabel met de onafhankelijke vering. En ook veel bodemvrijheid vanachter daardoor.
Filmpje is er nog niet.
Cameraman voelde zich wat zwakjes vandaag
Anders waren we weg richting duinkerke vanavond
Als je het gas opendraait gaan de achterste veringen bijna helemaal in; wanneer deze niet gelijk ingaan door je gewicht die niet mooi in midden zit of wanneer je iets aan het sturen bent schiet hij naar links of rechts (stabilisatiestang die wat torst zodat ene vering toch meer ingaat dan andere wanneer je alle pk's los laat en dit effect versterkt...).
Sturen al wheeliën gaat iets moeilijker dan met vaste as. Wanneer je goed gelanceerd bent (uit 1ste, 2de, 3de, 4de of 5de versneling ) gaat het gemakkelijk om de neus omhoog te houden: koppel genoeg om de neus opnieuw op te trekken wanneer hij iets gezakt is.
Met een vaste as weet je aan wat je mag verwachten wanneer je bijna uit de bocht al driftend een wheelie begint te forceren, deze quad is niet zo voorspelbaar omdat je dan (bv in een rechterbocht) alle kracht naar het linkerachterwiel (en linkerveer!) laat gaan; en gaat die niet altijd de juiste richting gaan...
Was aangenaam verrast over de prestaties van de onafhankelijke vering maar geef mij toch maar een brede vaste as, samen met de ktm525 natuurlijk
Heb daarnet weer een anderhalf uurtje gaan rijden, was terug een leuk ritje. Offroad is wel comfortabel met de onafhankelijke vering. En ook veel bodemvrijheid vanachter daardoor.
Filmpje is er nog niet.
Cameraman voelde zich wat zwakjes vandaag
Anders waren we weg richting duinkerke vanavond
Laatst gewijzigd door ~JoAcHiM~ op vr 04 mei, 2007 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
KFX540
-
- Quadrider
- Berichten: 326
- Lid geworden op: za 28 jan, 2006 20:01
- Locatie: waar men rappy staat