KW Suspension velagings veren
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 240
- Lid geworden op: di 26 aug, 2003 18:57
- Locatie: alkmaar
- Contacteer:
verlagen d.m.v. veren is alleen optische tuning.
De slag van de schokbreker blijft even lang als met de originele veren gevolg is dat je een dweilerige wegligging krijgt. Dit komt omdat de slag in- en uitgaand langer is dan de veer toestaat in- en uit te veren.
de zuiger in de schokdemper zit met een kortere veer tegen z'n einde van de ingaande slag aan. Als de zuiger met een korte veer te ver in kan slaan kun je een kromme zuigerpen in je schokbreker krijgen.
De originele veer en schokdemper zijn op elkaar afgeregeld.
De verlagingsveer en originele schokdemper zijn niet op elkaar afgeregeld. en dit kan ook niet aangezien de zuiger in de schokdemper de originele lengte heeft en niet veel korter zoals de verlagingsveer
Als je een auto verlaagt volgens het zelfde principe, dus met alleen de veren vervangen en niet de schokbrekers kun je van de weg af dweilen als je niet oppast. De auto is wel verlaagd maar de sckokbrekers zijn niet berekent op die kortere veerweg.
Verlagen met veren is wel ok alleen als je maar rechtuit blijft rijden op een weg zo strak als een biljartlaken.
Ga je verlagen om ook een strakkere wegligging te krijgen moet je van de kortere veren afblijven en een
komplete schroefset kopen. Dus schokbrekers en veren die op elkaar zijn afgestemt.
De slag van de schokbreker blijft even lang als met de originele veren gevolg is dat je een dweilerige wegligging krijgt. Dit komt omdat de slag in- en uitgaand langer is dan de veer toestaat in- en uit te veren.
de zuiger in de schokdemper zit met een kortere veer tegen z'n einde van de ingaande slag aan. Als de zuiger met een korte veer te ver in kan slaan kun je een kromme zuigerpen in je schokbreker krijgen.
De originele veer en schokdemper zijn op elkaar afgeregeld.
De verlagingsveer en originele schokdemper zijn niet op elkaar afgeregeld. en dit kan ook niet aangezien de zuiger in de schokdemper de originele lengte heeft en niet veel korter zoals de verlagingsveer
Als je een auto verlaagt volgens het zelfde principe, dus met alleen de veren vervangen en niet de schokbrekers kun je van de weg af dweilen als je niet oppast. De auto is wel verlaagd maar de sckokbrekers zijn niet berekent op die kortere veerweg.
Verlagen met veren is wel ok alleen als je maar rechtuit blijft rijden op een weg zo strak als een biljartlaken.
Ga je verlagen om ook een strakkere wegligging te krijgen moet je van de kortere veren afblijven en een
komplete schroefset kopen. Dus schokbrekers en veren die op elkaar zijn afgestemt.
Het is zo : als ge de gewone schokbreker gaat gebruiken is dat geen probleem voor de wegligging hoor. Ik heb in het verleden tientallen auto's op die manier verlaagd en stuk voor stuk kwamen ze stabieler op de weg te liggen. Het enige nadeel is dat ze dan ook harder komen te liggen. Bochten pakken is geen probleem want daar zitten voor een groot deel ook uw banden voor tussen. Rij je met slechte banden heb je natuurlijk minder grip.
Wat er wel gaat gebeuren is dat uw originele schokdemper het zwaarde te verduren gaat krijgen en dus ook sneller versleten gaat zijn. Maar dat is alweer zo een van die keuzes die je moet maken. Een verlaagde quad dient niet meer om te springen maar om sneller en stabieler door de bochten te kunnen gaan.
Het is wel zo dat bij die auto's die ik verlaagd heb we spreken van een verlaging tot maximaal - 5 cm. Lager was het niet aangeraden omdat de schokdemper dan zo goed als geen werking meer heeft en er DAN idd sprake is van een slechtere wegligging in de bochten en het gevoel van dweilen op de baan krijgt. De hele zaak komt dan gewoon zo stug te staan dat hij over de baan hobbelt. En door dat gehobbel gaat ge in de bochten dus problemen krijgen.
In het geval hier is het wel zo dat dit tot het uiterste getest is door 1 van de strengste instanties die er op dit vlak bestaan en dat is de Duitse TÜV. Dus je gaat me toch niet vertellen dat die mensen verkeerd zijn hé. Zij meten en testen ook of de verhouding tussen de verlagingsveren en de demper kloppen en voldoende op elkaar inwerken.
Maar dus zoals ik al zei gaan er op Kevin Raptor zijn quad in de toekomst ook van die KW's opkomen, maar dan wel de volledige set. Dit enkel maar omdat we ze eventueel nog in combinatie met de verlagingsblokken willen monteren om op die manier zo goed als plat tegen de grond te kunnen komen.
Dan nog even dit : als ze op de website van KW aan 299 € staan en NO LIMITS YFZ ze aan 252 € kan leveren, zou je toch gewoon blij moeten zijn en niet met de vraag zitten van " hoe kan dat ". Hij zal dan wel een korting krijgen en hij bied ze jullie aan met deze korting. Hier kunnen jullie alleen maar gelukkig over zijn.
Wat er wel gaat gebeuren is dat uw originele schokdemper het zwaarde te verduren gaat krijgen en dus ook sneller versleten gaat zijn. Maar dat is alweer zo een van die keuzes die je moet maken. Een verlaagde quad dient niet meer om te springen maar om sneller en stabieler door de bochten te kunnen gaan.
Het is wel zo dat bij die auto's die ik verlaagd heb we spreken van een verlaging tot maximaal - 5 cm. Lager was het niet aangeraden omdat de schokdemper dan zo goed als geen werking meer heeft en er DAN idd sprake is van een slechtere wegligging in de bochten en het gevoel van dweilen op de baan krijgt. De hele zaak komt dan gewoon zo stug te staan dat hij over de baan hobbelt. En door dat gehobbel gaat ge in de bochten dus problemen krijgen.
In het geval hier is het wel zo dat dit tot het uiterste getest is door 1 van de strengste instanties die er op dit vlak bestaan en dat is de Duitse TÜV. Dus je gaat me toch niet vertellen dat die mensen verkeerd zijn hé. Zij meten en testen ook of de verhouding tussen de verlagingsveren en de demper kloppen en voldoende op elkaar inwerken.
Maar dus zoals ik al zei gaan er op Kevin Raptor zijn quad in de toekomst ook van die KW's opkomen, maar dan wel de volledige set. Dit enkel maar omdat we ze eventueel nog in combinatie met de verlagingsblokken willen monteren om op die manier zo goed als plat tegen de grond te kunnen komen.
Dan nog even dit : als ze op de website van KW aan 299 € staan en NO LIMITS YFZ ze aan 252 € kan leveren, zou je toch gewoon blij moeten zijn en niet met de vraag zitten van " hoe kan dat ". Hij zal dan wel een korting krijgen en hij bied ze jullie aan met deze korting. Hier kunnen jullie alleen maar gelukkig over zijn.
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Effe update mbt prijs, gaat om prijs ex btw
Is niet dat ik hier veren wil gaan verkopen, is gewoon ter informatie omdat hier de laatste tijd nogal over verlaging gepraat wordt en ik toevallig folder in de bus kreeg.
Is niet dat ik hier veren wil gaan verkopen, is gewoon ter informatie omdat hier de laatste tijd nogal over verlaging gepraat wordt en ik toevallig folder in de bus kreeg.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quadracer
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
- Locatie: atvland
Charger69 schreef:Het is zo : als ge de gewone schokbreker gaat gebruiken is dat geen probleem voor de wegligging hoor. Ik heb in het verleden tientallen auto's op die manier verlaagd en stuk voor stuk kwamen ze stabieler op de weg te liggen. Het enige nadeel is dat ze dan ook harder komen te liggen. Bochten pakken is geen probleem want daar zitten voor een groot deel ook uw banden voor tussen. Rij je met slechte banden heb je natuurlijk minder grip.
Wat er wel gaat gebeuren is dat uw originele schokdemper het zwaarde te verduren gaat krijgen en dus ook sneller versleten gaat zijn. Maar dat is alweer zo een van die keuzes die je moet maken. Een verlaagde quad dient niet meer om te springen maar om sneller en stabieler door de bochten te kunnen gaan.
Het is wel zo dat bij die auto's die ik verlaagd heb we spreken van een verlaging tot maximaal - 5 cm. Lager was het niet aangeraden omdat de schokdemper dan zo goed als geen werking meer heeft en er DAN idd sprake is van een slechtere wegligging in de bochten en het gevoel van dweilen op de baan krijgt. De hele zaak komt dan gewoon zo stug te staan dat hij over de baan hobbelt. En door dat gehobbel gaat ge in de bochten dus problemen krijgen.
In het geval hier is het wel zo dat dit tot het uiterste getest is door 1 van de strengste instanties die er op dit vlak bestaan en dat is de Duitse TÜV. Dus je gaat me toch niet vertellen dat die mensen verkeerd zijn hé. Zij meten en testen ook of de verhouding tussen de verlagingsveren en de demper kloppen en voldoende op elkaar inwerken.
Maar dus zoals ik al zei gaan er op Kevin Raptor zijn quad in de toekomst ook van die KW's opkomen, maar dan wel de volledige set. Dit enkel maar omdat we ze eventueel nog in combinatie met de verlagingsblokken willen monteren om op die manier zo goed als plat tegen de grond te kunnen komen.
Dan nog even dit : als ze op de website van KW aan 299 € staan en NO LIMITS YFZ ze aan 252 € kan leveren, zou je toch gewoon blij moeten zijn en niet met de vraag zitten van " hoe kan dat ". Hij zal dan wel een korting krijgen en hij bied ze jullie aan met deze korting. Hier kunnen jullie alleen maar gelukkig over zijn.
en verlaagde quad dient niet meer om te springen ben ik niet mee akkoord,je kan een quad verlagen met korte schokdempers dan kan je wel nog springen,als je ziet op supermotard welke jumps ze erin leggen en daar hangen de quads ook tegen de grond.maar met die verlagingsblokken en kortere veren begin je inderdaad beter niet te springen..
Nee toch bedankt hoor. Verlaagd en springen of dat nu met verlagingsblokken, veren, of een komplete regelbare set is springen hoeft voor mij niet met een verlaagde quad.
En als ik over verlagen praat gaat het niet over enkele centimeters maar over een pak centimeters. Dus zo plat mogelijk en dan moet ge toch niet meer gaan springen denk ik. Kan niet gezond zijn zowel voor de quad niet als voor de rijder niet.
En als ik over verlagen praat gaat het niet over enkele centimeters maar over een pak centimeters. Dus zo plat mogelijk en dan moet ge toch niet meer gaan springen denk ik. Kan niet gezond zijn zowel voor de quad niet als voor de rijder niet.
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
- Locatie: Home
- Contacteer:
Doublet heeft het hier ook over het echte Supermoto werk zoals in Spa en circuits in Venray met 4 tafelbulten erin. Niet om zomaar voor de show rond te rijden. En zoals Doublet zegt kan je met verlaagde schokbrekers best springen, alleen dan geen verlagers meer eronder want dat zal het niet houden. En lager hoeft niet bij de Supermoto als je alleen kortere en stuggere schokkers hebt dan zit je al laag zat, als je kijkt hoe hard die mannen gaan
Nee idd op die manier hoeft het ook niet lager. Ik bedoel gewoon in ons geval als je de quad in het geheel bekijkt begrijp je toch dat deze niet meer gemaakt is om te springen. Zelfs al zou er een volledige set onder staan. Ik heb het dus over de Raptor van kevin, om zot te doen nemen we gewoon de Grizzly.
Ok een Grizzly is nu ook weer geen crossding maar je kan er veel plezier mee beleven.
De Verlagingsblokken zijn achter een tijd ook alweer achterhaald en gaan we inderdaad zoals hierboven reeds eerder vermeld op een volledige set KW's overgaan met enkele nodige aanpassingen.
In ieder geval komt er binnen een niet al te lange termijn nog een quad bij om ons uit te leven
Ok een Grizzly is nu ook weer geen crossding maar je kan er veel plezier mee beleven.
De Verlagingsblokken zijn achter een tijd ook alweer achterhaald en gaan we inderdaad zoals hierboven reeds eerder vermeld op een volledige set KW's overgaan met enkele nodige aanpassingen.
In ieder geval komt er binnen een niet al te lange termijn nog een quad bij om ons uit te leven
- FLIPmode
- Quadracer
- Berichten: 1196
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
- Locatie: DE maaskant
- Contacteer:
Dat tegen de grond hangen is nog altijd een mooie 10 cm vrij(ik wou dat ik het had) en kan je veel mee,met de juiste schokkers uiteraard.doubletracing schreef:Charger69 schreef:Het is zo : als ge de gewone schokbreker gaat gebruiken is dat geen probleem voor de wegligging hoor. Ik heb in het verleden tientallen auto's op die manier verlaagd en stuk voor stuk kwamen ze stabieler op de weg te liggen. Het enige nadeel is dat ze dan ook harder komen te liggen. Bochten pakken is geen probleem want daar zitten voor een groot deel ook uw banden voor tussen. Rij je met slechte banden heb je natuurlijk minder grip.
Wat er wel gaat gebeuren is dat uw originele schokdemper het zwaarde te verduren gaat krijgen en dus ook sneller versleten gaat zijn. Maar dat is alweer zo een van die keuzes die je moet maken. Een verlaagde quad dient niet meer om te springen maar om sneller en stabieler door de bochten te kunnen gaan.
Het is wel zo dat bij die auto's die ik verlaagd heb we spreken van een verlaging tot maximaal - 5 cm. Lager was het niet aangeraden omdat de schokdemper dan zo goed als geen werking meer heeft en er DAN idd sprake is van een slechtere wegligging in de bochten en het gevoel van dweilen op de baan krijgt. De hele zaak komt dan gewoon zo stug te staan dat hij over de baan hobbelt. En door dat gehobbel gaat ge in de bochten dus problemen krijgen.
In het geval hier is het wel zo dat dit tot het uiterste getest is door 1 van de strengste instanties die er op dit vlak bestaan en dat is de Duitse TÜV. Dus je gaat me toch niet vertellen dat die mensen verkeerd zijn hé. Zij meten en testen ook of de verhouding tussen de verlagingsveren en de demper kloppen en voldoende op elkaar inwerken.
Maar dus zoals ik al zei gaan er op Kevin Raptor zijn quad in de toekomst ook van die KW's opkomen, maar dan wel de volledige set. Dit enkel maar omdat we ze eventueel nog in combinatie met de verlagingsblokken willen monteren om op die manier zo goed als plat tegen de grond te kunnen komen.
Dan nog even dit : als ze op de website van KW aan 299 € staan en NO LIMITS YFZ ze aan 252 € kan leveren, zou je toch gewoon blij moeten zijn en niet met de vraag zitten van " hoe kan dat ". Hij zal dan wel een korting krijgen en hij bied ze jullie aan met deze korting. Hier kunnen jullie alleen maar gelukkig over zijn.
en verlaagde quad dient niet meer om te springen ben ik niet mee akkoord,je kan een quad verlagen met korte schokdempers dan kan je wel nog springen,als je ziet op supermotard welke jumps ze erin leggen en daar hangen de quads ook tegen de grond.maar met die verlagingsblokken en kortere veren begin je inderdaad beter niet te springen..
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
- Locatie: Home
- Contacteer:
De veren moeten ook stugger zijn voor Supermoto en echt baan gebruik anders rem je eens en duikt hij naar voren en gaat dweilen op de weg. Heb ook Supermoto gereden met standaard schokkers en verbrede armen, en anderen hadden wel andere veren en dat merk je toch wel (Ik ben geen supermoto freak dus die schokkers hoefden van mij niet )jep schreef:Kan je niet beter de bevst punten op je a armen naar buiten zetten en vastlassen
Heb dit bij mn vorige 660 gedaan is een beetje arbeid maar kost niks
Kan je ook je orginele veren behouden