Overstap Yamaha Banshee 350 naar Suzuki LTZ 400

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
Twanneke
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Overstap Yamaha Banshee 350 naar Suzuki LTZ 400

Bericht door Twanneke »

Ik rijd al een tijdje op een Yamaha Banshee 350 zonder kenteken, altijd op het zand, logisch want op de weg mag ik niet komen.
Nu zou ik toch graag een Quad op kenteken willen gaan rijden, mijn oog viel op de Suzuki LTZ 400.
Ik vind de Banshee geweldig rijden, ik zou er dus 1 kunnen zoeken op kenteken, maar ik heb weinig zin om met een hoogtoerige 2 takt veel kilomters over de weg te gaan rijden, denk aan het bezineverbruik, slijtage en vooral het tanken met mengsmering.
De Suzuki is nog enigzins te betalen op kenteken viel mij op (Belgie).
Mijn vraag is echter hoeveel vermogen de Suzuki heeft, moet ik veel inleveren vergeleken met de Yamaha of zal dat enigzins meevallen.
Mijn Banshee is voorzien van 2 Van Hasselt uitlaatjes om het vermogen wat op te voeren.
En zijn er nog nadelen aan de Suzuki of is het gewoon een prima machine (zover ik op het forum lees is er weinig mee mis :duimhoog: )
YFZ 450
ticoquad
Quadrider
Quadrider

Bericht door ticoquad »

Hey twanneke
De quad die je heb gekozen is een goeie quad suzuki ltz 400 maar allen de power van je banshee is wat meer agresief dan de z400 maar voor op de is de z400 wel goed maar als je voor meder vermogen wil dan zou ik een yamaha raptor 700 nemen die is ook goed.
Afbeelding
Twanneke
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Twanneke »

Mijn budget laat geen Raptor 700 toe...
YFZ 450
ICHE
Quad Master
Quad Master

Bericht door ICHE »

kijk, een suzuki is een geweldige quad, zowel op de baan als cross is hij goed, daarom niet in beide de beste, we hebben in het weekend met 3 suzuki's eens een sprint gedaan op de baan tegen 2 yamaha's 700, op top snelheid moesten de suzu's het afleggen, maar afhankelijk van de tandwiel verhoudingen (deze zal ik nog eens navragen) waren 2 suzu's tot derde sneller dan de yamaha's(hier had er ook 1 ander verhoudingen), de mijne volledig standaard, kon maar nipt volgen maar verloor niet superveel terrein, en dat is ook de reden waarom ik de suzu heb gekocht, voor een hobby rijden een super degelijke quad die niet TE duur is en waarmee je toch goede prestaties kan neerzetten.
off-road kan ik niet over meepraten omdat dat verschilt van rijder tot rijder en ik off-road "voorzichtig" met mijn quadje ben en niet zomaar overal snel en hard doorknal.

voila en nu waarschijnlijk reacties maar denk dat iedereen wel kan beamen dat de suzuki's (400) prijs- kwaliteit zéér goed zijn.

:bier:
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Twanneke
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Twanneke »

Het gaat mij er ook niet om dat ik Perse sneller wil zijn. :)
2 vrienden hebben een Raptor 660 en YFZ 450.
Het is maar dat ik ze een beetje bij kan benen, en dat ze niet op elke hoek koffie staan te drinken omdat ik er dan eens aankom... :|
YFZ 450
ticoquad
Quadrider
Quadrider

Bericht door ticoquad »

Twanneke schreef:Het gaat mij er ook niet om dat ik Perse sneller wil zijn. :)
2 vrienden hebben een Raptor 660 en YFZ 450.
Het is maar dat ik ze een beetje bij kan benen, en dat ze niet op elke hoek koffie staan te drinken omdat ik er dan eens aankom... :|
Dan heb je een goede keus gemaakt de suzuki Ltz 400 is een goed allround quad.
PS : als je hem gaat halen doe gelijk je voorste tandwiel met 15 vertandingen.
Afbeelding
Shader_57
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Re: Overstap Yamaha Banshee 350 naar Suzuki LTZ 400

Bericht door Shader_57 »

Ben je nu toch voor de Yamaha YFZ450 gegaan?
Not only skill counts, you need to LOVE your quadbike :P

It will all be ok ik the end, and if it ain't, then it ain't the end :')
Plaats reactie