Masai A300
-
- Toeschouwer
- Berichten: 6
- Lid geworden op: ma 09 okt, 2006 20:13
- Locatie: Leopoldsburg
Masai A300
Hoi,
mij even voorstellen.
Ik ben sinds vorige week donderdag een Masai A300 rijder. Ik had vorig jaar namelijk onze tweede auto verkocht en een motor gekocht om het woon-werkverkeer te doen. Maar daar ik vond dat het in de winter toch maar gevaarlijk was op twee wielen heb ik me sinds vorige week een quad gekocht.
Gestuurd door de redelijke prijs heb ik gekozen voor de Masai A300 (3500euro). En ook omdat er twee jaar garantie op zit voor wisselstukken en werkuren.
MAAR, vorige week donderdag geleverd, en dus natuurlijk direkt een paar rustige kilometers gedaan. Daar begon het schoentje al te wringen. Het lichtje van de koeling ging branden. Direkt het waterniveau gecontroleerd, maar dat was in orde. Toen gebeld naar de verkoper, en die vertelde mij dat ik moest kijken of de ventilator aansloeg. Maar dat gebeurde niet. Dus is hij hem de volgende dag terug komen ophalen. In de namiddag bracht hij hem al terug. Dus dat was wel heel goede service. Er zou niet genoeg water in de radiator zelf gezeten hebben en daardoor sloeg de ventilator niet aan. Dus dat is nu wel verholpen. Sindsdien heeft het lampje niet meer gebrand.
Maar in het weekend viel mijn quad voor de eerste keer gewoon stil toen ik aan het rijden was. Na enkele malen geprobeerd gestart te hebben heb ik de motor een kleine minuut laten rusten omdat ik eerlijk gezegd niets wist wat ik moest doen. Toen terug geprobeerd, en hij startte wel. En ik had voordien helemaal niet hard gereden ofzo, want ik rij mijn quad in volgens de procedure, dus niet te hevig optrekken en niet volle gas. Nadien geen problemen meer.
Tot vandaag, toen ik terug kwam van mijn werk. Ik moet maar een 6km rijden, maar toch is hij drie maal stil gevallen op die afstand. Het ligt helemaal niet aan tekort aan benzine ofzo. Ik denk eerder dat hij tijdens het rijden plots geen ontsteking meer heeft. Ik heb hem thuis stationnair laten draaien en toen viel hij niet stil. Na een uurtje terug geprobeerd, maar hij viel na een kilometer ongeveer terug stil. Na telkens even gewacht te hebben kon ik hem terug starten. Ik heb ook geprobeerd even rustig rond te rijden(tegen 30/u) en toen viel hij niet stil. Maar laat me niet even goed gas geven of hij ligt eruit.
Zou het kunnen dat de ontsteking wegvalt tijdens het rijden?
Ik heb reeds gebeld met de verkoper en die gaat morgen contact opnemen met zijn Masaiverdeler en het probleem uitleggen.
Dus negen kansen op tien gaan ze mijn quad weer komen terug halen om hem na te kijken.
Nu is mijn vraag is hier iemand ook een Masai A 300 of 450 rijder? En heeft hij/zij misschien hetzelfde probleem gehad?
S'morgens start hij ook altijd niet direkt. En dit zou toch moeten met een elektrische choke hé. Als ik dan even op het pompje duw op de caburator doet hij het wel. Daarom dacht ik dat dit misschien hetzelfde probleem was met het stilvallen. Maar dan werkt het duwen van het pompje niet.
Het lijkt mij echt het wegvallen van de ontsteking.
Wie weet raad?
mij even voorstellen.
Ik ben sinds vorige week donderdag een Masai A300 rijder. Ik had vorig jaar namelijk onze tweede auto verkocht en een motor gekocht om het woon-werkverkeer te doen. Maar daar ik vond dat het in de winter toch maar gevaarlijk was op twee wielen heb ik me sinds vorige week een quad gekocht.
Gestuurd door de redelijke prijs heb ik gekozen voor de Masai A300 (3500euro). En ook omdat er twee jaar garantie op zit voor wisselstukken en werkuren.
MAAR, vorige week donderdag geleverd, en dus natuurlijk direkt een paar rustige kilometers gedaan. Daar begon het schoentje al te wringen. Het lichtje van de koeling ging branden. Direkt het waterniveau gecontroleerd, maar dat was in orde. Toen gebeld naar de verkoper, en die vertelde mij dat ik moest kijken of de ventilator aansloeg. Maar dat gebeurde niet. Dus is hij hem de volgende dag terug komen ophalen. In de namiddag bracht hij hem al terug. Dus dat was wel heel goede service. Er zou niet genoeg water in de radiator zelf gezeten hebben en daardoor sloeg de ventilator niet aan. Dus dat is nu wel verholpen. Sindsdien heeft het lampje niet meer gebrand.
Maar in het weekend viel mijn quad voor de eerste keer gewoon stil toen ik aan het rijden was. Na enkele malen geprobeerd gestart te hebben heb ik de motor een kleine minuut laten rusten omdat ik eerlijk gezegd niets wist wat ik moest doen. Toen terug geprobeerd, en hij startte wel. En ik had voordien helemaal niet hard gereden ofzo, want ik rij mijn quad in volgens de procedure, dus niet te hevig optrekken en niet volle gas. Nadien geen problemen meer.
Tot vandaag, toen ik terug kwam van mijn werk. Ik moet maar een 6km rijden, maar toch is hij drie maal stil gevallen op die afstand. Het ligt helemaal niet aan tekort aan benzine ofzo. Ik denk eerder dat hij tijdens het rijden plots geen ontsteking meer heeft. Ik heb hem thuis stationnair laten draaien en toen viel hij niet stil. Na een uurtje terug geprobeerd, maar hij viel na een kilometer ongeveer terug stil. Na telkens even gewacht te hebben kon ik hem terug starten. Ik heb ook geprobeerd even rustig rond te rijden(tegen 30/u) en toen viel hij niet stil. Maar laat me niet even goed gas geven of hij ligt eruit.
Zou het kunnen dat de ontsteking wegvalt tijdens het rijden?
Ik heb reeds gebeld met de verkoper en die gaat morgen contact opnemen met zijn Masaiverdeler en het probleem uitleggen.
Dus negen kansen op tien gaan ze mijn quad weer komen terug halen om hem na te kijken.
Nu is mijn vraag is hier iemand ook een Masai A 300 of 450 rijder? En heeft hij/zij misschien hetzelfde probleem gehad?
S'morgens start hij ook altijd niet direkt. En dit zou toch moeten met een elektrische choke hé. Als ik dan even op het pompje duw op de caburator doet hij het wel. Daarom dacht ik dat dit misschien hetzelfde probleem was met het stilvallen. Maar dan werkt het duwen van het pompje niet.
Het lijkt mij echt het wegvallen van de ontsteking.
Wie weet raad?
Pas een Masai A300 rijder geworden en al problemen.
Masai 300 Dinli 270
Hallo,
Het probleem zit in de carburateur. Aan de rechterkant zit een dopje met daaronder een soort van filtertje. Deze direkt verwijderen. Heeft met het vacuum zuigen te maken en daardoor krijgt de motor niet voldoende brandstof. Stationair, gebruikt het niet zo veel en kan er net genoeg benzine in de vlotter lopen om te vernevelen. bij rijden komt er al snel een tekort.
Dit hebben wij reeds gezien bij een tiental Dinli's en waarschijnlijk dus ook bij de masai het probleem. De eerste had geen filtertje en reed dus meteen wel goed.
Het probleem zit in de carburateur. Aan de rechterkant zit een dopje met daaronder een soort van filtertje. Deze direkt verwijderen. Heeft met het vacuum zuigen te maken en daardoor krijgt de motor niet voldoende brandstof. Stationair, gebruikt het niet zo veel en kan er net genoeg benzine in de vlotter lopen om te vernevelen. bij rijden komt er al snel een tekort.
Dit hebben wij reeds gezien bij een tiental Dinli's en waarschijnlijk dus ook bij de masai het probleem. De eerste had geen filtertje en reed dus meteen wel goed.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 6
- Lid geworden op: ma 09 okt, 2006 20:13
- Locatie: Leopoldsburg
Yo Brumm,
alvast bedankt voor de vlugge reaktie.
Wij gaan je oplossing namiddag even proberen, en dan laat ik je morgen wel weten of daarmee het probleem opgelost is.
Ik vind nog een klein minpunt aan de Masai dat er geen peilstok aan de oliedop hangt. Men kan niet echt meten hoeveel olie er nog in zit. Je hebt wel een schermpje waar je de olie zit zitten, maar dan weet je nog niet of er genoeg inzit hé. Of is er daar ook een methode voor?
De verkoper had al zeker veel te veel olie in de motor gedaan, want er komt al enkel dagen een beetje uit de overloop van de motor. We dachten eerst dat het remolie was, omdat het aan de achterschijfrem naar onder drupt. Maar na het gevolgt te hebben kwam het dus uit de overloop van de motor en drupte zo op de achterbrug en vervolgens liep het uit de beschermkap van de schijfrem.
Een verkoper zou toch moeten weten hoeveel olie er op de machine moet, niet?
Maar nolmaals bedankt voor de oplossing. We gaan het zeker proberen.
Thanks
alvast bedankt voor de vlugge reaktie.
Wij gaan je oplossing namiddag even proberen, en dan laat ik je morgen wel weten of daarmee het probleem opgelost is.
Ik vind nog een klein minpunt aan de Masai dat er geen peilstok aan de oliedop hangt. Men kan niet echt meten hoeveel olie er nog in zit. Je hebt wel een schermpje waar je de olie zit zitten, maar dan weet je nog niet of er genoeg inzit hé. Of is er daar ook een methode voor?
De verkoper had al zeker veel te veel olie in de motor gedaan, want er komt al enkel dagen een beetje uit de overloop van de motor. We dachten eerst dat het remolie was, omdat het aan de achterschijfrem naar onder drupt. Maar na het gevolgt te hebben kwam het dus uit de overloop van de motor en drupte zo op de achterbrug en vervolgens liep het uit de beschermkap van de schijfrem.
Een verkoper zou toch moeten weten hoeveel olie er op de machine moet, niet?
Maar nolmaals bedankt voor de oplossing. We gaan het zeker proberen.
Thanks
Pas een Masai A300 rijder geworden en al problemen.
een overloop van motorolie heb ik nog nooit van gehoordThe Sheriff schreef:Yo Brumm,
alvast bedankt voor de vlugge reaktie.
Wij gaan je oplossing namiddag even proberen, en dan laat ik je morgen wel weten of daarmee het probleem opgelost is.
Ik vind nog een klein minpunt aan de Masai dat er geen peilstok aan de oliedop hangt. Men kan niet echt meten hoeveel olie er nog in zit. Je hebt wel een schermpje waar je de olie zit zitten, maar dan weet je nog niet of er genoeg inzit hé. Of is er daar ook een methode voor?
De verkoper had al zeker veel te veel olie in de motor gedaan, want er komt al enkel dagen een beetje uit de overloop van de motor. We dachten eerst dat het remolie was, omdat het aan de achterschijfrem naar onder drupt. Maar na het gevolgt te hebben kwam het dus uit de overloop van de motor en drupte zo op de achterbrug en vervolgens liep het uit de beschermkap van de schijfrem.
Een verkoper zou toch moeten weten hoeveel olie er op de machine moet, niet?
Maar nolmaals bedankt voor de oplossing. We gaan het zeker proberen.
Thanks
bij motoren staat er ook een raampje op ipv een peilstok en normaal staan daar ook merktekens op
bekijk het nog maar eens goed en kijk nog maar eens goed waar die olie vandaan komt want dit klinkt niet lekker
motorolie
Er mag absoluut niet meer in dan 1400 cc anders worden de keeringen door de opgebouwde druk er uit gedrukt.
Probeer ook er voor te zorgen dat de Olieoverloop slang niet voor de inlaat van lucht van de Vario komt. dit i.v.m. slippen vario
Probeer ook er voor te zorgen dat de Olieoverloop slang niet voor de inlaat van lucht van de Vario komt. dit i.v.m. slippen vario
-
- Toeschouwer
- Berichten: 6
- Lid geworden op: ma 09 okt, 2006 20:13
- Locatie: Leopoldsburg
Hoi,
ik heb dus mijn Masai deze avond terug binnen gedaan.
Nadat ik de oplossing had ontvangen van Brumm kreeg ik een telefoon van de Quadshop. Hij had het nagevraagd aan zijn verdeler. Die kwam met de oplossing om uit de tankdop de metalen bolletjes uit te halen, want het had inderdaad te maken met het vacuum zuigen van de benzine. Dat heb ik toen gedaan. Ben na het werk naar huis gereden en dacht dat het probleem opgelost was. MAAR 1 km van mijn deur viel hij terug stil. Na even gewacht te hebben wou hij nog niet starten. Toen heb ik de tankdop er even afgehaald en zelfs het schuimpje uit de rubber gehaald aan de caburateur. Maar eveneens deed hij niets.
Ben toen maar de laatste km naar huis gewandeld en de auto met de remork gaan halen. Toen ik terug kwam starte die rotzak wel.
Ik heb hem op de remork laten staan en rechtstreeks naar de Quadshop gedaan.
Ze kunnen hem nu degelijk nakijken en zorgen dat ik een machine terug krijg die fatsoenlijk werkt.
Ik laat nog van mij horen hoe het afloopt.
Toch bedankt voor de hulp jongens.
ik heb dus mijn Masai deze avond terug binnen gedaan.
Nadat ik de oplossing had ontvangen van Brumm kreeg ik een telefoon van de Quadshop. Hij had het nagevraagd aan zijn verdeler. Die kwam met de oplossing om uit de tankdop de metalen bolletjes uit te halen, want het had inderdaad te maken met het vacuum zuigen van de benzine. Dat heb ik toen gedaan. Ben na het werk naar huis gereden en dacht dat het probleem opgelost was. MAAR 1 km van mijn deur viel hij terug stil. Na even gewacht te hebben wou hij nog niet starten. Toen heb ik de tankdop er even afgehaald en zelfs het schuimpje uit de rubber gehaald aan de caburateur. Maar eveneens deed hij niets.
Ben toen maar de laatste km naar huis gewandeld en de auto met de remork gaan halen. Toen ik terug kwam starte die rotzak wel.
Ik heb hem op de remork laten staan en rechtstreeks naar de Quadshop gedaan.
Ze kunnen hem nu degelijk nakijken en zorgen dat ik een machine terug krijg die fatsoenlijk werkt.
Ik laat nog van mij horen hoe het afloopt.
Toch bedankt voor de hulp jongens.
Pas een Masai A300 rijder geworden en al problemen.
Helemaal verwijderen
Hallo,
Niet alleen het schuimpje verwijder het hele dopje maar. De Dinli die meteen goed reed, had er ook niks op. Gewoon verwijdern en meteen olie checken voor de overloop.
Niet alleen het schuimpje verwijder het hele dopje maar. De Dinli die meteen goed reed, had er ook niks op. Gewoon verwijdern en meteen olie checken voor de overloop.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 6
- Lid geworden op: ma 09 okt, 2006 20:13
- Locatie: Leopoldsburg
-
- Toeschouwer
- Berichten: 6
- Lid geworden op: ma 09 okt, 2006 20:13
- Locatie: Leopoldsburg
-
- Toeschouwer
- Berichten: 6
- Lid geworden op: ma 09 okt, 2006 20:13
- Locatie: Leopoldsburg
Het is dus nog altijd NIET opgelost!
Vorige dinsdag dus mijn quad terug binnen gedaan. Donderdag brachten ze hem terug. Hij was gemaakt zeiden ze. De benzinefilter zou vuil geweest zijn.
Vrijdag dus een tourke gaan doen. Ongeveer 15 km, geen enkel probleem gehad. Zaterdagavond is hij ook nog even buiten geweest voor een paar kilometer. Zondag juist even buiten voor te laten zien aan vrienden. Alles ging goed. Maandagmorgend, nieuwe werkweek, en ik gebruik hem dus voor naar het werk te rijden(6km) geen probleem. De vrienden op het werk vroegen al of hij nu gemaakt was. Zal wel zijn dat ze het vroegen. Nog maar een goede week oud en al twee keer terug in de werkplaats geweest. Ik zie dus "pico-bello nu". Dat had ik beter niet gezegd. In het naar huis rijden na de dagtaak begon hij terug te sputteren na een viertal kilometer. Viel toen terug stil. Hij starte nu wel direkt terug. 500 meter verder terug stil. Gestart, 200 verder terug stil. Zo ben ik dan toch thuis geraakt.
Thuis in de garage hem nog even op rollentie laten draaien en een beetje aan het zoeken wat er nu toch mis kan zijn. Ik ken er eigenlijk wel niet veel van, maar je wil toch dat je machientje fatsoenlijk rijd. Opeens rook ik benzine. En zag een plasje staan onder de quad. Het kwam dus uit het rubberen buisje onderaan de caburateur. Kraantje direkt toe gezet. Toen gebeld naar de shop. Tik maar tegen de onderkant van de caburateur en dat is gemaakt dan. Na een aantal malen te tikken bleef de benzine gewoon lopen. En toch daarmee was het probleem van het stilvallen nog niet gemaakt.
Dus ze zijn mijn quad wederom terug komen halen. Nu kreeg ik wel na even aandringen een vervangquad, want anders kan ik niet op mijn werk geraken, een Sym Trackrunner 200. Nu ben ik juist dus een klein toertje gaan maken, en hij valt inderdaad niet stil. Hij schokkeld wel steeds als je de gas open trekt. Precies of de versnellingen er moeten inschieten. Maar zoiets heeft toch geen echte versnellingen hé?Bij traag de snelheid opdrijven doet hij het goed. Is hij misschien begrensd ofzo zodat je niet stevig kunt optrekken?Maar natuurlijk is dat niet de bedoeling. Maarja, het is toch maar voor even. Tot in mijn Masai GEMAAKT terug krijg.
Dus weet iemand misschien de oplossing voor mijn Masai? Iemand heeft mij ook al verteld dat het de CDI zou kunnen zijn. Zou dat kunnen? Maarja zoiets moeten ze dan toch weten in de quadshop, vindt je niet?
Wanneer zal ik uiteindelijk een degelijk quadje hebben om gaan te werken?
Greetz
Vorige dinsdag dus mijn quad terug binnen gedaan. Donderdag brachten ze hem terug. Hij was gemaakt zeiden ze. De benzinefilter zou vuil geweest zijn.
Vrijdag dus een tourke gaan doen. Ongeveer 15 km, geen enkel probleem gehad. Zaterdagavond is hij ook nog even buiten geweest voor een paar kilometer. Zondag juist even buiten voor te laten zien aan vrienden. Alles ging goed. Maandagmorgend, nieuwe werkweek, en ik gebruik hem dus voor naar het werk te rijden(6km) geen probleem. De vrienden op het werk vroegen al of hij nu gemaakt was. Zal wel zijn dat ze het vroegen. Nog maar een goede week oud en al twee keer terug in de werkplaats geweest. Ik zie dus "pico-bello nu". Dat had ik beter niet gezegd. In het naar huis rijden na de dagtaak begon hij terug te sputteren na een viertal kilometer. Viel toen terug stil. Hij starte nu wel direkt terug. 500 meter verder terug stil. Gestart, 200 verder terug stil. Zo ben ik dan toch thuis geraakt.
Thuis in de garage hem nog even op rollentie laten draaien en een beetje aan het zoeken wat er nu toch mis kan zijn. Ik ken er eigenlijk wel niet veel van, maar je wil toch dat je machientje fatsoenlijk rijd. Opeens rook ik benzine. En zag een plasje staan onder de quad. Het kwam dus uit het rubberen buisje onderaan de caburateur. Kraantje direkt toe gezet. Toen gebeld naar de shop. Tik maar tegen de onderkant van de caburateur en dat is gemaakt dan. Na een aantal malen te tikken bleef de benzine gewoon lopen. En toch daarmee was het probleem van het stilvallen nog niet gemaakt.
Dus ze zijn mijn quad wederom terug komen halen. Nu kreeg ik wel na even aandringen een vervangquad, want anders kan ik niet op mijn werk geraken, een Sym Trackrunner 200. Nu ben ik juist dus een klein toertje gaan maken, en hij valt inderdaad niet stil. Hij schokkeld wel steeds als je de gas open trekt. Precies of de versnellingen er moeten inschieten. Maar zoiets heeft toch geen echte versnellingen hé?Bij traag de snelheid opdrijven doet hij het goed. Is hij misschien begrensd ofzo zodat je niet stevig kunt optrekken?Maar natuurlijk is dat niet de bedoeling. Maarja, het is toch maar voor even. Tot in mijn Masai GEMAAKT terug krijg.
Dus weet iemand misschien de oplossing voor mijn Masai? Iemand heeft mij ook al verteld dat het de CDI zou kunnen zijn. Zou dat kunnen? Maarja zoiets moeten ze dan toch weten in de quadshop, vindt je niet?
Wanneer zal ik uiteindelijk een degelijk quadje hebben om gaan te werken?
Greetz
Pas een Masai A300 rijder geworden en al problemen.
Vlotter
Deze keer is de vlotter blijven hangen in je carb. Waarschijnlijk vuiltje of ed. Inderdaad helpt tikken tegen de carb. vaak wel. Maar je kunt de quad ook vaak even opzetten en dan weer terug.
Heeft niet met de CDI te maken. Is echt een bezinen probleem. Hebben ze het dopje nu ook verwijderd?
Misschien het beste de carb. schoonmaken. dan moet het allemaal weer gaan doen. En check ook even je benz. Filter.
Success. Zelfde ook eens gehad met Phoenix en breeze.
Heeft niet met de CDI te maken. Is echt een bezinen probleem. Hebben ze het dopje nu ook verwijderd?
Misschien het beste de carb. schoonmaken. dan moet het allemaal weer gaan doen. En check ook even je benz. Filter.
Success. Zelfde ook eens gehad met Phoenix en breeze.
hallo,
ik heb vorige week vrijdag een nieuwe quad masai A 300 gekocht,ik heb er 300 km mee gereden en ben er zeer te vreden over. enkele dagen geleden had ik gelezen dat er iemand een probleem had met zijn masai A300 in verband met stilvallen onder het rijden. ik ben vandaag nog gaan rijden zo een 70 km en heb het zelfde probleem vandaag gehad gewoon onder het rijden stil vallen en dan moet ik even wachten en dan start hij weer even verder rijden en valt hij weer stil,kan mij iemand goede raad verlenen.
alvast bedankt,
ik heb vorige week vrijdag een nieuwe quad masai A 300 gekocht,ik heb er 300 km mee gereden en ben er zeer te vreden over. enkele dagen geleden had ik gelezen dat er iemand een probleem had met zijn masai A300 in verband met stilvallen onder het rijden. ik ben vandaag nog gaan rijden zo een 70 km en heb het zelfde probleem vandaag gehad gewoon onder het rijden stil vallen en dan moet ik even wachten en dan start hij weer even verder rijden en valt hij weer stil,kan mij iemand goede raad verlenen.
alvast bedankt,
hoi,
bedankt voor de reactie,ga het eens nakijken
hopelijk is het maar een kleinigheid
groeten,
Toegevoegd na 48 uur 16 minuten:
hoi,
het probleem met mijn masai A300 stilvallen onder het rijden?
de verdeler waar ik mijn masai A300 vorige week gekocht heb heeft me opgebeld,
masai gaat een paket opsturen met daar in een nieuw benzinekraan,benzinedop en benzinefilter en zou daardoor het probleem opgelost moeten zijn met stilvallen onder het rijden,het had te maken hebben met vacum zuigen, moet hem van de week binnen brengen en word alles vervangen,moet wel zeggen dat de service bij de verdeler waar ik hem gekocht heb goed is, ik had mijn probleem doorgebeld aan de verdeler en na 2 uur belde hij terug dat masai de nieuwe onderdelen al zou opsturen.
dus volgens mij heb jij het zelfde probleem als mij met stilvallen met je masai,wat zij de verdeler van jou probleem?
bedankt voor de reactie,ga het eens nakijken
hopelijk is het maar een kleinigheid
groeten,
Toegevoegd na 48 uur 16 minuten:
hoi,
het probleem met mijn masai A300 stilvallen onder het rijden?
de verdeler waar ik mijn masai A300 vorige week gekocht heb heeft me opgebeld,
masai gaat een paket opsturen met daar in een nieuw benzinekraan,benzinedop en benzinefilter en zou daardoor het probleem opgelost moeten zijn met stilvallen onder het rijden,het had te maken hebben met vacum zuigen, moet hem van de week binnen brengen en word alles vervangen,moet wel zeggen dat de service bij de verdeler waar ik hem gekocht heb goed is, ik had mijn probleem doorgebeld aan de verdeler en na 2 uur belde hij terug dat masai de nieuwe onderdelen al zou opsturen.
dus volgens mij heb jij het zelfde probleem als mij met stilvallen met je masai,wat zij de verdeler van jou probleem?