Vetnippels doorsmeren

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Twan #33
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Vetnippels doorsmeren

Bericht door Twan #33 »

Kan iemand mij vertellen of er verschillende maten in vetnippels zitten? Ik heb 2 vetpompen (1 net nieuw gekocht) maar met beide spuit het vet gewoon tussen de nippel en de aansluiting door.

Bij 1 is de aansluitmaat te groot en flopt de nippel er zo vanaf wanneer ik pomp en met de ander werkt hij heel af en toe wanneer ik de hele kop eraf draai en deze dan weer in elkaar draai.

Kan het soms zijn dat het een amerikaanse maat is ofzo?

Bedankt alvast .
Check my project here HERE
And find all pictures HERE

www.quadclub.nl

SHE SUCKS GAS AND HOULS ASS
fastrogeke
Quadrider
Quadrider

Bericht door fastrogeke »

hoi.voor zover ik weet zijn er verschillende soorten vetnippels.maar deze kunnen als het goed is met iedere vetspuit doorgesmeerd worden.je moet de kop(slang) goed op de nippel drukken en er recht op houden.als het goed is zit op de kop die je op de nippel drukt ook schroefdraad.hier kun je de kop mee op de nippel vastdraaien.het kan ook zijn dat het kogeltje in de nippel vastzit.je kunt dan proberen het kogeltje los te krijgen door er wat kruipolie op te spuiten en met een dreveltje het kogeltje voorzichtig los te slaan.let wel op dat je het kogeltje/kop van de nippel en eht veertje onder de kogel niet beschadigt.misschien een tip,stofkapjes over de kop van de nippel zorgen ervoor dat er geen vuil en water bij het kogeltje kunnen komen.
MVG fastrogeke :rock:
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=404

http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408

mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar

voor de MODS, kijk maar ff in de garage
Twan #33
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Twan #33 »

ik kan hem vastdraaien, de nippel zit niet vast en de lager enz zit nog niet vol met vet dus daar kan het ook niet aan liggen :chagarijn:
Check my project here HERE
And find all pictures HERE

www.quadclub.nl

SHE SUCKS GAS AND HOULS ASS
Léon
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Léon »

als jij je kopje van je vetspuit is bekijkt dan kan je zien dat het een beweegbaar kopje is(de binnenste)zodoende kan je meerder maten smeren.
je moet de vetspuit er goed op duwen en de vetnippels eerst goed zuiver maken
ik smeer mijn americanen en polaris en vito ja noem maar op dus denk dat je toch iets niet goed doet :wink:
****^*****YFZ-450-R-2009*****^*****
fastrogeke
Quadrider
Quadrider

Bericht door fastrogeke »

dan kan het zijn dat er vet onder het kogeltje zit wat hard is geworden.je zou de vetnippel eruit kunnen draaien om te kijken of deze aan de onderkant schoon is.als vet hard wordt moet je meer kracht zetten met de vetspuit,en dan komt er meestal vet uit de kop van de slang en krijg je geen vet de nippel in.goed schoonmaken is mijn advies
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=404

http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408

mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar

voor de MODS, kijk maar ff in de garage
Turboy6
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Turboy6 »

Anders gewoon een doosje met extra nippels kopen, da kost geen geld en de oude de vuilbak in. Is maar 1 minuut werk om een nippel te veranderen. Ik begin er zelfs ni aan om da kogeltje los te krijgen :afgestudeerd:
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

Ik denk dat je even de nippel eraf moet draaien en goed moet schoonmaken, of anders een nieuwe vetnippel kopen. En dan de kop er goed opgedrukt houden en dan pompen.
Plaats reactie