~JoAcHiM~ schreef:Ik zou niet teveel zorgen maken over die toeren; als het maar 1 keer voor komt. Zoals Hans zegt het zijn lentekriebels.
Toen ik naar de préstart kwam van dakar in Hasselt had ik opeens ook iets raars.
Ik kon op een bepaald moment mijn hele voorrem intrekken zonder weerstand te voelen en zonder af te remmen. 20 meter verder was mijn voorrem terug normaal en was er niks aan de hand!! Hoe verklaar je dat
een mirakel?
jonges, m'n blaster heeft zoveel gekke geluiden gemaakt. niks ging kapot, tuurlijk is 4takt wat gevoeliger. maar ik denk dat het niks was, een knikje in de kabel ofzo... zolang je alles beetje in de gaten houd komt dat wel goed! maar je hebt gelijk, beter te voorzichtig dan helemaal niet!!
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Rocky schreef:
Hoe bedoel je opgebruikt?? Normaal gaat er niets uit. (Bij mij toch niet)
Ik weet weinig van quad, motors, mechaniek... Ben maar een bediende
hé . Dus, de olie verbruikt wss niets omdat ik een 4-takt heb zeker?
Ik denk dat je 2 dingen door mekaar gooit. Je hebt de motor olie, die praktisch enkel vervuild, en bij sommige wat zakt.
Maar bij een 2-takt ( bv Blaster, Banshee) heb je ook een reservoir voor de 2-takt olie die in de carburator met de benzine vermengd wordt. Deze zakt uiteraard wel.
Snappie
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe
Rocky schreef:Ik denk dat je 2 dingen door mekaar gooit. Je hebt de motor olie, die praktisch enkel vervuild, en bij sommige wat zakt.
Maar bij een 2-takt ( bv Blaster, Banshee) heb je ook een reservoir voor de 2-takt olie die in de carburator met de benzine vermengd wordt. Deze zakt uiteraard wel.
Nu heb ik vanmiddag weer hetzelfde probleem tegengekomen, maar nu was het nog erger.
Ik reed gewoon terug op maximum ongeveer toen hij terug over zijn toeren ging. Hij stond echt in neutraal nu, ik kon niets meer doen, zelfs met mijn versnelling naar omlaag of omhoog te doen, bleef hij maar in neutraal staan. T'is echt beu nu!!! Weet echt niet wat doen
Nu heb ik vanmiddag weer hetzelfde probleem tegengekomen, maar nu was het nog erger.
Ik reed gewoon terug op maximum ongeveer toen hij terug over zijn toeren ging. Hij stond echt in neutraal nu, ik kon niets meer doen, zelfs met mijn versnelling naar omlaag of omhoog te doen, bleef hij maar in neutraal staan. T'is echt beu nu!!! Weet echt niet wat doen
kan je iets specifieker zijn?
Hoe is het deze keer gebeurd? Je zat in 5e en ineens deed de motor alsof ie in neutraal zat? En dan ben je gestopt en probeerde je te schakelen vanuit neutraal maar lukte het niet meer?
Check ook eens of dat achteruit hendeltje wel goed uitgeschakeld is.
Hellracer schreef:je hebt een lek tussen carbu en motor, als hij daar lucht neemt blijft hij toeren draaien zelf in neutraal en zonder gas te geven.
Heb deze ervaring van op mijn Modelauto met 22cc 2takt
Zit misschien goed vast maar misschien klein scheur in het rubber.
check it
Ik ken echt niets van mechaniek, waar vind ik dat? Toevallig geen fotooke ervan?
Fré schreef:kan je iets specifieker zijn?
Hoe is het deze keer gebeurd? Je zat in 5e en ineens deed de motor alsof ie in neutraal zat? En dan ben je gestopt en probeerde je te schakelen vanuit neutraal maar lukte het niet meer?
Check ook eens of dat achteruit hendeltje wel goed uitgeschakeld is.
Dus, toen ik in 5de zat deed de motor alsof hij in neutraal stond. Toen ik aan het uitbollen was probeerde ik hem een vitesse lager te zetten en was nog altijd hetzelfde probleem, heb al mijn vitessen afgelopen terwijl ik aan het uitbollen was en de motor deed telkens alsof hij in neutraal stond.