Schijfslot
-
- Quadrider
- Contacteer:
Schijfslot
Als ik hier een tip mag geven voor sloten, koop geen schijfrem-slot!!! Ik heb dit al 2x vergeten. Gelukkig is er nog niets aan mijn schijf zelf, enkel het klein "beschermkapje" (of hoe je het ook noemt) onder mijn ketting en schijfrem is wat geplooid en wat verf die ervan is gegaan. Ik heb nu besloten om dit niet meer te doen want het is iedere keer een groot werk om dit ervan te halen als hij vast zit.
Gelukkig werkt mijn broer bij een fabriek die fietskaders spuit zodat ik dat beschermkapje kan laten herspuiten.
Koop dit echt niet, of vergeet dit zeker NOOIT!!!
Gelukkig werkt mijn broer bij een fabriek die fietskaders spuit zodat ik dat beschermkapje kan laten herspuiten.
Mijn quad en aanhangwagen staat te koop op http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... highlight=
-
- Quadrider
- Contacteer:
Ik weet het zelf niet, ik werkte altijd met die schijfrem, maar is dus echt niet praktisch. Ik ga inderdaad ook kijken voor een ketting die je vasthangt aan een paal, rek,... Maar het nadeel daarvan is dan weer dat je iedere keer zo'n zware ketting moet meesleurenFré schreef:tnx voor de goeie tip!
wat zou je wel aanraden tegen diefstal (ook als je bv ergens een pot gaat pakken)? Een ketting die je quad aan 1 of ander voorwerp vastmaakt?
Mijn quad en aanhangwagen staat te koop op http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... highlight=
-
- Quad Expert
kben eerlijk gezegd minder bang dat ze hem zullen starten en wegrijden dan dat ze hem gewoon opladen en meenemen.
Dat starten is volgens mij nog niet zo simpel zonder sleutel en zonder te weten wat je moet doen om hem in gang te krijgen.
Nu ik eraan denk, vrijdagavond had ik even een aanval van ver gevorderde seniliteit: ik startte mijn quad en ik wou nog effe in het donker een ritje gaan maken, maar ik heb 5 minuten lang moeten nadenken hoe ik mijn lichten moest aansteken
Dat starten is volgens mij nog niet zo simpel zonder sleutel en zonder te weten wat je moet doen om hem in gang te krijgen.
Nu ik eraan denk, vrijdagavond had ik even een aanval van ver gevorderde seniliteit: ik startte mijn quad en ik wou nog effe in het donker een ritje gaan maken, maar ik heb 5 minuten lang moeten nadenken hoe ik mijn lichten moest aansteken
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
- Quadrider
- Contacteer:
Inderdaad, ik heb ook het meeste schrik dat ze hem gewoon zullen opladen, en wees gerust, in 5 minuten is zoiets gebeurd. Een vriend heeft dat meegemaakt, wel met zijn booster maar toch...Fré schreef:kben eerlijk gezegd minder bang dat ze hem zullen starten en wegrijden dan dat ze hem gewoon opladen en meenemen.
Haha, wel grappigFré schreef:ik startte mijn quad en ik wou nog effe in het donker een ritje gaan maken, maar ik heb 5 minuten lang moeten nadenken hoe ik mijn lichten moest aansteken
Als ze hem willen opladen, doen ze dat ze, zelfs MET slot. Over dat starten, het klinkt misschien belachelijk, maar met m'n Zwitser zakmes (dat ik altijd bijheb) kan ik m'n Blaster starten, m'n vroegere Aeon en de Bobcat. Ik gebruik dat latje, waar je ook de schubben van een vis mee kunt afdoen. Redelijk belachelijk eigelijk...
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
gewoon een goed alarm er opzetten , ik heb er één laten zetten , als ze er aankomen gaat er een alarm af waar je van gaat lopen en gaat de start onderbreking in zijn werk en dan mijn schijfremslot er op !! als ik hem ergens zet op een knopje drukken en de vier pinkers gaan branden en een mooi geluidje en dan staat hij scherp !!
gaan ze niet mee lopen hoor
gaan ze niet mee lopen hoor
in de toekomst .....
-
- Quad Expert
Desalniettemin is een goed gesloten quad imho veel veiliger! Als ze de tijd hebben natuurlijk, en het niet opvalt, maar op dergelijke plekken zet je je quad gewoonlijk toch niet. Ik heb het eerder over beveiliging als ie bijvoorbeeld ergens goed in het zicht staat, onder andere ook in mijn zicht. Anders zou ik mijn quad niet alleen laten!L.D. schreef:Als ze hem willen opladen, doen ze dat ze, zelfs MET slot. Over dat starten, het klinkt misschien belachelijk, maar met m'n Zwitser zakmes (dat ik altijd bijheb) kan ik m'n Blaster starten, m'n vroegere Aeon en de Bobcat. Ik gebruik dat latje, waar je ook de schubben van een vis mee kunt afdoen. Redelijk belachelijk eigelijk...
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Even een korte anekdote : twee jaar geleden was ik met de quad in St.-Tropez. Even lekker naar de boten en mooie meiden gaan kijken in de haven . Parking gezocht en gevonden recht tegenover het politiekantoor (lekker veilig) en quad vastgemaakt aan ketting die tussen paaltjes hing. Na de middag terug naar de quad en vertrokken.
Wel vergeten ketting los te maken en paaltje en al mee,... recht tegenover politiekantoor !
Vlug losgemaakt, gekeken of er niemand keek en vertrokken
Wel vergeten ketting los te maken en paaltje en al mee,... recht tegenover politiekantoor !
Vlug losgemaakt, gekeken of er niemand keek en vertrokken
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Re: Schijfslot
Bij de meest sloten voor schijfrem zit er een fluo kabel bij die je van je slot naar je stuur brengt. Als je dan opstapt zie je die kabel hangen en vergeet je je slot nietWå®®iør schreef:Als ik hier een tip mag geven voor sloten, koop geen schijfrem-slot!!! Ik heb dit al 2x vergeten. Gelukkig is er nog niets aan mijn schijf zelf, enkel het klein "beschermkapje" (of hoe je het ook noemt) onder mijn ketting en schijfrem is wat geplooid en wat verf die ervan is gegaan. Ik heb nu besloten om dit niet meer te doen want het is iedere keer een groot werk om dit ervan te halen als hij vast zit.
LTR-450
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team