Hallo uit FLORIDA!

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
corrupt05
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door corrupt05 »

maar waarom vertelt de RDW me dat dan niet? ik zeg niet dat ik jullie niet geloof, maar ik heb hun duidelijk vertelt dat de quad hier is gekocht, dat ik em voor meer dan 6 maanden heb en dat ik alleen een VS title er van heb.

zie mijn email ^^^
De procedure is hetzelfde als andere toelatingskeuring op basis van verhuisgoed. Bij de toelatingskeuring op basis van verhuisgoed moet het voertuig voldoen aan de permanente eisen uit het Voertuigreglement. Dit in tegenstelling tot een normale toelatingskeuring waarbij het voertuig aan alle Europese toelatingseisen moet voldoen.

ahh wat denke jullie
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Exact wat Dozo zegt, je zit met de typegoedkeuring. Tuurlijk betaal je voor de keuring maar 132 euro ofzoiets, maar je zit nog met het keuren in Duitsland, naar Duitsland toe, etc...etc... en dan natuurlijk nog de knipperlichten, toeter, goedgekeurde banden en ga zo maar door en dat moet ook nog geïnstalleerd worden. Dan kom je al met al nog best duur uit.
jimmy-raptor
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door jimmy-raptor »

corrupt05 schreef:maar waarom vertelt de RDW me dat dan niet? ik zeg niet dat ik jullie niet geloof, maar ik heb hun duidelijk vertelt dat de quad hier is gekocht, dat ik em voor meer dan 6 maanden heb en dat ik alleen een VS title er van heb.

zie mijn email ^^^
De procedure is hetzelfde als andere toelatingskeuring op basis van verhuisgoed. Bij de toelatingskeuring op basis van verhuisgoed moet het voertuig voldoen aan de permanente eisen uit het Voertuigreglement. Dit in tegenstelling tot een normale toelatingskeuring waarbij het voertuig aan alle Europese toelatingseisen moet voldoen.

ahh wat denke jullie
idd zo had ik het ook begrepen ! en de rdw zal niet liegen hoor :)
Dozo
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Dozo »

probeer en je zal het ondervinden, ik hoop dat ik ongelijk heb(scheelt je zo weer een 1500) , en dat je omdat je het als een soort van boedel over laat komen geen extra kosten zou hebben .
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Ik ben bang dat je er niet onderuit komt, ik hoop het uiteraard wel voor je. Maar ik geef je weinig kans en je zal zoiezo het hele lichten en signaleringpakket plus goedgekeurde banden nodig hebben.
jimmy-raptor
Easy Quadrider
Easy Quadrider

oh ik dacht dat hij al een kenteken in de vs had ik dat geval kost het veel geld maar buiten dat een quad kaal in nl of belgie kost ook rond de 3800 euro dus ben je nog goedkoop uit denk ik zo !
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Lijkt mij niet, zo ver ik weet kan je bijna nergens in Amerika een kenteken op een quad krijgen.
corrupt05
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door corrupt05 »

Ralph schreef:Lijkt mij niet, zo ver ik weet kan je bijna nergens in Amerika een kenteken op een quad krijgen.
zijn 3 staten in de vs waar het mag, maar niet in FL waar ik woon...ik zal de rdw wel nog een mailtje sturen om te vragen of ik een typekeuring nodig heb?
jimmy-raptor
Easy Quadrider
Easy Quadrider

corrupt05 schreef:
Ralph schreef:Lijkt mij niet, zo ver ik weet kan je bijna nergens in Amerika een kenteken op een quad krijgen.
zijn 3 staten in de vs waar het mag, maar niet in FL waar ik woon...ik zal de rdw wel nog een mailtje sturen om te vragen of ik een typekeuring nodig heb?
typegoedkeuring
corrupt05
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door corrupt05 »

heb dit net gevonden en daar staat dus als de auto/motor uit de EU is OF verhuisgoed dan heeft die alleen maar een apk keuring nodig en dan nemen ze de gegevens aan van een gelijke typegoedkeuring:
Nederlandse typegoedkeuring
Als het voertuig is gebouwd volgens een bestaande Nederlandse typegoedkeuring, gebruikt de RDW de gegevens van deze typegoedkeuring.

Als niet is gebleken dat het voertuig is gebouwd volgens een typegoedkeuring, gebruikt de RDW de gegevens van het buitenlandse kentekenbewijs of stelt de gegevens ter plaatse vast.
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... boedel.htm
jimmy-raptor
Easy Quadrider
Easy Quadrider

dan moet je wel een CVO certificaat hebben ! en die heb je denk ik niet want die krijg je dus via duitsland :wink:
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Een quad valt onder driewielers met vier wielen (ja verzin het maar eens), dus dat is ook weer heel anders.
corrupt05
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door corrupt05 »

goed nieuws, heb eindelijk van de RDW een emailtje gekregen over de typegoedkeuring.. omdat het verhuisgoed is hoef ik geen typegoedkeuring te hebben, als verhuisgoed moet je em langer dan 6 maanden hebben, en dat heb ik ook.. hier is de email:

In principe geldt voor ieder voertuig dat het typegoedgekeurd moet zijn. Hiervan uitgezonderd is verhuisgoed
Indien u een verhuisgoedverklaring van de douane kunt overleggen waaruit blijkt dat het voertuig als verhuisboedel is ingevoerd:(Verhuisgoed)
jimmy-raptor
Easy Quadrider
Easy Quadrider

dan zal ik dat tog even goed vast leggen met de douane iig als het zo is toppie !
corrupt05
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door corrupt05 »

ja, we gaan em invoeren net zo als de autos die we mee nemen..
Plaats reactie