Innova IA8002 MX

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
shy fx
Quadrider
Quadrider
Berichten: 385
Lid geworden op: ma 06 feb, 2006 17:52
Locatie: Zutphen

Innova IA8002 MX

Bericht door shy fx »

Heey jongens ik heb banden gekocht maar daar ben ik ontevreden over.
Ik vroeg aan de dealer voor een band die zowel op de weg als op de baan kon
toen zei hij dat die Innova een goede en zeer harde band was. Nu had hij dus
alleen de maat 22x11x9 maar als ik nu over de weg rij dan zie je die banden zwabberen.
whoep whoep whoep hoor je dan, ik heb er zelfs nog lucht bij gedaan. Ik miss ook
een hoop kracht onderin maar de top licht wel hoger :draailach:.

Op het zand rijden ze trouwens wel lekker maar op de weg niet ook driften als een gek.
kep nu net 15 km er mee gereden maar ik voelde me niet veilig je zit veel hoger en ze
remmen ook voor geen meter.

Ik was mijn standard versleten dunlop banden gewend, dat waren net sliks.

Wat nu te doen. Iemand misschien intresse. 15 km mee gereden.

O ja hoe halen jullie de banden er af, laten jullie dat doen of kan je dat op zelf.
Geld ook voor het er op zetten hoe doen jullie dat?
Frank MB
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1745
Lid geworden op: do 25 sep, 2003 16:31
Locatie: Sevenhills

Bericht door Frank MB »

De mijn mening is dat je niet een band hebt waarmee je op de weg kan en op het onverharde, je moet dan altijd schipperen. Dus deze band is erg hard van compound, dus zal deze niet zo hard slijten op de weg, maar deze zal dan ook niet zo veel grip hebben als je oude dunlops die veel zachter van compound waren.
Om het zwabberen uit de banden te halen kun je naar een bandencenter gaan en je banden laten balanceren, dit zal je rijden al een stuk aangenamer maken. Maar dat neemt niet weg dat innova niet zulke goede kwaliteit banden heeft. Dit betekent voor jou dat je banden niet zo heel erg rond zijn en goed afgewerkt als een goldspeed, Maarja een goldspeed band is dan ook weer 2 keer zo duur.

Voor de maat banden, je wilde nogal snel banden hebben als ik dit zo lees, maar je had beter 20 inch banden kunnen nemen, deze zijn een stuk lager, en en dan heb je weer meer kracht onderin maar iets minder topsnelheid, dit kun je natuurlijk weer naar wens aanpassen dmv je tandwielen. Het slecht remmen komt ook weer door de compound en kwaliteit van de band.

Kortom kun je dus zeggen dat als je meer grip wil, beter wil remmen, en voor zand en hard te gebruiken: Koop dan een set goldspeeds die ze ook in de supermotard gebruiken. Deze banden kosten serieus geld maar dan heb je ook wat. Vergeet trouwens ook niet deze banden te balanceren. Wil je dit geld er niet aan uitgeven, en moet je roeien met de riemen die je hebt. tja dan moet je het doen met een wat mindere band die niet zulke goede eigenschappen heeft.

Voor (de)montage van banden zou ik toch even naar je dealer gaan, het kost misschien een paar euro en misschien is het service maar je kan er meestal zelf niet voor prutsen om de banden erom en eraf te krijgen.
mx jake
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 03 okt, 2003 19:45

Bericht door mx jake »

het gaat ook niet samen
veel grip en lange levensduur
Laatst gewijzigd door mx jake op za 19 mei, 2007 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
never drive faster then your angel can fly
Timmy@kawasaki
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 11 dec, 2006 20:12
Locatie: Waterland-Oudeman

Bericht door Timmy@kawasaki »

ik ben heel kontent van duro HF245 Racing&Asphalt

http://www.quadfun.be/shop/catalog/prod ... cts_id=174.


Heel goed op de baan en goed off-road. alleen op gras kun je niets doen...

gr Timmy
Turboy6
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 665
Lid geworden op: do 01 jun, 2006 19:08
Contacteer:

Bericht door Turboy6 »

Een goeie band voor beide is de Kenda Claw XCR, heb die ook gehad en zeer tevreden over. Rij nu nog enkel op de baan daarmee dat ik schreef 'had'
biestig
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 22 aug, 2005 23:50
Locatie: Helchteren

Bericht door biestig »

Goeie banden zijn ook de itp holeshots xct of in ieder geval holeshots die wat hardere compound hebben... was daar toch wel content van maar ook wel duur natuurlijk
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

De kwaliteit van Innova banden is gewoon lager dan bijv. Goldspeed.

Ik heb zelf de Goldspeed Street Devils, heb ze niet laten balanceren maar ze trillen nauwelijks.
Echt heerlijke band voor op de weg.
Kost misschien wat meer maar ze slijten bijna niet en de grip is fenomenaal.

Zijn er in verschillende compounds, rood, blauw, geel en zilver.
Rood is het zachtste.

Compounds are selected by colour
Ultra soft (wets) red compound
Soft (slicks and inters) blue compound
Medium (slicks and inters) yellow compound
Street sport road biased silver compound


Street compound rubber (silver street sport) is designed to cope with heat cycling under road conditions to infinity, beyond and back again, but has a lower operating temperature than race rubber before it starts to breakdown, this means that if you used it in a race the tyres would tear or wear out quicker than the race rubber.

Once a race tyre has completed its designed heat cycle life on a track grip will be compromised i.e. the tyre has ‘gone off’ and might lose a second or so a lap which is why you see racers selling perfectly good tyres which they don’t want anymore. These second hand tyres filter through to road / trackday users who get plenty more life out of them as the grip left is more than adequate for the conditions there getting used in. Great stuff everyone’s a winner, the road rider gets sticky cheap rubber and the racer gets money towards his next set of tyres.

Lets take the heat cycle stuff and apply it to the wonderful British summer we always have and its effect on tyres / compounds.

Tyres of a blue stickiness will be affected by warm weather quicker than the other race compounds as the heat cycles will happen quicker; as air temperature is generally lower than tarmac temperature.

So what are you saying then?

If you think of wet, cool, warm and hot for compound ratings instead of soft / medium / hard you’ll be far more accurate in how to choose a tyre compound for any given situation.

So consider likely temperatures as the key element in choosing a compound, and consider grip as a key element in choosing a tread pattern (a different issue entirely) Therefore temperature, will dictate the compound selected:-

This is for race use, but apply the info below for road / trackday use over the next few months and it will guide you on what compound of tyres you should think about buying;

Front

Cold day ultra soft / soft
Cool day soft
Warm day medium
Hot day hard


Rear
Cold day soft, medium
Cool day soft, medium
Warm day medium, hard
Hot day hard


I’m not suggesting that road and trackday users should carry multiple tyres, but they should consider when their using the bike, likely weather, how many trackdays their doing etc, that way you’ll get the best value out of the tyres you buy, with optimised grip and wear characteristics.

You'll save money by matching the compound to your needs, and not just always buying the stickiest compound available which will wear out quicker.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Plaats reactie