Andere carb. met standaard uitlaat?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 13:40
Locatie: Ninove
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Dus in america kost een fcr40 ongeveer evenveel als een TM36.

FCR40 350$ en TM36 380$

Hier heb je de TM36 voor minder als een 1/3 van de prijs van een FCR40.

Als we de verschillende positieve getuigenissen horen over de TM36 moeten we niet meer veel twijfelen.

Mijne maat zijne KLX-300 met TM36 is afgesteld en dit was zijn reactie :shock:

Nu nog Hellracer zijn ervaringen afwachten en we zijn helemaal zeker :D
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

reply van die kerel met een TM36:
hey...........that carb was great. i had one on my Z and it was exactly what i wanted. it gives you awesome mids, doesn't take away low end and the top is a slight increase. the only down fall , but it is really no big deal, is you need to re-work your throttle cable end where it hooks to the carb and you need to buy a different boot. outside of that it is great, the pump is easy to adjust, the flat slide makes instant throttle response and the jets are very common. i think it is the same carbs the older GSXR have on them, of course they have 4 of them but any zuki shop would know all about this carb. i also believe it is on the dirt bike a few years back. SUDCO is a good place to call and ask tech questions.

hope this helped................ride on

L8r
White LTZ-450 - powered by MSD -
Hellracer
Quadrider
Quadrider
Berichten: 295
Lid geworden op: za 10 jan, 2004 22:03

Bericht door Hellracer »

heb ook naar REYTEC gebelt en TM40 is te groot voor 400cc zelfs 440cc ofwel je alleen op de baan reed zei hij mij dan heb je lange top end maar verliest low end :) Dus TM36 blijft mijn voorkeur
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!

GASGAS 450 Power !!!
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

tja mannen, de keuze wordt stilaan duidelijker...

wanneer je big bore ofzo gaat een FCR39 of 40mm
wanneer je qua cilinderinhoud standaard blijft, eerder een TM36 met acc. pomp.

prijsverschil is ENORM.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

idd en zelfs met bigbore blijkt een tm36 nog altijd een aanradertje volgens alles wat ik tot nu toe gelezen heb
White LTZ-450 - powered by MSD -
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 758
Lid geworden op: ma 05 jan, 2004 14:14
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Hij zou dan wel ook niet slecht presteren moest je later nog een bigbore 440 steken waarschijnlijk.

Ik denk dat er ook zijn die met de stock carb een 440 hebben.

/edit
Fré was me voor :)
/edit
KFX540
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

~JoAcHiM~ schreef:Hij zou dan wel ook niet slecht presteren moest je later nog een bigbore 440 steken waarschijnlijk.

Ik denk dat er ook zijn die met de stock carb een 440 hebben.

/edit

Fré was me voor

:) /edit
ja er zijn er wel een paar die 440's hebben en die zich dan afvragen waren ze geen power voelen, terwijl ze een standaard carb. hebben.

mja ik ga eens rondvragen voor die tm36mm

wat moet ik hierbij allemaal bestellen? enkel de gaskabel? dit zou ik graag willen weten om de kosten hiervan te berekenen.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

~JoAcHiM~ schreef:Ik denk dat er ook zijn die met de stock carb een 440 hebben.
470 zelfs

kijk hier maar es:
http://z400central.com/invision/index.p ... =21797&hl=
White LTZ-450 - powered by MSD -
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

Hanzie schreef:wat moet ik hierbij allemaal bestellen? enkel de gaskabel? dit zou ik graag willen weten om de kosten hiervan te berekenen.
zie paar posten hoger, kzal mss es de stukken (nummers) vragen die nodig zijn.
White LTZ-450 - powered by MSD -
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 758
Lid geworden op: ma 05 jan, 2004 14:14
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Hanzie schreef:ja er zijn er wel een paar die 440's hebben en die zich dan afvragen waren ze geen power voelen, terwijl ze een standaard carb. hebben.

mja ik ga eens rondvragen voor die tm36mm
Zeker doen :!:

Je moet naar de toekomst kijken :P

Ik vermoed dat de TM 36 meer low en mid zal geven met een 440cc tegenover een fcr39 of fcr40 met een 440cc
KFX540
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

maareuh ik las dat er bij een 400ex aanpassingen aan de tank moesten gebeuren, dit is toch niet het geval bij een suzuki?!

ja fre als je dat wilt doen... ik hoor het wel! thnx!
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Gebruikersavatar
Mika
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 19:16

Bericht door Mika »

Ik zit nu ook met een hoge druk piston (Hrc kit) met de standaar carb van de 400ex. In hoge toeren trekt die echt ongelooflijk door! Maar in lage toeren is hij niet zo heel veel beter als m'n Warrior. Welke carb zou de beste oplossing zijn met het oog op meer low, FCR39?
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

heb just gemaild

nee hoor twee dingen die nodig zijn: beetje aan je trottle cable prutsen (ik dacht eventueel nieuwe bestellen) en een andere intake boot (die buis tss je carb en je airbox)
White LTZ-450 - powered by MSD -
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

Mika schreef:Ik zit nu ook met een hoge druk piston (Hrc kit) met de standaar carb van de 400ex. In hoge toeren trekt die echt ongelooflijk door! Maar in lage toeren is hij niet zo heel veel beter als m'n Warrior. Welke carb zou de beste oplossing zijn met het oog op meer low, FCR39?
tm36 :lol:

nee kweenie, voor 400ex probs moet je bij Kenny zijn
White LTZ-450 - powered by MSD -
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

tja als de prijs beetje meevalt wil ik er gerust een keer voor kijken, tuurlijk is een fcr39mm of 40mm beter, nikolas heeft een zeer mooi prijsje voor mij 8)
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Plaats reactie