raptor 350 valt stil
raptor 350 valt stil
hallo,
vandaag ging ik toerke doen met mijn quad,begint opeens te sputteren en valt stil, ik langs de kant , terug proberen starten , ik kon terug 500 m rijden en terug stil, dit zo enkele keren tot hij niet meer startte.
Eens terug thuis met quad heb ik alles gecontroleerd,bougie luchtfilter en benzine,alles lijkt normaal.
Ik probeerde hem terug te starten (was ondertussen al een beetje gekoeld, een uurtje denk ik) en hij draaide terug maar niet zuiver, nu en dan hoor je een tik aan de motor terwijl hij draait en zakt hij een beetje in toerental tot hij uiteindelijk terug stilvalt.
Zou dit iets te maken hebben met de kleppen , heeft iemand dit ook al voor had?
vandaag ging ik toerke doen met mijn quad,begint opeens te sputteren en valt stil, ik langs de kant , terug proberen starten , ik kon terug 500 m rijden en terug stil, dit zo enkele keren tot hij niet meer startte.
Eens terug thuis met quad heb ik alles gecontroleerd,bougie luchtfilter en benzine,alles lijkt normaal.
Ik probeerde hem terug te starten (was ondertussen al een beetje gekoeld, een uurtje denk ik) en hij draaide terug maar niet zuiver, nu en dan hoor je een tik aan de motor terwijl hij draait en zakt hij een beetje in toerental tot hij uiteindelijk terug stilvalt.
Zou dit iets te maken hebben met de kleppen , heeft iemand dit ook al voor had?
normaal een betrouwbare motor.
die van mij is een warrior bijna iddentiek van motor en geen vodden mee.
Natuurlijk is het zoals een auto ge moet ook een beetje geluk hebben er zir er altijd eentje bij die het minder doet.
Een kameraad van me heeft dit ook gehad toevallig ook raptor 350, uiteindelijk zat er vuil in de naftbak dat af en toe voor de toevoer kwam en dus even geen naft kreeg.
Resultaat was dus ook soms stilvallen en verder niks aan te zien, zelf niet als je de nafttoevoer losmaakte en even liet doorlopen.
tegen dat hij stilstond was het vuiltje alweer verschoven.
Daar hebben we ook een tijdje over gedaan voor we dat wisten.
Maar nu geen problemen meer.
Grts
die van mij is een warrior bijna iddentiek van motor en geen vodden mee.
Natuurlijk is het zoals een auto ge moet ook een beetje geluk hebben er zir er altijd eentje bij die het minder doet.
Een kameraad van me heeft dit ook gehad toevallig ook raptor 350, uiteindelijk zat er vuil in de naftbak dat af en toe voor de toevoer kwam en dus even geen naft kreeg.
Resultaat was dus ook soms stilvallen en verder niks aan te zien, zelf niet als je de nafttoevoer losmaakte en even liet doorlopen.
tegen dat hij stilstond was het vuiltje alweer verschoven.
Daar hebben we ook een tijdje over gedaan voor we dat wisten.
Maar nu geen problemen meer.
Grts
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
www.demoorverkens.net
kleur van bougie is rond de contactpunten redelijk bleek van kleur ,naar de beige kant toe
koud draait hij goed maar eens hij 5 minuten draait en warm krijgt begint hij te sputteren en valt stil, ik probeer hem dan terug te starten , soms draait hij efkes en laat hij lichte knalletjes in de uitlaat,ook soms eens een knalletje in de carburator, als hij terug afkoelt draait hij terug normaal tot hij weer warmloopt .
Ik denk toch dat de speling van de kleppen er voor iets tussen zit,aangezien hij alleen maar stilvalt als hij warm heeft.
heb me laten vertellen dat je de kleppen moet horen tikken als hij ralenti draait maar ik hoor bijna niks
koud draait hij goed maar eens hij 5 minuten draait en warm krijgt begint hij te sputteren en valt stil, ik probeer hem dan terug te starten , soms draait hij efkes en laat hij lichte knalletjes in de uitlaat,ook soms eens een knalletje in de carburator, als hij terug afkoelt draait hij terug normaal tot hij weer warmloopt .
Ik denk toch dat de speling van de kleppen er voor iets tussen zit,aangezien hij alleen maar stilvalt als hij warm heeft.
heb me laten vertellen dat je de kleppen moet horen tikken als hij ralenti draait maar ik hoor bijna niks
Als je een schroevendraaier hebt waar het metaal doorloopt tot einde handvat, dus metaal zichtbaaar aan beide zijden.
zet je de kant om schroeven te draaien tegen de cilkop en de andere kant tegen je oor.
Je gaat verschieten hoe goed dat je de kleppen kan horen.
Een heel oude schroevendraaier is meestal nog zo gemaakt.
En anders met een ander stuk ijzer buisje, maar ik doe het met een oude schroevendraaier.
Grts
zet je de kant om schroeven te draaien tegen de cilkop en de andere kant tegen je oor.
Je gaat verschieten hoe goed dat je de kleppen kan horen.
Een heel oude schroevendraaier is meestal nog zo gemaakt.
En anders met een ander stuk ijzer buisje, maar ik doe het met een oude schroevendraaier.
Grts
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
www.demoorverkens.net
Dag geert, ik heb ook een raptor 350, en ik denk ook dat je kleppen niet tegoei zijn afgesteld. ik heb maar één keer gehad dat ik men quad aan de kant moest zetten, en dat was toen de naft op was Maar voor de rest heb ik geen probleem bij mijn quad. Wat ik zou doen, is naar mijn kleppen kijken, en ik tank altijd 98 mssn dat je 95 tankt ?
Mijn broer heeft dat ook aan de hand gehad maar dan met zijn auto. Hij tankte normaal altijd 98 en had toen eens 95 in zen auto gedaan. En de auto sputterde, en kwam niet goed door.
Terug 98 in gedaan en auto liep weer vlot.
Mijn broer heeft dat ook aan de hand gehad maar dan met zijn auto. Hij tankte normaal altijd 98 en had toen eens 95 in zen auto gedaan. En de auto sputterde, en kwam niet goed door.
Terug 98 in gedaan en auto liep weer vlot.
-
- Quadrider
- Berichten: 336
- Lid geworden op: di 06 sep, 2005 13:33
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Heb ook een 350 en motor doet het prima hoor.
Enkel wanner ie nog koud is , moet ik beetje gas openhouden om voor te verwarmen anders heeft die de neiging om uit te vallen. Maar ook dat heb ik al bij meerdere gehoord...
Enkel wanner ie nog koud is , moet ik beetje gas openhouden om voor te verwarmen anders heeft die de neiging om uit te vallen. Maar ook dat heb ik al bij meerdere gehoord...
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
DQT --> Dangerous Quadracing Team
My Garage=http://www.demodderberen.be/forum/garag ... icle&CID=9
My Space=
http://spaces.msn.com/quadcouple/
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
DQT --> Dangerous Quadracing Team
My Garage=http://www.demodderberen.be/forum/garag ... icle&CID=9
My Space=
http://spaces.msn.com/quadcouple/
Zeker dat de choque goed werkt--terugkeert?geertie schreef:kleur van bougie is rond de contactpunten redelijk bleek van kleur ,naar de beige kant toe
koud draait hij goed maar eens hij 5 minuten draait en warm krijgt begint hij te sputteren en valt stil, ik probeer hem dan terug te starten , soms draait hij efkes en laat hij lichte knalletjes in de uitlaat,ook soms eens een knalletje in de carburator, als hij terug afkoelt draait hij terug normaal tot hij weer warmloopt .
Ik denk toch dat de speling van de kleppen er voor iets tussen zit,aangezien hij alleen maar stilvalt als hij warm heeft.
heb me laten vertellen dat je de kleppen moet horen tikken als hij ralenti draait maar ik hoor bijna niks
Beste mensen ik heb dit probleem ook.
Als ik men Raptor 350 na even stil te laten staan start, dan rijd hij zonder problemen, maar na +/- 500 meter begint hij te sputteren en valt hem ook stil.
Dan even stil laten staan start hem ook gewoon terug, maar dan prutteld hem als ge gas geeft. en valt terug stil.
Ik heb het darmpje van men naftkraan gehad, maar als ik het kraantje op reserve zet of op ON dan loopt er gewoon geen naft uit... Als je wat met de quad wiebelt komt er wel naft uit. Is dit normaal?
Ook heb ik het naftkraantje er gewoon af gehaald en alleen als je met de quad wiebelt kwam er naft uit...
Zit er in de naftbak een vlotter ofzo?
Als ik men Raptor 350 na even stil te laten staan start, dan rijd hij zonder problemen, maar na +/- 500 meter begint hij te sputteren en valt hem ook stil.
Dan even stil laten staan start hem ook gewoon terug, maar dan prutteld hem als ge gas geeft. en valt terug stil.
Ik heb het darmpje van men naftkraan gehad, maar als ik het kraantje op reserve zet of op ON dan loopt er gewoon geen naft uit... Als je wat met de quad wiebelt komt er wel naft uit. Is dit normaal?
Ook heb ik het naftkraantje er gewoon af gehaald en alleen als je met de quad wiebelt kwam er naft uit...
Zit er in de naftbak een vlotter ofzo?
ik heb dit eens voor gehad met mijn Z400 , juist het zelfde verhaal , een paar 100 meter rijden en stilvallen , alles was normaal , gewoon het tankdeksel dat darmpjedat erop zat verstopt ,waardoor er geen lucht in de benzine tank kon graken en zo geen benzine doorloopte
achter zo een prul kan je soms lang zoeken hoor
greetz
achter zo een prul kan je soms lang zoeken hoor
greetz
Suzuki Z400 SM te koop
de bos joenge , das ne jungle , hie geld mo iejene wet , das dieje van de staarekste !
de bos joenge , das ne jungle , hie geld mo iejene wet , das dieje van de staarekste !
-
- Quad Expert
- Berichten: 2209
- Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
- Locatie: ternat
- Contacteer:
@speedy :je benzinekraantje is lossen,misschien dat er vuil inzit (tenzij er niet genoeg benzine in je tank was...) en vacuumtrekken kan ook een probleem zijn,kan je oplossen door is te kijken of hij het met een ander benzinedopsel ook doet...
2geertie: voor jou hetzelfde, benzine is van de carbu laten en zien of er geen vocht bijzit... kan soms gebeuren zonder dat je er weet van hebt (condens) Ook zien of de benzine goed loopt en anders carburator is grondig kuisen...
lost dit het probleem niet op: spoelen van de grondplaat eens doormeten (als hij het altijd heeft kan deze bij het warmkomen zijn waardes verliezen)
2geertie: voor jou hetzelfde, benzine is van de carbu laten en zien of er geen vocht bijzit... kan soms gebeuren zonder dat je er weet van hebt (condens) Ook zien of de benzine goed loopt en anders carburator is grondig kuisen...
lost dit het probleem niet op: spoelen van de grondplaat eens doormeten (als hij het altijd heeft kan deze bij het warmkomen zijn waardes verliezen)